Uitlaat is niet zomaar te monteren

Status
Not open for further replies.
D

Deleted member 82648

Guest
Beste scooterrijders,

Ik raad het echt af om bij -wggehaald- te kopen. Ik heb een uitlaat gekocht welke volgens hun site compatible zou zijn. Ik heb een print screen hiervan toegevoegd. Na ontvangst bleek deze dat niet te zijn. Netjes het product teruggestuurd. Wat schets mij verbazing, het aankoopbedrag wordt niet netjes teruggestuurd. Ik moest van mijn injectieblok maar een carburateur versie maken. Hiernaast is de originele uitlaat voorzien van een katalysator. Het lag aan iedereen dat deze uitlaat niet werkte, behalve aan hun. Ik moest maar van alles gaan aanschaffen om hem wel compatibel te maken.

Het mooie aan deze casus is dat ik ook nog de reactie kreeg dat deze uitlaat niet gemonteerd had moeten woorden. Volgens mij de wereld op zijn kop en kun je dan stellen dat hun het nooit als compatibel op hun site had mogen staan.

Het ging hier om een uitlaat van €85 en niet om de hoofdprijs. Ik had naast deze uitlaat ook nog andere onderdelen besteld.

Als je een leverancier wilt die het probleem niet bij de klant legt, dan adviseer ik je vooral hier niet te kopen.
 

Attachments

  • Polini uitlaat op site.jpg
    Polini uitlaat op site.jpg
    323 KB · Views: 30
  • IMG_20220830_170613.jpg
    IMG_20220830_170613.jpg
    284.2 KB · Views: 29
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Het feit dat ze zeggen dat je best een juridische procedure mag starten betekend dat ze wel vaker met t bijltje hebben gehakt of ze proberen je alvast voor t blok te zetten en/of laten zien dat t grote stoere lui zijn die nergens bang voor zijn. Heb al een bepaald beeld bij wat voor types dit zullen zijn
 
Het feit dat ze zeggen dat je best een juridische procedure mag starten betekend dat ze wel vaker met t bijltje hebben gehakt of ze proberen je alvast voor t blok te zetten en/of laten zien dat t grote stoere lui zijn die nergens bang voor zijn. Heb al een bepaald beeld bij wat voor types dit zullen zijn
Het wordt nog leuker. Kreeg nog een mail dat ik met de uitlaat gereden had want dat konden ze zien en ruiken. Heb ze keurig net teruggemaild dat de uitlaat uiteraard geplaatst en gestart is, hoe weten we anders dat deze niet werkt???
 
Niet om er een welles nietes van te maken, maar mijn ervaringen zijn super; snel en fijne prijzen.
Het is me ook nogal wat om een account aan te maken om een internetwinkel te shamen, bij deze druk ik ook even op de report button om de moderatie in de loop mee te nemen.
Groet,
 
Niet om er een welles nietes van te maken, maar mijn ervaringen zijn super; snel en fijne prijzen.
Het is me ook nogal wat om een account aan te maken om een internetwinkel te shamen, bij deze druk ik ook even op de report button om de moderatie in de loop mee te nemen.
Groet,
Nou.. Het is blijkbaar niet ongegrond.
 
Niet om er een welles nietes van te maken, maar mijn ervaringen zijn super; snel en fijne prijzen.
Het is me ook nogal wat om een account aan te maken om een internetwinkel te shamen, bij deze druk ik ook even op de report button om de moderatie in de loop mee te nemen.
Groet,
Beste Harr, ik heb het hier in dit bericht keurig netjes gehouden. Ik waarschuw in bericht slecht om voorzichtig te zijn om er een aankoop te doen.
 
maar ...ik heb er een hekel aan als mensen niet het HELE verhaal vertellen....
dat komt bij stukje en beetje..

je hebt hem gemonteerd... KLAAR!! dan is ie gebruikt en valt het artikel niet meer onder retourrecht.
retoursturen mag altijd ... maar nu centen EN uitlaat weg.

