Uitlaat geluid en boete

Dimer

De Bonke
Ik wist niet zeker of ik dit in Wetgeving etc moest plaatsen. Het gaat niet echt om scooters...

Vandaag werd ik aangehouden door onze beste vriend, meneer agent...
Hij zei dat ik opviel omdat ik zoveel geluid maakte toen ik (iets te hard) optrok.
Ze reden in een groene Seat Leon, dus ze vielen niet echt op. Omdat ze niet wisten hoe hard ik had gereden gingen ze maar andere redenen zoeken om me op de bon te slingeren. Ze belde de ongevalsdienst op om te kijken of m'n uitlaat wel legaal was...
Toen die kwamen kreeg ik een briefje dat ik zsm een afspraak moest maken (binnen 4 weken) om m'n uitlaat te laten keuren. (kost 50,-)
Zegt 1 van die ongeval agenten tegen die Seat agent:
"Als ik jou was zou ik 'm ook maar een procesverbaal aan z'n broek hangen voor een foute uitlaat." :(

Krijg ik ook nog 'm 95,- erboven op! Ze hebben daar ter plekke niks kunnen meten oid. Dus hoe kan hij mij nou een boete geven voor verkeerde uitlaat (te veel geluid) als hij niks heeft gemeten en niet eens weet wat voor uitlaat het is???

Kan ik hier tegen in beroep gaan?

Ook was ik m'n kentekenbewijs vergeten (heel stom I know :( |(

Dus in totaal ben ik weer 175,- kwijt.... :( :'(

Heeft iemand enig idee hoe zo'n keuring in z'n werk gaat?
En kan die agent mij zomaar een boete geven op z'n gehoor?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben vorige week ook aangehouden door een Leon Cupra, kennelijk de nieuwe trend in politieland. Mooi videowaens b.t.w. :)
 
Dimer, zoek is op het forum van www.extreme-machines.nl.
Daar was laatst een topic over 'sport'uitlaten en het geluid wat deze produceren.
Als het goed is moet je een RDW keuring doen, maar voor zover ik in het forum op EM heb gelezen was dit volgens de RDW onzin. Zij meten namelijk alleen de uitstoot etc.

succes!

groeten Martijn

ps. je kentekenbewijs had je niet bij je, dus is ie op dat moment niet in beslag genomen. Was dit anders wel gebeurd?
 
naar mijn weten mogen ze je geen boete geven, zonder meting te hebben gedaan van het aantal db dat je uitlaat produceerd. ze kunnen je wel naar een keuring sturen, maar niet die boete van 95. aanvechten dus, dit win je 100% zkr.
 
Back
Top