Typhoon opvoeren 50/70cc

Jimvdkolk

New Member
Hey jongens,

volegnde week woensdag een super nette typhoon ophalen in duitsland, ik ben mn E5 iget namelijk redelijk zat als ik samen met mn vrienden rij.
nu is mijn vraag eiglijk wat voor setup raden jullie me aan? het monteren en het begrijpen waar we het over hebben dat lukt me zeker maar om een goeie setup te verzinnen is een 2de dat vind ik nog wel lastig vandaar dat ik vraag om hulp. daarom ook de vraag 50 of 70 cc. ik wil namelijk wel lekker hard gaan maar trek kracht vind ik belangrijker. hij moet daarnaast lekker betrouwbaar zijn en het zal dus ook gewoon een straat scooter worden.

alvast bedankt cvoor jullie hulp jongens.
 
Advertisement - register to remove this

weinig tot niets , alleen de prijs .
Wel heb je de juiste uitlaat nodig , bijv : Yasuni R., en een 17,5 MM Carburateur. ( ik rijd met 19mm , maakt weinig tot niets uit ).
Advies is je standaard luchtfilter.
 
Mijn Peusjoo loopt 105 op de Klok ( 98 GPS )
En jaa,,, Trekt goed op , geen Wheelie Monster , licht aan Mijn voorkeur Afstelling , en mijn Benzine Tank van 8,5 Liter zit onder de voetenplank.
Moet wel zeggen , ik rij met Malossi Sport 70 CC , Malossi Multivar ,en Malossi Torque Driver , Yasuni R met beide begrenzers er uit, 19 MM Dellorto.
 
Heb een Piaggio NRG, 2003 ongeveer, Sito+ ontgrenst, en varioring eruit. RIjdt 85 teller, GPS weet ik niet. Meest betrouwbare ooit gehad. Rijd al 20.000 km zo.

70CC erop is natuurlijk het mooiste, maar ik vind het hard genoeg zo.
 
Heb het redelijk uitgedacht nu, malossi sport 70cc 17,5 dellorto carb yasuni r uitlaat en standaard luchtfilter. Denk dat dit wel redelijk is om mee te beginnen toch? Iemand een idee op welke sproeier en rollen ik kan gaan beginnen?
 
Heb er toch nog eens over zitten na denken… en ben op het volgende uit gekomen.

Polini 70 cc
Polini Hi speed vario
Polini cp 19 mm
En eventueel de Polini powerfilter blue airbox

Dit lijkt me wel aardig.. iemand nog andere suggesties of meningen/aanpassingen?
 
Powerfilter krijg je spijt van .
1 : een gaat een berg kolere herrie produceren .
2 : lastiger af te stellen ,
3: je gaat er niet harder door .

Betreft Sproeiers :
Niet gaan gokken welke er ongeveer in ... gewoon een Sproeier set kopen , hoog beginnen en afbouwen , als de boel vastnaait door een te kleine sproeier , ben je een boel geld kwijt .
 
Met standaard luchtfilter beginnen bij 100 , dan gaat er niks kapot , grote kans dat je tussen de 80ben 90 uitkomt , echter ELKE Scooters reageert anders , en vergt een ander afstelling .
Mag wel zeggen : Een Polini Carburateur is een hele goede , en makkelijk af te stellen , beginnen met de luchtschroef 1 1/2 slag open , dan Sproeier zoeken , dan luchtschroef Fine Tunen.
Daarna ga je met de Rollen aan de slag .
 
Goedkoop Test setje rollen bestellen , anders ben je straks een hoop geld kwijt .
Gewicht van de Rollen zijn OOK weer per Scooter verschillend , en ligt er aan welke Vario er in zit .Als je straks het gewicht weet , adviseer ik je Rollen van Malossi .
Post automatically merged:

MALOSSI 70CC VS POLINI 70CC​


 
Last edited:
Ik adviseer niets .... Is aan jou de Keuze ...
D8 zet FF de Filmpjes neer ... dan kan je zelf bepalen wat je voorkeur is .

Lijkt mij een leuke Test ... echter Scooter op de Filmpjes is Globaal afgesteld , en er val zeker weten veel meer uit te halen , echter dat vergt wat tijd.
Sommige zijn gecharmeerd van Stage 6... 70 CC Streetrace ,die is ook gelijkwaardig .
 
Denk dat malossi dan toch echt een betere optie is… in Joey zijn filmpje presteert die veel beter qua trekkracht en topsnelheid.. als ik die malossi sport neem en dan combineer met die polini cp 19mm carb en dan eventueel nog een variateursettje zit ik denk ik wel goed
 
Back
Top