Uitlaat berekening

Als je dat dan getest hebt, verander je dan niet de parameters van je software? Er moet een verband tussen zitten welke je kunt aanpassen.

Misschien is het eens interessant om een lijst van variabelen samen te stellen welke van invloed zouden kunnen zijn op een twee takt uitlaat en kijken of we met een scooterforum.net stukje uitlaat software kunnen komen.

Uiteindelijk gaat het om de verbrande gassen die de uitlaatpoort door schieten met een bepaalde snelheid/amplitude.

Software moet je zien als een soort richtlijn hij zal je nooit een perfect presterende pijp kunnen berekenen.
we hebben hier 4 verschillende software en ze komen allemaal op hetzelfde neer.

Verschillende pijpen maken en testen is het enige wat je kunt doen. :)
 
Dat is idd best leuk om eens te doen maar Romano produceert zelf uitlaten dus lijkt me niet dat hij al zijn data openbaar wil maken :D

Wat je laatste zin betreft...was het maar zo simpel. Denk dat het terugduwen van vers mengsel door de terugkerende pulsen minstens net zo belangrijk zijn :p


Verwisselbare eindconus + verwisselbare tailpijp, misschien een idee? beetje vreemd, maar zeker te maken. Dan kan je misschien spelen met de pulsen. En wellicht kan je dan de perfecte terugslag bepalen/krijgen om het ideale hoeveelheid mengsel terug de sturen om zo weer een betere vullingsgraad te krijgen van de cilinder.

Good or bad idea?
 
Verwisselbare eindconus + verwisselbare tailpijp, misschien een idee? beetje vreemd, maar zeker te maken. Dan kan je misschien spelen met de pulsen. En wellicht kan je dan de perfecte terugslag bepalen/krijgen om het ideale hoeveelheid mengsel terug de sturen om zo weer een betere vullingsgraad te krijgen van de cilinder.

Good or bad idea?

Verwisselbare tail hebben we al verschillende keren gemaakt is wel interessant met een korte of langere tail heb je wel wat verschil in vermogen en toeren op de testbank.

imgp0010h.jpg
 
Onduidelijke foto maar ik snap het systeem lijkt me wel eens interessant om te maken. :)

Met zo een systeem zou je dan ook een variabele collector kunnen maken.
langer of korter om naar achter.
 
Ken een tuner die een Team pijp gebouwd heeft met variabele belly :)

productthumb.php


Je ziet het niet goed maar met 2/3 draadeinden te verstellen.
 
2fast pijp heeft inderdaad een losse tail.
Zelf heb ik een c21 naar losse tail bewerkt en heb hier toch al flink wat vermogen mee gevonden. kwa tailringen danwel.
 
ABT (dacht dat die het waren) hadden toch ook een uitlaat die dmv een kleppensysteem kon schakelen tussen een "korte" en een "lange" uitlaat als ik me niet vergis?
 
hier foto van me ddl opmaat uitlaat voor me 88cc cristofolini, had besloten een losse tail tedoen, heb er alleen nog niets mee getest of gedaan..
(en ja klopt dat niet alles vast zit, maar dit was opbouw periode :p)

lossetail2.jpg
 
Wow dat is een ziek systeem zeg! Vet hoor als je dat kan maken!

@ DDL puup...door wie wordt die uitlaat berekend eigenlijk en presteerd het ding beter dan bijvoorbeeld een malossi bigbore?
 
Back
Top