Uitlaat bout vast geroest

Me 2 uitlaat bouten zitten. Vast geroest maar ik krijg ze niet los heb het met wd40 en een slagschroevendraaier geprobeerd maar lukte niet iemand nog tips behalve uitboren dat zou ik als laaste doen het gaat om die 2 die op de foto zitten is wel een van internet maar gaat om welke het zijn
 

Attachments

  • Screenshot_20240711-121959.png
    Screenshot_20240711-121959.png
    345 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

de roest breken door een centerpons of doorslag op de kop van de bout te zetten en daar een paar ferme tikken op te geven met een flinke hamer.
niet blijven beuken, gewoon 3 rake klappen per boutkop.
dan je slagschroevendraaier linksom-rechtsom-linksom gebruiken.
is je slagschroevendraaier een ouderwetse of een elektrische? in geval van elektrisch, welke en hoeveel Nm kan hij geven?
je hebt kans dat een slagMoersleutel meer succes heeft.
 
de roest breken door een centerpons of doorslag op de kop van de bout te zetten en daar een paar ferme tikken op te geven met een flinke hamer.
niet blijven beuken, gewoon 3 rake klappen per boutkop.
dan je slagschroevendraaier linksom-rechtsom-linksom gebruiken.
is je slagschroevendraaier een ouderwetse of een elektrische? in geval van elektrisch, welke en hoeveel Nm kan hij geven?
je hebt kans dat een slagMoersleutel meer succes heeft.
En een goed passende bit.
 
WD-40 maakt ook wel kruipolie, dan kom je bij de "specialist"-serie, maar de standaard WD40 is dat niet.
maar er zijn veel meer merken die expliciet kruipolie of roestoplosser verkopen.
je kunt ook je eigen maken van aceton en ATF (automatic transmission fluid) en ik heb ook ooit gehoord dat remvloeistof op zich ook goed werkt. (van een VW specialist, die kon het weten, wat die allemaal niet tegenkomen wat vastgek#$@%rd zit...)
 
de roest breken door een centerpons of doorslag op de kop van de bout te zetten en daar een paar ferme tikken op te geven met een flinke hamer.
niet blijven beuken, gewoon 3 rake klappen per boutkop.
dan je slagschroevendraaier linksom-rechtsom-linksom gebruiken.
is je slagschroevendraaier een ouderwetse of een elektrische? in geval van elektrisch, welke en hoeveel Nm kan hij geven?
je hebt kans dat een slagMoersleutel meer succes heeft.
Heb die van de lidl met 45 maar heb een slagmoer met meer dan 375 als het goed is maar weet niet waar ik een opzet stukje kan vinden er voor met inbus maar ik zal proberen wat je zij alvast bedankt
 
Heb die van de lidl met 45 maar heb een slagmoer met meer dan 375 als het goed is maar weet niet waar ik een opzet stukje kan vinden er voor met inbus maar ik zal proberen wat je zij alvast bedankt
die slagmoer moet je dan rustig aan beginnen als het kracht moet leveren op een inbusje...
Post automatically merged:

mijn slagschroevendraaier van de LIDL haalt met het juiste verloopje (zodat ik er doppen uit m'n 3/8 doppenset op kan zetten) en wat geduld wielmoeren van m'n auto los die met 120 Nm zijn vastgezet. de slagmoersleutel eveneens van LIDL doet dat vlotter als ik die op 200Nm zet ;) maar die is 1/2 en daar passen ook mijn inbus doppen niet op..
 
de roest breken door een centerpons of doorslag op de kop van de bout te zetten en daar een paar ferme tikken op te geven met een flinke hamer.
niet blijven beuken, gewoon 3 rake klappen per boutkop.
dan je slagschroevendraaier linksom-rechtsom-linksom gebruiken.
is je slagschroevendraaier een ouderwetse of een elektrische? in geval van elektrisch, welke en hoeveel Nm kan hij geven?
je hebt kans dat een slagMoersleutel meer succes heeft.
Heb die van de lidl met 45 maar heb een slagmoer met meer dan 375 als het goed is maar weet niet waar ik een opzet stukje kan vinden er voor met inbus maar ik zal proberen wat j
WD-40 maakt ook wel kruipolie, dan kom je bij de "specialist"-serie, maar de standaard WD40 is dat niet.
maar er zijn veel meer merken die expliciet kruipolie of roestoplosser verkopen.
je kunt ook je eigen maken van aceton en ATF (automatic transmission fluid) en ik heb ook ooit gehoord dat remvloeistof op zich ook goed werkt. (van een VW specialist, die kon het weten, wat die allemaal niet tegenkomen wat vastgek#$@%rd zit...)

die slagmoer moet je dan rustig aan beginnen als het kracht moet leveren op een inbusje...
Post automatically merged:

mijn slagschroevendraaier van de LIDL haalt met het juiste verloopje (zodat ik er doppen uit m'n 3/8 doppenset op kan zetten) en wat geduld wielmoeren van m'n auto los die met 120 Nm zijn vastgezet. de slagmoersleutel eveneens van LIDL doet dat vlotter als ik die op 200Nm zet ;) maar die is 1/2 en daar passen ook mijn inbus doppen niet op..
Ooh ja oke weet je mischien welke opzet stukje ik kan kopen ik heb standaard grote dus. Ook van waar je bogie sleutels op kan zetten enzo
 
Heb die van de lidl met 45 maar heb een slagmoer met meer dan 375 als het goed is maar weet niet waar ik een opzet stukje kan vinden er voor met inbus maar ik zal proberen wat j



Ooh ja oke weet je mischien welke opzet stukje ik kan kopen ik heb standaard grote dus. Ook van waar je bogie sleutels op kan zetten enzo
dat zegt me niks, ik weet dat doppensets in delen van duims(inch) maten gaan: slagmoersleutel en "grote" doppenset is 1/2"
maar als je doppenset dat ook is, maar je hebt geen inbusdoppen daarin, schiet je daar nog niet veel mee op.
de doppenset waar mijn inbusjes in zitten, is 3/8" en gelukkig is het t-stuk van de "glijgreep" zelf al een verloop van 1/2" naar 3/8" ;) dan kan ik altijd een zwaardere hefboom gebruiken. (slagmoersleutel sloopt die verloop, maar die kun je ook los kopen en als je zwarte neemt, zijn ze bedoeld voor slagwerk.
 
Voor smeer en losmaak klussen gebruiken wij ook vaak Fluid film.
Dat is ook echt perfect spul.
ik heb m uiteindelijk wel los gekregen met kruip olie en via een slagmoer enzovoort
Post automatically merged:

dat zegt me niks, ik weet dat doppensets in delen van duims(inch) maten gaan: slagmoersleutel en "grote" doppenset is 1/2"
maar als je doppenset dat ook is, maar je hebt geen inbusdoppen daarin, schiet je daar nog niet veel mee op.
de doppenset waar mijn inbusjes in zitten, is 3/8" en gelukkig is het t-stuk van de "glijgreep" zelf al een verloop van 1/2" naar 3/8" ;) dan kan ik altijd een zwaardere hefboom gebruiken. (slagmoersleutel sloopt die verloop, maar die kun je ook los kopen en als je zwarte neemt, zijn ze bedoeld voor slagwerk.
ja die 1/2 bedoelde ik maar het was al gelukt vandaag
 
Back
Top