Kaaz
Well-Known Member
Hallo,
ik heb even een paar vragen over de uitgaande as bij het nieuwe type typhoon.
Bij oude types typhoon kon je het grote tandwiel van de uitgaande as halen door een cirklipje te verwijderen. De as bleef dan gewoon vast zitten in het lager.
Bij het nieuwe type zit het grote tandwiel vast op de uitgaande as geperst; maar nu kan ik dus wel de complete as met tandwiel uit het lager trekken. Dit zit ook niet echt vast.. is dit normaal of is mn as gaar? Ook heeft de as speling naar binnen/buiten (dus niet omhoog en omlaag) mag dit?
Als laatst; een nieuw lager kan ik ook zo over de as schuiven dus het ligt niet aan mn lager in het blok denk ik dan, kan mn as dunner zijn geworden?
Dit alles kwam ik tegen na mn zoektocht naar het krijsende geluid dat mn scoot maakt als ik ongeveer 15 km per uur rijdt. Als ik mn scoot start loopt ie gewoon stationair, als je vervolgens gas geeft begint ie bij 10/15 km/u heel hard te krijssen en dit blijft ook al sta je still. Als je dan de motor af zet en weer opnieuw start is het weg tot je weer weg rijdt. Ik heb al zo'n beetje alles vervangen en gestest met geen resultaat. (andere cilinder/zuiger, koppeling, koppelingshuis, vario, vsnaar etc)
tot ik nu dus dit probleem bij de vertanding zag?
Iemand een ander idee, kunnen het de krukas lagers zijn??
alvast bedankt voor het lezen
Piaggio Typhoon 2003
10.000 km op teller
alleen de begrenzers eruit (sinds 1 week)
ik heb even een paar vragen over de uitgaande as bij het nieuwe type typhoon.
Bij oude types typhoon kon je het grote tandwiel van de uitgaande as halen door een cirklipje te verwijderen. De as bleef dan gewoon vast zitten in het lager.
Bij het nieuwe type zit het grote tandwiel vast op de uitgaande as geperst; maar nu kan ik dus wel de complete as met tandwiel uit het lager trekken. Dit zit ook niet echt vast.. is dit normaal of is mn as gaar? Ook heeft de as speling naar binnen/buiten (dus niet omhoog en omlaag) mag dit?
Als laatst; een nieuw lager kan ik ook zo over de as schuiven dus het ligt niet aan mn lager in het blok denk ik dan, kan mn as dunner zijn geworden?
Dit alles kwam ik tegen na mn zoektocht naar het krijsende geluid dat mn scoot maakt als ik ongeveer 15 km per uur rijdt. Als ik mn scoot start loopt ie gewoon stationair, als je vervolgens gas geeft begint ie bij 10/15 km/u heel hard te krijssen en dit blijft ook al sta je still. Als je dan de motor af zet en weer opnieuw start is het weg tot je weer weg rijdt. Ik heb al zo'n beetje alles vervangen en gestest met geen resultaat. (andere cilinder/zuiger, koppeling, koppelingshuis, vario, vsnaar etc)
tot ik nu dus dit probleem bij de vertanding zag?
Iemand een ander idee, kunnen het de krukas lagers zijn??
alvast bedankt voor het lezen
Piaggio Typhoon 2003
10.000 km op teller
alleen de begrenzers eruit (sinds 1 week)