uitlaad zelf maken

he
Ik heb een hele handige oom hij heeft al zijn las diploma's wie heeft een beetje ervaring met uitlaten dus de uitlaad zelf is leeg. en wat is het best dik dun lang kort(ik weet het niet) en waar kan ik dempers kopen en welke??

greetz
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben de URL vergeten, maarre je kan ergens zo'n prog. downloaden.
Moet je intoetsen hoeveel toeren je gaat draaien en andere shit, dan rekent ie uit hoe lang/omtrek/diameter/tailpipe/enz. je uitlaat moet zijn.
 
Wil je een hoogtoerige 50cc/70cc uitlaat of een laagtoerige 50cc/70cc uitlaat?
Voor een 70cc uitlaat gebruik je een dikker expansievat als voor een 50cc.
Hoe je bepaald hoe hoogtoerig die pijp moet worden weet ik niet...

Greetz
 
Dempers kun je los kopen, Giannelli RS-demper, Yasuni, MHR, misschien heeft iemand nog een 4 Race demper, omdat hij zelf een RS-demper heeft...

Een expansie-uitlaat maken is vrij moeilijk, het lassen niet, het berekenen wel...

Enkele vuistregels zijn:
-hoe langer een uitlaat is (expansiedeel), hoe lager het toerental waarbij topvermogen wordt geleverd...
-dus hoe korter, hoe hoogtoeriger...
-hoe dikker (diameter) het expansievat, hoe beter geschikt voor grotere inhoud (een Evo70-uitlaat heeft grotere conussen dan een Evo50-uitlaat)...

En spel in godsnaam uitlaad eens goed...

Tip: zie eerste reply
smile.gif
...

Greetz.
 
Originally posted by Prozhen:
Ik ben de URL vergeten, maarre je kan ergens zo'n prog. downloaden.
Moet je intoetsen hoeveel toeren je gaat draaien en andere shit, dan rekent ie uit hoe lang/omtrek/diameter/tailpipe/enz. je uitlaat moet zijn.

Ik ben benieuwd...

Zou je toch nog ff heel diep willen nadenken, Proz?
smile.gif


Greetz.
 
Ja ik heb al die progjes, kan ik die ergens uploaden ofsow? dat jullie ze kunnen downloaden. Niet dat je er iets aan hebt, maar dat staat wel leuk. Het is allemaal wel leuk om een uitlaat te kunnen lassen. Maar om dat programmatje in te kunnen vullen moet je bijvoorbeeld al je uitlaatpoort duratie hebben dus een gradenschijf. Het is allemaal moeilijker dan je denkt. voor de bocht lassen heb ik wel een goed truukje(om hem conisch in een bocht te laten lopen) Maar het lassen zal wel moeilijk zijn daar
 
Back
Top