Uitlaat BLIJFT lekken

maxo

Well-Known Member
Avond,

Ik heb vandaag mijn uitlaat eraf gehaald om het uitlaatje eens op te knappen. Dat ging allemaal prima, ziet er ook weer toonbaar uit nu.

Nu heb ik dat kreng terug willen monteren alleen lekt de uitlaat.

Het gaat om een yasuni city 16 onder een minarelli, heb hem er al 24x onderuit gehaald. Pakking verschoven, andere pakking etc. Dat ding blijft lekken en ik word er kneitergek van.
Iemand tips?

p.s degene die iets gaars gaat commenten in de zin van “haha loser dan had je hem maar standaard moeten laten” kan het voor zich houden.

groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Hele ding er nog een keer af gehaald en weer gemonteerd op de juiste manier, lekt nog steeds. Ik denk bijna dat de flens krom is, en dat hij daarom niet fatsoenlijk wil afsluiten aan de cilinder.

word er in ieder geval een beetje depri van, ik ga zo maar het ding er weer eens afhalen

Flens moet inderdaad vlak zijn anders heeft zo'n pakking ook helemaal geen nut.
 
Ligt aan wat de schade is..

Flens op bankschoef en zo recht mogelijk proberen te tikken.

Voor de rest vlakken op een glasplaatje met fijn water schuur papier en vlakken maar. en dan opnieuw monteren.
 
Dus, om terug te komen op t hele gedoe.

die flens was dus gwn hartstikke scheef, hij was ook gemonteerd geweest met een kleine kromming want hij klinkt een stuk beter na het monteren van een nieuwe flens.

zal hem wel een keer in de gauwigheid niet 100% spanningsvrij hebben gemonteerd. Achja, het is in ieder geval gefixt! Bedankt allemaal.
 
Kleine update:
Lekken was voor het grootste deel weg maar toch blijft t , bovendien begint de uitlaat te scheuren.
Ik ga eind vd maand gewoon richting EPC voor een shot v4, schijnt erg mooi te lopen op een due +
 
Back
Top