Uitlaat BLIJFT lekken

maxo

Well-Known Member
Avond,

Ik heb vandaag mijn uitlaat eraf gehaald om het uitlaatje eens op te knappen. Dat ging allemaal prima, ziet er ook weer toonbaar uit nu.

Nu heb ik dat kreng terug willen monteren alleen lekt de uitlaat.

Het gaat om een yasuni city 16 onder een minarelli, heb hem er al 24x onderuit gehaald. Pakking verschoven, andere pakking etc. Dat ding blijft lekken en ik word er kneitergek van.
Iemand tips?

p.s degene die iets gaars gaat commenten in de zin van “haha loser dan had je hem maar standaard moeten laten” kan het voor zich houden.

groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Alles losjes bevestigen.
Dan eerst de uitlaat op de cilinder vastzetten.
Daarna de boutjes op het frame vastzetten.
Door de ovale gaten heb je enige speling.
Misschien is deze speling onvoldoende en moet je de gaten groter maken.
Zie foto.
Uiteraard dien je (weer) een nieuwe pakking te gebruiken...
Succes !
 

Attachments

  • YASUNI UITLAAT.jpg
    YASUNI UITLAAT.jpg
    154.9 KB · Views: 26
haha loser dan had je hem maar standaard moeten laten
Wow kijk een kneus!
Post automatically merged:

Alles losjes bevestigen.
Dan eerst de uitlaat op de cilinder vastzetten.
Daarna de boutjes op het frame vastzetten.
Door de ovale gaten heb je enige speling.
Misschien is deze speling onvoldoende en moet je de gaten groter maken.
Zie foto.
Uiteraard dien je (weer) een nieuwe pakking te gebruiken...
Succes !
Hier heb ik wat aan, ik heb hem voor vanavond maar ff in de stal gezet want werd er een beetje gek van. Morgen zal ik weer even gaan knutselen, dan gooi ik er wel een update op
 
Kan ook veel verschil merken in pakking.
Vind zelf de dikkere koperen pakking fijn en die rare metaal met witte meuk.
Die van yas zelf doen het eerst goed maar na 2 of 3x monteren scheuren ze of laten er druk langs.
Dit merk ik ook snel met uitlaten die geen sleufgaten hebben.

Die dikkere pakkingen doen het voor mij beter en wanneer nieuw na een paar km of dagje rijden kijk ik altijd even of ze nog een slagje nodig hebben.
 
Beter is alles met een momentsleutel te monteren, die kosten je de kop niet tegenwoordig en met de prijzen van de onderhoud heb je dat zo terug verdiend. Je hebt je levenslang daar gemak van.

Algemene prijzen wat een zaak rekent:

Omschrijving Wat is inbegrepen Prijs
Groot onderhoud 4-Takt scooters Olie, filterelement, snaar, rollen, remblokken/segmenten, kleppen stellen, bougie (CR7HSA), benzinefilter €179,00
Klein Onderhoud 4-Takt scooters Luchtfilterelement, olie, bougie €79,00
Kleppen stellen 4-Takt scooter €35,00
Olie verversen 4-Takt scooter Olie 10W40 (max 1 L.) €19,00
Storing Zoeken (Diagnose stellen) Klein materiaal €25,00
Begrenzer verwijderen China scooter CDI Unit €50,00
Begrenzer verwijderen Piaggio Scooter CDI Unit €100,00
Voorband vervangen Montage op scooter €15,00
Achterband vervangen Montage op scooter €25,00
Losse band vervangen Klein materiaal €7,50
Elders gekochte band toeslag Klein materiaal €10,00
Motorrevisie Klein materiaal €200,00
Rem ontluchten Remvloeistof €25,00
Remblokken vervangen Klein materiaal €15,00
Remsegmenten vervangen Klein materiaal €25,00
Variorollen vervangen Variorollen €25,00
Varioring verwijderen €25,00
V-Snaar vervangen €15,00
Kickstarter reparatie Klein materiaal €25,00
Cilinder vervangen (4-takt luchtkoeling) Klein materiaal €90,00
Uitlaat vervangen Klein materiaal €25,00
 
