Typhoon kortsluiting

Ik had getankt met mijn typhoon en aardig wat gemorst(eerste keer tanken) en daarna had ik kortsluiting, de zekering ging pas kapot NADAT ik contact aanzette. Is dit de spanningsregelaar of is er een stukje kabel weggebrand of iets anders door de benzine?
 
Advertisement - register to remove this

Als er kortsluiting is geweest door de gemorste benzine is de zekering kapot.
Deze zekering voorkomt dat er meer schade ontstaat bij een kortsluiting.
Dus zet de scooter een paar uurtjes in de zon zodat de gemorste benzine goed kan verdampen en vervang daarna de zekering, grote kans dat hij het gewoon weer doet.
 
Als er kortsluiting is geweest door de gemorste benzine is de zekering kapot.
Deze zekering voorkomt dat er meer schade ontstaat bij een kortsluiting.
Dus zet de scooter een paar uurtjes in de zon zodat de gemorste benzine goed kan verdampen en vervang daarna de zekering, grote kans dat hij het gewoon weer doet.
Oke is goed, de benzine was wel op een getaped deel gemorst, moet ik dan de tape eraf halen en laten drogen en dan opnieuw tapen want het zit ook onder de tape
 
Alles kan, ik ken de status niet van de elektrische installatie van je scooter maar als ik al hoor dat het 1 en ander met tape aan elkaar zit.....
Ik heb geen glazen bol die kan zien waar die benzine naar binnen gelopen is.
Bovendien als ik het woordje tape al hoor begin ik te twijfelen of dat morsen van benzine wel de echte oorzaak is.

Misschien even onderstaande howto doornemen, daarin staat een handige manier beschreven hoe je een kortsluiting het best aanpakt zonder dat het een vermogen kost aan nieuwe zekeringen:

https://scooterforum.net/resources/meetmethode-voor-het-opsporen-van-kortsluiting-en-lekstroom.257/
 
Alles kan, ik ken de status niet van de elektrische installatie van je scooter maar als ik al hoor dat het 1 en ander met tape aan elkaar zit.....
Ik heb geen glazen bol die kan zien waar die benzine naar binnen gelopen is.
Bovendien als ik het woordje tape al hoor begin ik te twijfelen of dat morsen van benzine wel de echte oorzaak is.

Misschien even onderstaande howto doornemen, daarin staat een handige manier beschreven hoe je een kortsluiting het best aanpakt zonder dat het een vermogen kost aan nieuwe zekeringen:

https://scooterforum.net/resources/meetmethode-voor-het-opsporen-van-kortsluiting-en-lekstroom.257/
dus kortsluiting kan in elk onderdeel zitten? Mijn vader zei dat her orgineel was getaped, ik geloofde er ook niet heel veel van maar ja
 
dus kortsluiting kan in elk onderdeel zitten? Mijn vader zei dat her orgineel was getaped, ik geloofde er ook niet heel veel van maar ja
dit was prc bij mijn skipper gebeurd, eindstand paar dagen midden in me achtertuin gelegd en dan zekering in gedaan, weet niet of je een 50 of 125er hebt maar doe er gewoon zekering 15 in voor de zekerheid
 
doe er gewoon zekering 15 in voor de zekerheid
Niet zo'n goed plan , de zekering is ook aangepast naar de dikte van de draden , krijg je dan een kortsluiting , verbrand je bedrading in plaats van de zekering , kan een verbrande scooter het gevolg van zijn . Grotere zekering , is ook dunnere bedrading aan passen .
 
Back
Top