Uitlaat GY6 knettert

Berrie

Well-Known Member
De uitlaat van mijn 50cc snor GY6 knettert alsof hij lekt bij het uitlaat spruitstuk.
Er zitter echter 2 pakkingen tussen. Eerst een nieuwe originele mét pasta en daarna nog een ovale extra er tussen.
Alle lasnaden van de uitlaat zien er degelijk uit.

We zien echter roet aanslag in de rechter benedenhoek van de kleppendeksel, waar dat hoefijzer buisje zit.
Kan dat? Staat dat buisje in verbinding met de uitlaat?

P.s. De uitlaat komt van een lopend donor blok en maakte daar geen geknetter. De flens is dus niet verbogen En de uitlaat niet lek.
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat chromen buisje bij de kleppendeksel zorgt ervoor dat extra lucht de uitlaat in gepompt wordt.
Hierdoor kan de kanalisator in de uitlaat beter zijn werk doen en worden de uitlaatgassen schoner.
Dus dit buisje staat in verbinding met je uitlaat.

Zie werking van het SLS-systeem, zoek maar een op Youtube naar "GY6 PAIR" hier staan genoeg filmpjes waarin wordt uitgelegd hoe dit werkt.
 
Dank voor de reactie.
Ik heb het al eens bestudeerd, maar snapte er niet alles van.
Zit er ook nog een terugslagklep in? Aan de andere kant van dat buisje?
 
Nee weet ik, maar is meer dat een goede uitlaat apart geluid kan maken i.v.m. montage en/ of pakkingen.
Ja ik denk ook dat iedere uitlaat weer anders klinkt. Die DMP wat ik heb klinkt heel anders dan orgineel. Orgineel is iets stiller

Montage e.d heeft idd ook wel invloed
 
Last edited:
Zit er ook nog een terugslagklep in? Aan de andere kant van dat buisje?
Ja.

Mijn vorige scooter was een Kymco Like 125cc.
Hier was op een gegeven moment de rubberen slang die uiteindelijk naar het luchtfilter van het SLS-systeem liep bij een soort pot losgeschoten dit door een ondeugdelijke slangenklem.
Mijn scooter maakte een geluid alsof de uitlaat er half af hing, maar omdat het een winteravond was kon ik niks bijzonders ontdekken.
Ik ben toen maar voorzichtig naar huis gereden.
De dag erna heb ik de uitlaat gedemonteerd maar alles zat netjes vast en de pakking bij de cilinder was ook niks mis mee.
Pas toen ik de hele bodemplaat van de scooter gedemonteerd had zag ik die slang bij een soort pot van het sls-systeem loshangen.
Ik heb deze toen opnieuw vastgezet en het geluid was weer zoals vanouds.
 
Het is gewoon een standaard uitlaat voor een Grande Retro.
Ik heb nog wel een complete kleppendeksel "op de plank" liggen.
Kijken of dat iets oplost.
 
Probleem - denk ik- opgelost.
Aan de andere kant van het "hoefijzer" zit een terugslagklep. Die was kapot zodat de uitlaatgassen via dat kleine aanzuigfiltertje weg werden geblazen.
Filtertje daar niet tegen bestand, dus letterlijk uit elkaar geknapt.
 
Back
Top