Uitlaat maken sr di-tech

Debagen

Well-Known Member
hallo,
ik ben van plan een uitlaat te gaan maken voor mijn aprilia sr di-tech.
ik zit alleen met 2 probleemen hoe ziet de binnekant van een uitlaat er uit?
en weet iemand hoe dik de uitlaat moet zijn...
 
Advertisement - register to remove this

Ze zijn ook wel gewoon te koop hoor.

Een ditech uitlaat is overigens niks anders dan een andere 2 takt , een ditech is immers een gewone 2 takt maar dan met injectie..

Er zit ook weinig nut in dit zelf te maken..
 
ja naja ik weet dingen van metaal bewerking.
maar t lijkt me leek om zelf een uitlaat te maken maarja denk tog maar niet dan;)
 
het probleem is dat je ten eerste er niks mee opschiet , een standaard uitlaat is het beste op een ditech , omdat deze scooter daarop is gemaakt, en anders dan bij een normale 2takt heeft een snelle uitlaat ook geen nut.

dus komt je op een std uitlaat , en deze kun je wel zelf maken maar het moet wel goed zijn ,je kunt niet zomaar even wat maken ,de formaten moeten wel een beetje kloppen.

ook ben je voor een (fatsoenlijke) uitlaat te maken degelijk gereedschap nodig zoals een goed lasapparaat , buig apparatuur etc. en dan het materiaal nog..
 
Bullshit dat je met std uitlaat beste prestaties hebt.
en als je geen goede lucht/benzine verhouding heb pas je hem toch aan?(gameboy tunen) / injectieveer/malossi ecu....., meer air, Gasklep uitboren naar 20/21 MM.
 
Volgensmij is ie vroeger gepest:p Met standaard software of "race" software maakt geen verschil. Malossi ecu heeft ook geen zin die is voor een 70 kit. En met een injectieveer heb ik nog nooit testbankresultaten gezien. Edit: en het gaat hier om een uitlaat niet om de verdere toepassingen.
 
ja of jij begrijpt de ballen niet van 2-takt injectie, en kan je beter niet hier posten
Ga mij nou maar niks vertellen over een 2-takt injectie, het is alleen dat ik zo reageer, omdat jullie reactie's posten die niet kloppen, een ditech loopt het beste met std uitlaat is zo'n dealer verhaal.
Met racesoftware wordt de toerenbegrenzing gedeeltelijk weggehaald en meer benzine ingespoten.
Malossi ecu heeft 100% zin, heb ik zelf getest op injectie, meer fuel & agressievere onstekingscurve.(en ja op 50cc & 70cc)
Injectieveer verhoogt de benzinedruk met 1,5 bar naar totaal 4 bar aan benzinedruk + 5 bar druk van de compressor kom je met een injectieveer aan een totaal 9 bar wat door de air-injector wordt geperst, zonder injectieveer is dat 7.5 bar.
neem anders kijkje op scooter-freaks, staat het proper uitgelegd ;)
En ja ik weet dat het de uitlaat betreft, maar ik doelde op de post van edslet, die zei dat je de lucht/benzine verhouding bijna nooit goed krijgt.
mensen die hier posten hebben volgens mij zelf geen injectie in bezit gehad.
No offence, maar veel mensen hebben er geen verstand van, en brengen mensen die injectie hebben verkeerde kant op.... :)

@ TS, voor 1 van beste uitlaten op injectie moet je een leovince zx /tjt-promo(bijna niet te vinden) nemen.
andere laagtoerige uitlaatjes zullen het ook goed doen :)
 
Last edited:
Back
Top