uitlaat keuze.....aerox 100

Bertje Aerox

Well-Known Member
Zal wel al 100x besproken zijn dit maar kan er effe niks over vinden.
Tja ik en zoeken:o .


Ik heb het idee om voor m'n aerox 100 een ander uitlaatje te kopen.
Maar welke uitlaat is nu een goede keus.
Ik wil onderin niks verliezen maar winnen mag natuurlijk altijd.

De originlele uitlaat is vaak de beste voor buttom power maar qua looks is het niet alles en ook het geluid is niet veel spannends.
Dus welk uitlaatje geeft mij winst of kost me geen vermogen onderin bij m'n aerox 100.
Extra topvermogen of snelheid vind ik totaal onbelangrijk, onderin is wat bij mij telt.
 
Advertisement - register to remove this

Hmmm, valt me wat tegen.
Ik had wel iets meer ideeën verwacht.
Maar ja, ik heb weer een scoot die in Nederland niet echt veel rond rijd en dus niet al teveel praktijk ervaring over te vinden is.

Als iemand nog een idee heeft welke uitlaat wel mij wat betere looks geven maar weinig verlies onderin brengen laat maar horen.
 
Nja,, de aerox 100 zie je idd niet vaak .. voor zover ik weet is die technigas pijp de enige 100cc pijp (( maar zover weet ik het natuurlijk niet :p ))

Ik denk dat het ook wel mogelijk is om met abt ofzo contact op te neme en vragen of zij je een uitlaat berekenen en maken :)
 
Hmmm, valt me wat tegen.
Ik had wel iets meer ideeën verwacht.
Maar ja, ik heb weer een scoot die in Nederland niet echt veel rond rijd en dus niet al teveel praktijk ervaring over te vinden is.

Als iemand nog een idee heeft welke uitlaat wel mij wat betere looks geven maar weinig verlies onderin brengen laat maar horen.

er rijden er idd weinig , maar imo heeft een andere uitlaat ook niet zoveel zin in verhouding tot een 50cc scooter.

de std cilinders van een 50cc aerox zijn in verhouding al sneller dan een 100cc , deze is puur gemaakt voor trekkracht.

persoonlijk zou ik de std cilinder iets (laten) bijwerken , dan bij iemand een andere uitlaat laten berekenen voor jouw setup. of een compleet andere cilinder.

verder zou je bijv. dan nog een grotere carburateur kunnen nemen , andere vario etc.

je moet niet vergeten dat er weinig 100cc's zijn , en dan al helemaal weinig mensen die zo'n ding echt sneller maken , dus alles wat er voor gemaakt word zal niet zo snel zijn.

houd er verder ook rekening mee dat het geheel niet betrouwbaarder word , als er dan iets gebeurd kan dat ook gevaarlijker zijn dan met een brommer.
 
Klopt idd.
De aandrijftrein is al compleet vervangen door Malossie spulletjes, echt een mega verschil.
Niet te geloven wat dit de boel verbeterd heeft na wat afstel werk, de rox100 is echt niet mooi afgesteld qua terkkracht en voral het middengebied is bagger, nu loopt ze over het gehele rpm gebied mooi en sterk.

Verder is het niet de bedoeling om de scoot op te voeren, dus andere carb of cilinder is niet nodig.
ik wil gewon puur voor het oog een ander uitlaatje, maar weet goed dat vaak een "snel" uitlaatjes koppel onderin gaat kosten en dit wil ik dus niet.

Heb wat rond gemaild en tot nu toe is elk uitlaatje dat te koop is voor de rox100 puur voor topvermogen en vooral bedoelt met een dikkere cilinder.
Ben dus bang dat het origineel blijft m'n uitlaatje, jammer maar helaas.
 
mja, wat is onderin? ik heb het ook niet meteen over extreme tuning , bij goeie tuning zal het koppel hoger worden terwijl de powerband maar een beetje verschuift , al met al merk je er dan niks van dat ie dan op een iets later toerental begint met koppel te geven omdat het koppel dan gewoon een stukje meer is. en dat heeft ook met de gehele afstelling van je variosysteem weer te maken.
 
Je hebt keuze uit:
Tecnigas Next R 100cc blank/chroom
Tecnigas RS 100cc blank/chroom
Leovince ZX 100cc

ik denk niet dat je veel vermogen zal winnen met deze uitlaten, op 50cc zijn dit ook echt de budgetpijpjes die het alleen goed doen met std. 50cc of iets vergelijkbaars als DR50, Malossi giet 50 of Polini Ghisa 50 etc.
Ik denk dat die Tecnigas RS nog het beste zal lopen aangezien de 50cc versie het ook wel leuk deed op een laagtoerige 70cc, misschien is het iets om in de toekomst een Polini/Malossi 125cc cilinderkit aan te schaffen icm. een 24mm Mikuni flatslide en Stage6 V-force 3 membraam als je echt meer kracht van onderuit wil.
 
