kan het niet zo zijn dat het een verkeerde poelie is, alhoewel het wel piaggio is maar miss dat het blok van de typhoon een ouder jaar is heb m namelijk geruildMisschien tegen je carter met de buitenste poelie helft?
Dan zou ik zeker het naald lager even na kijken. En door speling tegen iets anders aan loopt.
ja dacht ik al, weet alleen niet hoe ik erachter kom welk bouwjaar mn carter isAndere poelie zou mogelijk kunnen.. Zal je even moet nazoeken hoe de originele voor jou model eruit ziet.
ja is lastig te vinden enigste wat ik kan doen is bepaalde onderdelen voor het aantal jaren erop proberensoms staat er wel iets van een markering erin
zoals 06 of zo`n soort getal. of 10.. 2006 of 2010. Even goed op je carters binnen en buiten kijken.
Als je eerste eigenaar bent gaat dit wel op.
Maar als je 2de of 3de eigenaar bent kan ook ondertussen er een ander blok of carters eronder zijn gezet.
Ik gelukkig iets meer, en wat je hoort zou ook de poulie kunnen zijn waar deze over je vertandingsdeksel gaat. Kan makkelijk dat er vanwege de speling op de as en dat in combinatie met de poulie en koppeling en hun speling weer op de as dat je dat hoort.Ben verder niet zo heel bekend met piaggio 2takt modellen van toen.
ja een shimmetje zou het schrapende geluid wss oplossen maar als je even naar de afbeelding erbij wilt kijken, het kan toch niet dat die as zo kort is er zou toch meer ruimte moeten zijn voor het moertje. (dit is als de poelies en koppeling er normaal opzitten)Ik gelukkig iets meer, en wat je hoort zou ook de poulie kunnen zijn waar deze over je vertandingsdeksel gaat. Kan makkelijk dat er vanwege de speling op de as en dat in combinatie met de poulie en koppeling en hun speling weer op de as dat je dat hoort.
En als het met het koppelingshuis erop weg is het goed. Je kan eventueel een shimmetje over de as doen voor je poulie erop schuift dat ie iets of wat hoger komt.
ja is ook een oud carter, remschoentjes zijn 100mm ivp 110 ofzoiets weet t ff niet uit mn hoofd, zijn dus de remschoentjes voor een oud carter. de vraag is dus hoe los ik dit opKan best kloppen hoor, dan is het wel al een oud carter zonder lager in de carterkap?
Dan is die inderdaad zo kort
nouja, als ik de moer erop draai draait het wiel stroefHoort zo kort te zijn. Je kan de moer er toch gewoon opdraaien? Of je moet een plattere moer hebben dat zou nog kunnen
is goed, mij werd wijs gemaakt dat alle koppelingen/poelies van piaggio universeel waren. haha, zal na mn werk opmeten. heb je gewoon de diameter nodig neem ik aan?Dan zul je oud type poulies moeten hebben, als je de huidige eens wil opmeten zal ik vanavond thuis ff kijken of ik nog wat heb liggen
13,1/13,2cm in diameter, poelies niet uitgeklapt/uitgezet: 2,6 cmDan zul je oud type poulies moeten hebben, als je de huidige eens wil opmeten zal ik vanavond thuis ff kijken of ik nog wat heb liggen