Uitlaat gezocht min. hor.

ronnyracingteam

Ronny Himself
Hallo, ik heb nu een yasuni R op mijn street staan (minarelli), deze werkt verbazend goed op een MHR team AC cylinder, voor de wedstrijdjes indoor in de winter is deze setup echt goed, relatief weinig toeren, en toch een leuk vermogen. Maar ik zit met het grote probleem dat deze uitlaat in lange rechtse bochten begint te raken, met als gevolg ineens een stuk minder grip en op termijn een gat in de uitlaat.

Ik zoek dus nu een uitlaat die recht onder de motor onderdoorloop (in de stijl als de yasuni C..., MHR TEAM, HEBO ....,....), en dus niet 1 die zijn bocht naar opzij neemt zoals al die gehomologeerde uitlaatjes, en ook 1 die zijn vermogen afgeeft op een relatief laag toerental MAX 10.000 RPM, (kwestie van een onderhoudsvriendelijke scoot te hebben om de winter mee door te kome).

Nu heb ik hier en daar ook gelezen dat er een paar 'tuners' zijn die een uitlaat op maat maken, ik heb de search al wel gebruikt, maar ik vindt deze mensen hun website niet, ik dacht aan ABT en DPR.

ik weet niet of er nog uitlaatjes op de markt zijn die voldoen aan de eisen van mij?? en anders is dit een goed oplissing zo een uitlaat laten maken, of werkt dat niet zo goed??

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

er zijn uitlaten die anders lopen , maar dan moet je zoeken en proberen , maar waarom onder de 10.000 tpm? of ie nu 10.000 draait of 11.000 bijv. maakt ook niet veel uit , en je rijdt immers met een team dus waar praat je dan over ;)

een C16 zal goed lopen en loopt mooi , kan me ook niet voorstellen dat die op de straat komt.
 
komt ook niet op straat, ik heb juist abt gemaild

en die laagtoerige setup, is gewoon voor het feit dat we op een 350m lange kartbaan rijden, allemaal heeel kort en heeel weinig rechtstuk, je hebt er gewoon niet veel aan om heel veel vermogen te hebben, heel belangrijk is dat de gasreactie heel direct is, met deze yasuni r zit het vermogen juist goed, en dan moet hij niet open na elke wedstrijd.

ik heb zelf de c21 en de mhr team pijp liggen, geven nog een stukje meer vermogen maar ze draaien te veel toeren vind ik om daar te rijden, en je moet dan nog de hele tijd moeite doen om dat voorwiel aan de grond te houden zeker in de hele korte bochtjes.

wat ik dus wil zeggen is dat zo een laagtoerige setup veel aangenamer rijdt.
en het zou leuk zijn als ik daar een pijpje voor vind.
 
dat was ik me ook aan het afvragen, maar dan wordt de bocht wel totaal anders en ik weet niet of dit een gunstig effect gaat hebben op de uitlaat,
logisch gezien zou hij er niet beter op worden kwa prestaties (kan natuurlijk altijd wel zo zijn), en dan is de uitlaat helemaal voor de vuilbak.
en dan zou ik nog een bocht moeten kunnen vinden liefst voor niet al te veel geld, want dan kan ik er dus net zo 1 laten maken
 
als je m netjes doorzaagt en iets anders zet zal je het echt niet merken , niet die 2 zaagsnedes iig , maar je moet m wel op de goeie plekken zagen om m daarna iets te verdraaien en weer aanlassen.

het enige wat je dus hoeft te doen is m loshalen en weer lassen ,niks andere bochten oid..
 
Back
Top