Uitlaat los maken

ThomasC

New Member
Beste scooter fanaten,

Ik heb vorige week een tweedehands Piaggio Fly 2 takt uit 2005 gekocht. Nog in prima staat echter moet de uitlaat vervangen worden. Ik heb dus een nieuwe uitlaat (Tecnigas Silent Pro) besteld.

Nu ben ik vanavond bezig geweest om via onder de oude uitlaat eraf te halen. Er zitten twee bouten op de pakking. Een links een rechts. De linker gaat prima los met een ratel, echter kom ik niet bij de rechter. Een stuk frame zit ervoor. De ratelverlenger is te dik. Vanaf de zijkant kom ik er niet bij. Vanaf de scooter buddy ook niet. Heeft iemand een idee hoe bedoeld is door de fabrikant om dit los te krijgen?
Ik heb foto’s bijgevoegd.
dank voor alle hulp bij voorbaat.
 

Attachments

  • 39350D69-12F8-4AB4-97BE-C1E5D16A97EC.jpeg
    39350D69-12F8-4AB4-97BE-C1E5D16A97EC.jpeg
    297.8 KB · Views: 32
  • AD06AF0E-04C2-4A81-84D7-A7C2A6E5EF62.jpeg
    AD06AF0E-04C2-4A81-84D7-A7C2A6E5EF62.jpeg
    301.1 KB · Views: 32
Advertisement - register to remove this

Wat je zou kunnen doen is het blok eronder het frame weg halen en dan opnieuw proberen

Of een oude ringsleutel ombuigen in de bank schroef en zo buigen dat je erbij kan.

Laatste optie zal zagen worden.
 
Ik ken die montage niet.
Als de uitlaat niet meer gebruikt gaat worden, zou ik de pijp door slijpen zodat je wel bij de moer kan komen en
dan kan je ook beter zien hoe je de nieuwe kan monteren.
Misschien dan ook nieuwe draad einden in het blok zetten met wat kopervet aan beide zijden voor de volgende keer makkelijker te demonteren.
 
Back
Top