Smoke is wel gaaf ja. Parelmoer zou ik dan zelf zoals die Danny Lam (Blauw Chroom Aerox Scootin' nov/dec 99)helemaal wit maken, dus met thinner dat parelmoer erafhalen.
Helemaal zwart vind ik ook heel mooi, maar staat eigenlijk alleen mooi als je een zwarte scoot hebt. Ik wilde eerst ook parelmoer RAW glaasje voor me scoot, maar zijn er niet. Nu zijn ze geblindeerd met zwarte verf. Persoonlijk vind ik het effect mooi, het lijkt nu gewoon "kap" te zijn. Dat oranje was niet zo mooi.
Carbon glazen vind ik het lelijkste wat ooit is bedacht(mijn mening). Ik bedoel(echt)carbon is een materiaal dat wordt gebruikt in de racerij omdat het sterk en licht is. Bij Rally auto's enzo bestaat vooral het interieur uit dit materiaal. Maar een racewagen met carbon knipperlichten?? Ik dacht het niet
Daarom vind ik het compleet onzinnig. Kijk wat wel kan is een carbon "frame" van bijvoorbeeld die losse RAW's achter die uitsteken. Maar wel met een normaal glaasje erop. Carbon hoort verder op bijvoorbeeld voorvork, dashboard, kapdelen, stuurgewichtje enzo, maar geen onzin carbon, zoals een carbon sticker ofzo.
Dan nog het tweede GROTE nadeel aan carbon"look". Het is vaak zo lelijk, Vaak is het gewoon een zwart achtergronf, met grijze streepjes erop. Nou ik weet niet of je wel eens echt koolstofvezel (carbon dus) hebt gezien, maar dat lijkt er niet op.
Aangezien echt carbon ook niet zo te krijgen is(bij mij dan) koop dan het wat duurdere bij autozaak. Zelf heb ik mijn voorvork en dashboard in carbon gezet. Het stickervel hiervan is van Polini(ja wist ook niet dat ze dat hadden, is ook toeval, heb alles van Polini(had) en vroeg om carbonvel, bleek het polini te zijn)en dit lijkt aardig op echt carbon. I.i.g meer dan die goedkope nep carbon onzin. OK, voor RAW en gewone lampekapjes is het wat lastiger omdat het natuurlijk licht moet doorlaten, maar toch, carbon glazen zijn niet logisc..:
[This message has been edited by Royal Rally (edited 17 January 2001).]