Heb zelf een Aerox 100cc gehad en met deze setup:

Polini 124cc alu cilinder
Cilinderkop aangepast 124 cc + gevlakt
Malossi langere vertanding 15/42
Polini kevlar snaar
Malossi multivar (9gr)
ca 20%strakkere trekveertjes koppeling
Malossi gele tegendrukveer
Dellorto 21mm + Luchtfilter (origineel filter kun je ook aanpassen)
Giannelli Sprint 100 uitlaat (wel speciaal voor Aerox 100)

Zeer veel koppel trok geweldig op, ca 16/17pk
Top snelheid ca 135/140 km/h op de teller

Had er eerst een Malossi 124cc gietijzeren cilinder op zitten, reed opzich heel goed, alleen de warmte afvoer was niet geweldig, vandaar de Polini.
Zag ergens op een Japanse site dat ze voor de Aerox 100 ook een watergekoeld (117,5cc)setje hebben ( http://www.kn926.com/tokushu.html )

image941.jpg

22.jpg


Heb nog de volgende uitlaten getest;
TG RS 100 maakte zeer veel toeren, weinig terkkracht wel een iets hogere top maar slecht af te stellen (te weinig volume voor 124cc)
Eigen bouw pijp, stond opzich wel geinig maar was waardeloos, ook weing trekkracht en veel toeren had denk ik niet het juiste volume, wel meer als de TG RS.

giademp.jpg

cilinderkop aangepast
cilifop1.jpg

Dellorto 21mm

dello21.jpg


cilikop.jpg

links origineel,midden Malossi, rechts Polini

zuigers.jpg

rechts Malossi

cilnders.jpg

Giannelli Sprint

gianaerox.jpg

Eigen bouw

pijpe3.jpg

TG RS (identiek aan de TG rs 70)

tgrs.jpg
 
Last edited:
je rijd toch met een motor kenteken plaat incl je motor rijbewijs, dan zijn het echte sjonnies als je dan nog denkt aan een opgevoerde 50cc. dus dan zou 70cc geen probleem zijn met de smeris.
 
hey bertje, heb ook zelfde aan de hand gehad, hier enkele tips, en geloof me puur plezier en power....
malossi 124cc is laagtoerig, enorm koppel....
22mm -ovaal- carbje, spitsere gasnaald om halfgas koppel te krijgen, gianelli sprint is perfect, tg 100cc is middeltoerig. niet geschikt dus, veel toeren verbruik te hoog en geen prestaties onder de 8000 rpm... ik doe weelies tss de 0 en 50 km per uur, op 5800 rpm door m'n koppel. vragen of weet je iets wat je vindt dat ik zou moten weten, stuur dan.
ps met langere boite ongeveer 130 per uur; ma weelie power weg. mal vert brengt ma 5 per uur erbij, datgene wat je inboet bij je lager rpm, verbruik is echt doenbaar als je op koppel rijd... ah ja cilinderke is volledig bijgewerkt, en betrouwbaarheid is nu beter als standaart... spoeling en quishe zijn perfect .hoor je nog
 
ach ja bijna vergeten , 6*11.6 gr in mal multivar 2000 schakelt op 6300 rpm volgas en gaat daarna zonder inhouden strak door tot 9200 op z'n koppel. op 7l zo'n 130 km met tg100 slechts 75 heb ook al 150 km gehaald met 1 tankje
je moet gewoon geen toeren liggen maken; is bij gietijzer 125cc niet nodig. gewoon overbodig

keep believing fuck pk
 
Oke iedereen zit jou hier cilinders aan te praten etc, maar ik zie dat je gewoon opzoek bent naar een mooiere uitlaat dan je standaard. Begrijpelijk.

00000564_003.jpg


00014321_003.jpg


Ik zou als ik jou was voor de onderste gaan. En je kunt ook altijd nog een DPR laten maken, hoewel de 2 uitlaten hierboven goedkoper zijn denk ik, en mooier
 
hey ynnekstarsky....even een vraagje aan jou....
hoop dat jij me hiermee kan helpen.
ik rij ook zon aerox 100, heb hier al een 110cc malossi onder zitten met een 17,5mm, var2000, 10% zwaardere drukveer, leovinci touring uitlaat en nog een malossi langere vertanding.
mijn setup brengt mij idd niet verder als zon 8000rpm, trekt wel in 1 streep door naar 110 op de teller...al is dat volgens mij niet meer als zon 95km/u maja.
ik ben op zoek naar 2 antwoorden:
zit er een toerenbegrenzer op zon ding?
in de cdi unit of zo?
en kun je mij missch vertellen waar je die onderdelen v dit ding vinden kan.
ik ben nl op zoek naar een maximale carburateur incl spruitstuk mar weet ze nergens te vinden boven de 22mm.
maar ik wil 24, 26 of 28mm
misschien weet iemand anders waar ik veel spul v dit machientje vinden kan....
maar hij moet knallen gewoon...;)
 
zooo dan!
iets meer reacties had ik wel op gehoopt...
zal ie zò zeldzaam zijn dan???
heb ik weer.
heeft iemand misschien wel veel ervaringen met carburateurs??
ik heb nl de gianelli uitlaat v hierboven besteld, en wil hier een maximale carburateur op voor op mijn 110cc malossi cylinder.
als ik nix hoor dan probeer ik maar een 28mm of zo hoor....
das de grootste die ik iig heb gezien v een mina hor.
maar goed, ervaringen zijn heeeeeel welkom
 
Back
Top