JIJ besteld.. JIJ monteert... JIJ stuurt terug...
WAT wil je de winkel nou in de schoenen schuiven??

tranen afvegen en DOOR.
 
maar ...ik heb er een hekel aan als mensen niet het HELE verhaal vertellen....
dat komt bij stukje en beetje..

je hebt hem gemonteerd... KLAAR!! dan is ie gebruikt en valt het artikel niet meer onder retourrecht.
retoursturen mag altijd ... maar nu centen EN uitlaat weg.

JIJ besteld.. JIJ monteert... JIJ stuurt terug...
WAT wil je de winkel nou in de schoenen schuiven??

tranen afvegen en DOOR.
Beste Super8
Jouw mening geen probleem. Echter wanneer een webwinkel expliciet aangeeft dat een product op een jouw type scooter past dan moet je daarvan uit kunnen gaan. Als jij daar anders overdenkt prima. Ik waarschuw slecht voorzichtig te zijn met wat je daar besteld.
 
Mijn ervaring is het volgende :
Bij mij is er gelukkig een Scooterzaak in de buurt , Fred-Motoren.
online bestellen doe ik niet graag , ik loop de winkel in bij Fred-Motoren , en zeg wat ik nodig heb , heel veel hebben ze op voorraad , sommige dingen niet , maar als ik iets bestel , krijg ik wat ik besteld heb , gaat soms ook wel eens mis , klein Typ Foutje , of fout van Leverancier .
Maar dat is niet mijn probleem, vaak zijn ze iets duurder , maar maak mij niet uit , wat ik krijg is een Stuk Service ,
Dan betaal ik liever iets meer dan dat ik ga bestellen bij een Dozenschuiver , die vaak de ballen verstand er niet van heeft en zomaar wat opstuurt.
 
Mijn ervaring is het volgende :
Bij mij is er gelukkig een Scooterzaak in de buurt , Fred-Motoren.
online bestellen doe ik niet graag , ik loop de winkel in bij Fred-Motoren , en zeg wat ik nodig heb , heel veel hebben ze op voorraad , sommige dingen niet , maar als ik iets bestel , krijg ik wat ik besteld heb , gaat soms ook wel eens mis , klein Typ Foutje , of fout van Leverancier .
Maar dat is niet mijn probleem, vaak zijn ze iets duurder , maar maak mij niet uit , wat ik krijg is een Stuk Service ,
Dan betaal ik liever iets meer dan dat ik ga bestellen bij een Dozenschuiver , die vaak de ballen verstand er niet van heeft en zomaar wat opstuurt.
Fred is echt TOP, helaas hadden ze de benodigde uitlaat niet.
 
zegt het begip 'dozenschuivers' je iets?

verder natuurlijk allemaal een klote verhaal..zou ik ook zeker niet fijn vinden.
maar lees de kleine lettertjes maar.. of de grote, je kunt niks terug sturen als je het al gemonteerd hebt.
dan zou het via een andere weg moeten. Garantie claimen bv.
dat zit bij de meeste winkels ook wel goed (de meeste)
 
zegt het begip 'dozenschuivers' je iets?

verder natuurlijk allemaal een klote verhaal..zou ik ook zeker niet fijn vinden.
maar lees de kleine lettertjes maar.. of de grote, je kunt niks terug sturen als je het al gemonteerd hebt.
dan zou het via een andere weg moeten. Garantie claimen bv.
dat zit bij de meeste winkels ook wel goed (de meeste)
Ik heb tweemaal gebeld en meerdere mails gestuurd. Geen garantie en geen aankoopbedrag terug. Ik moest mijn injectie maar opbouwen naar een carburateur en bij hun de onderdelen bestellen. Ik wil er verder niet meer op ingaan, omdat ik deze mails hier niet gaat publiceren. Het is een waarschuwing en doe er mee wat je wilt.
 
Het topic gaat dicht. Heel rot gezegd, de uitlaat past, alleen jouw verwachting was dat alles op een scooter plug and play is. Helaas is het niet een lego setje wat je in elkaar zet, en zal soms dingen aan de afstelling moeten worden veranderd. Ik adviseer je review van jouw ervaring bij hun achter te laten, want ik zie in de informatie die jij geeft geen reden om deze zaak slecht af te schilderen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top