Uitlaat lek? Hoe het best testen?

Dannynmgn

New Member
Ik heb nog een vraagje over mijn net aangekochte sym orbit 2 4t 50cc uit 2013.

Het is een uitlaat met sls maar hij maakt een hoop herrie, hoe kan ik het snelst testen op lekkage? Ik heb al de vinger op de uitlaat gehouden en voel vrijwel geen druk , maar weet niet of dat ook bij een 4 takt werkt.

Of gewoon uitlaat er onderuit schroeven en gewoon optisch nalopen en eventueel pakking vervangen?
 
Advertisement - register to remove this

In principe zou die uit moeten vallen als je de uitlaat dicht houdt. Lijkt mij ook als je een sls systeem hebt. Doet hij dit niet kan je er van uitgaan dat je ergens een lek hebt
 
Een lek is waar een gat in het systeem zit..

Zou de scooter gewoon starten en luisteren waar de herrie vandaan komt..

Het kan net zo goed een slechte uitlaat pakking zijn.
 
Hij heeft dus een grote plek wat door geroest is. Is het een mogelijkheid dat ik het tijdelijk dichtsmeer met gum gum? Totdat ik een nieuwe uitlaat heb. Het is maar dat ik weer even mobiel ben.
 
Denk dat die uitlaat dan niet te repareren valt tijdelijk. Je kan er vanuit gaan waar ergens een gat of gaatje in is gekomen door roest. Dat de omliggende gedeelte rond dat gat ook dunner is geworden.. Dan heb je totaal geen materiaal meer om mee te werken.
 
Ligt er natuurlijk aan waar die gaatjes zitten maar een frisdrankblikje openknippen met een schaar en wat slangenklemmen kan onder bepaalde omstandigheden ook een voorlopige oplossing zijn.
 
Het zit bij de overgang van de pijp naar de demper. Ik ga kijken of ik het even wat kan verminderen met pasta.

En dan gewoon een nieuwe uitlaat bestellen. Wat raden jullie aan , een originele uitlaat of een vervanging van bijvoorbeeld dmp of ander merk?

Zo gehavend is de uitlaat.
 

Attachments

  • 20220205_145759.jpg
    20220205_145759.jpg
    174.1 KB · Views: 36
Wat is handig/verstandig? Nu zit er dus een sls systeem op. Deze weer opnieuw aansluiten? Of gewoon kijken voor een uitlaat zonder SLS en dan het SLS systeem afkoppelen en/of blokkeren?
 
Wat is handig/verstandig? Nu zit er dus een sls systeem op. Deze weer opnieuw aansluiten? Of gewoon kijken voor een uitlaat zonder SLS en dan het SLS systeem afkoppelen en/of blokkeren?

Als je hem ooit weer door de keuring wilt hebben is het wel handig als de SLS weer erop komt. Anders kan dit wel eens een punt van afkeur worden. Dat SLS zit er niet voor niets erop. Daarmee is hij ook goed gekeurd om op de Nederlandse wegen te mogen gebruiken.
 
Als je hem ooit weer door de keuring wilt hebben is het wel handig als de SLS weer erop komt. Anders kan dit wel eens een punt van afkeur worden. Dat SLS zit er niet voor niets erop. Daarmee is hij ook goed gekeurd om op de Nederlandse wegen te mogen gebruiken.
nee sls is niet verplicht ik heb mijn zip ook gekeurd zonder sls
 
Als je hem ooit weer door de keuring wilt hebben is het wel handig als de SLS weer erop komt. Anders kan dit wel eens een punt van afkeur worden. Dat SLS zit er niet voor niets erop. Daarmee is hij ook goed gekeurd om op de Nederlandse wegen te mogen gebruiken.
Welke keuring ?
 
Back
Top