Uitgaande as typhoon

Kaaz

Well-Known Member
Hallo,
ik heb even een paar vragen over de uitgaande as bij het nieuwe type typhoon.
Bij oude types typhoon kon je het grote tandwiel van de uitgaande as halen door een cirklipje te verwijderen. De as bleef dan gewoon vast zitten in het lager.
Bij het nieuwe type zit het grote tandwiel vast op de uitgaande as geperst; maar nu kan ik dus wel de complete as met tandwiel uit het lager trekken. Dit zit ook niet echt vast.. is dit normaal of is mn as gaar? Ook heeft de as speling naar binnen/buiten (dus niet omhoog en omlaag) mag dit?
Als laatst; een nieuw lager kan ik ook zo over de as schuiven dus het ligt niet aan mn lager in het blok denk ik dan, kan mn as dunner zijn geworden?

Dit alles kwam ik tegen na mn zoektocht naar het krijsende geluid dat mn scoot maakt als ik ongeveer 15 km per uur rijdt. Als ik mn scoot start loopt ie gewoon stationair, als je vervolgens gas geeft begint ie bij 10/15 km/u heel hard te krijssen en dit blijft ook al sta je still. Als je dan de motor af zet en weer opnieuw start is het weg tot je weer weg rijdt. Ik heb al zo'n beetje alles vervangen en gestest met geen resultaat. (andere cilinder/zuiger, koppeling, koppelingshuis, vario, vsnaar etc)
tot ik nu dus dit probleem bij de vertanding zag?
Iemand een ander idee, kunnen het de krukas lagers zijn??

alvast bedankt voor het lezen :p

Piaggio Typhoon 2003
10.000 km op teller
alleen de begrenzers eruit (sinds 1 week)
 
Advertisement - register to remove this

Dat van je vertandings as klopt.. met een klein tikje komt hij uit de lager..

Je zei dat dat krijsende geluid ook te horen was als je stilstaan.. draaide je wiel toen ook? Zoniet dan ligt het niet aan je vertanding..

Het kunnen heel goed je lagers zijn..
 
Jah idd, heb zojuist zonder vsnaar geprobeert en het gekrijs blijft komen.

Dus kan er eigenlijk wel van uit gaan dat het gekrijs van mn lagers komt??
Ik heb alleen geen speling op mn as, zijn er nog andere manieren om erachter te komen of het dus de lagers zijn?
Zowiezo vind ik het raar dat als je m uit zet het geluid weg is, tot je weer een aantal meters rijdt.
Kan ik eigenlijk gewoon nieuwe lagers op mn as doen of moet ik perse een andere as halen??
 
als het lawaai maakt zonder snaar kunnen het 5 dingen zijn , ontsteking , oliepomp , krukas , lagers of cilinder , het meest waarschijnlijke is je lagers , gewoon even uit elkaar halen en nieuwe monteren.
 
ok hier kan ik iets mee :P

ik heb al een andere goede cilinder geprobeert, zonder resultaat.
ook de oliepomp is vervangen voor een goed werkend exemplaar.
Ik ga er dus maar van uit dat mn lagers gaar zijn, bedankt!

btw, hoe kan je ontsteking gieren??
 
Back
Top