1) De aansluiting is een ovaal plaatje met aan beide uiteinden een boutgaatje, ik zie regelmatig uitlaatjes die hard vastgezet zijn en daardoor bij de boutgaatjes krom getrokken worden, is jouw aansluiting nog helemaal vlak?
2) Ik gebruik vaak dikkere uitlaatpakking (van 4 mm dik, of 'hoog') die kunnen bijna de helft indrukken, mogelijk dat deze de afsluiting wel voor elkaar krijgt?
Groet,
 
Beter is alles met een momentsleutel te monteren, die kosten je de kop niet tegenwoordig en met de prijzen van de onderhoud heb je dat zo terug verdiend. Je hebt je levenslang daar gemak van.

Algemene prijzen wat een zaak rekent:

Omschrijving Wat is inbegrepen Prijs
Groot onderhoud 4-Takt scooters Olie, filterelement, snaar, rollen, remblokken/segmenten, kleppen stellen, bougie (CR7HSA), benzinefilter €179,00
Klein Onderhoud 4-Takt scooters Luchtfilterelement, olie, bougie €79,00
Kleppen stellen 4-Takt scooter €35,00
Olie verversen 4-Takt scooter Olie 10W40 (max 1 L.) €19,00
Storing Zoeken (Diagnose stellen) Klein materiaal €25,00
Begrenzer verwijderen China scooter CDI Unit €50,00
Begrenzer verwijderen Piaggio Scooter CDI Unit €100,00
Voorband vervangen Montage op scooter €15,00
Achterband vervangen Montage op scooter €25,00
Losse band vervangen Klein materiaal €7,50
Elders gekochte band toeslag Klein materiaal €10,00
Motorrevisie Klein materiaal €200,00
Rem ontluchten Remvloeistof €25,00
Remblokken vervangen Klein materiaal €15,00
Remsegmenten vervangen Klein materiaal €25,00
Variorollen vervangen Variorollen €25,00
Varioring verwijderen €25,00
V-Snaar vervangen €15,00
Kickstarter reparatie Klein materiaal €25,00
Cilinder vervangen (4-takt luchtkoeling) Klein materiaal €90,00
Uitlaat vervangen Klein materiaal €25,00
Niet echt relevant aan het topic?
Post automatically merged:

1) De aansluiting is een ovaal plaatje met aan beide uiteinden een boutgaatje, ik zie regelmatig uitlaatjes die hard vastgezet zijn en daardoor bij de boutgaatjes krom getrokken worden, is jouw aansluiting nog helemaal vlak?
2) Ik gebruik vaak dikkere uitlaatpakking (van 4 mm dik, of 'hoog') die kunnen bijna de helft indrukken, mogelijk dat deze de afsluiting wel voor elkaar krijgt?
Groet,
Zal het gaan uitzoeken!
 
C16 heeft toch gewoon een flens. Koop originele pakking ervoor. Ding kan wel op twee manieren erop maar een kant is juiste kant (breedte van metalen ring). Moeren aandraaien en klaar.

Is het niet toevallig ophanging van de uitlaat waardoor de mond overdreven scheef over de flens valt??
 
C16 heeft toch gewoon een flens. Koop originele pakking ervoor. Ding kan wel op twee manieren erop maar een kant is juiste kant (breedte van metalen ring). Moeren aandraaien en klaar.

Is het niet toevallig ophanging van de uitlaat waardoor de mond overdreven scheef over de flens valt??
Moet ik dan het bredere stuk pakken of het minder brede stuk van de pakking? Welke moet tegen de cilinder en welke tegen de flens?
 
Hele ding er nog een keer af gehaald en weer gemonteerd op de juiste manier, lekt nog steeds. Ik denk bijna dat de flens krom is, en dat hij daarom niet fatsoenlijk wil afsluiten aan de cilinder.

word er in ieder geval een beetje depri van, ik ga zo maar het ding er weer eens afhalen
 
Back
Top