Uitlaat begrenzing peugeot speedfight 3 AC

Tric

Well-Known Member
Hallo,

Weet iemand waar de uitlaatbegrenzing zit in de originele uitlaat van een speedfight 3 AC? (Zie foto uitlaat). Heb hem er vandaag afgehaald en er zat geen prop in bij de cilinderuitmonding.

IMG_2937.jpeg

Advertisement - register to remove this

Als die dicht zit, is dit niet voor toevoeging van lucht voor het sls emmissie systeem maar een begrenzing.
Het fijne weet ik er niet van maar ik denk dat het iets te maken heeft met de tegendruk bij 2-takt.
In het verleden heb ik wel eens gezien dat mensen dit stukje buis afzagen en dichtlassen of gewoon tussen de bankschroef plat drukte.

Als die dicht zit, is dit niet voor toevoeging van lucht voor het sls emmissie systeem maar een begrenzing.
Het fijne weet ik er niet van maar ik denk dat het iets te maken heeft met de tegendruk bij 2-takt.
In het verleden heb ik wel eens gezien dat mensen dit stukje buis afzagen en dichtlassen of gewoon tussen de bankschroef plat drukte.
Heeft met de drukgolven te maken. Dat buisje vangt wat drukgolven en stuurt ze heel snel weer terug, waardoor de "grote" drukgolven in de uitlaat in de war worden gegooid.

Ik weet dat ik wat laat ben, maar bij mijn speedfight 3 AC hebben we de demper erafgehaald, het bleek geen demper te zijn maar gewoon een begrenzing. Screenshot_20241006_204924_Chrome.jpg
Dit gedeelte, hij klonk ook niet harder daardoor.
Laat maar even weten of het werkt, ben wel benieuwd of het bij alles speedfights 3s zo is.

Back