This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

uitgaande as onbruikbaar? (foto)

twism

Well-Known Member
hallo,

ik heb een typhoon (piaggio)
ik had dus erge speling bij me achterwiel.
ik had zo straks mijn vertandings deksel eraf gehaald.
toen ik de vertandings deksel in me hand had zat dat de as waar het achterwiel op komt nog vast in de deksel.
deze heb ik met moeite eruit gekregen.

klopt het dat er een groef op de as zit? of heeft me naaldlager deze erin gemaakt?
me naaldlager is nog helemaal intact.


foto van de as


het lichtere wat je op de as ziet is dus een breede groef.

ook lijkt erop de buitenkant van me vertandings deksel of er iets op is gesmeerd. precies aan de achterkant waar de lager zit voor de uitgaande as.
is dit zo ''gegoten oid'' of begint dit met scheuren?


foto van vertandings deksel (wel onduidelijke foto)


hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn en iedereen begrijpt wat ik bedoel
anders typ ik het even opnieuw

mvg,
 
Die groef in de uitgaande as is niet normaal -> Vervangen dus.

Wat je met dat andere bedoeld weet ik niet (Zet je camera op "Macro" (als dat erop zit), of neem een foto van een grotere afstand).

Ohh een maak het zaakje eerst ff schoon voordat je een foto maakt (Was beter geweest als je dat gedaan had voordat je de boel lostrok).
 
het gebeurd vaker bij sommige piaggio's dat er een stuk uit het deksel springt , zit gewoon zwak in elkaar en onder de juiste omstandigheden sprint dat dus los , in jouw geval alleen nog gescheurd , gewoon ff nieuw dekseltje kopen ,bij nieuwe deksels gebeurd het niet want daar zit geen alu achter het lager ,het lager kun je vanaf de buitenkant zien bij de nieuwere deksels , en daar gebeurd ook niks mee.
 
bij nieuwe deksels gebeurd het niet want daar zit geen alu achter het lager ,het lager kun je vanaf de buitenkant zien bij de nieuwere deksels , en daar gebeurd ook niks mee.
Volgens mij zie ik het lager zitten, zou het niet kunnen dat hij van die dunne lijntjes ziet zitten die door het gieten komen o.i.d.?
Ik weet dat er ook van die lijntjes op de hoefjes van m'n NRG zitten, omdat ie inelkaar heeft gezeten aan de voorkant dacht ik eerst ook dat het scheurtjes waren, bij nader onderzoek bleek dat niet zo te zijn.
 
ja het lijkt zeg maar of er iets op is gesmeerd.
het zijn niet echt scheuren maar gewoon een rare rand lijkt het.
naja ik onderzoek die rand nog wel even als ik een nieuwe lager of andere deksel heb geregeld.
en ik ga ff een andere as regelen dan.
 
een nieuw deksel kost maar iets van 35 euro , dan hoef je A niet te wurgen om het oude lager eruit te krijgen en er weer een nieuwe in te zetten (als je de lagers al zo kunt kopen) en B heb je een fris deksel , want deze deksels die je nu hebt gaan nogal eens stuk.