Uitlaat fluit - betekent dat prestatievermindering?

TythorZeth

Well-Known Member
Beste maatjes,

Mijn Piaggio Zip 4t 2v 2016 met 13.000 km op de teller heeft een fluitend geluid vanuit de uitlaat, wanneer ik gas geef (vanaf ~45 km/h op de teller steeds harder). Dit is al aanwezig sinds de aankoop (nieuw). Mijn scooter heeft, ondanks optimale afstelling, altijd al een beetje aan de langzame kant gezeten. Zou een fluitende uitlaat zorgen voor prestatievermindering? Heb net gebeld met een goede monteur en hij zegt van wel, maar ik hoor toch ook graag jullie advies. Thanks!
 
Advertisement - register to remove this

Het geluid is niet produceerbaar in stilstand, en als ik het opneem tijdens het rijden dan hoor je natuurlijk alleen de wind :/
De fluit start bij 45 km/h en wordt dan steeds hoger qua toon. Zou dit voor prestatievermindering kunnen zorgen?
 
Een fluitende uitlaat niet.
Maar... Het geen wat het fluiten veroorzaakt kan tegelijkertijd ook prestatie verlies veroorzaken.

Maar eh hij fluit al vanaf km stand 0? Hoe kan er dan prestatieverlies komen door dit euvel? Dan had je toch al vanaf km stand 0 presatie verlies moeten hebben? Als je pas na 13 duizend km problemen krijgt met prestatie verlies dan zal het niet aan het gefluit liggen.
 
Een fluitende uitlaat niet.
Maar... Het geen wat het fluiten veroorzaakt kan tegelijkertijd ook prestatie verlies veroorzaken.

Maar eh hij fluit al vanaf km stand 0? Hoe kan er dan prestatieverlies komen door dit euvel? Dan had je toch al vanaf km stand 0 presatie verlies moeten hebben? Als je pas na 13 duizend km problemen krijgt met prestatie verlies dan zal het niet aan het gefluit liggen.
Nee dat zal niet de oorzaak zijn voor het huidige topsnelheidprobleem, hij fluit al vanaf dat ik hem nieuw heb gekocht ja. Maar mijn scooter heeft altijd al zachter dan gemiddeld gereden (vergeleken met volledig opgevoerde scooters, 50cc tot 12k trouwens). Vraag me af of dat door m'n uitlaat komt.
 
Back
Top