typhoon koppeling

jayvanveen

Member
Ik heb al een forum gemaakt hiervoor heb ny fotos gemaakt, A39445AD-FB40-487E-9F68-14B0C3D631FB.jpegAD7E6A59-C260-4B35-AF7C-E2385304913C.jpeg
Als de koppeling er zonder behuizing opzit en je gaat draaien dan hoor je het schrapen langs ander metaal.

Advertisement - register to remove this

soms staat er wel iets van een markering erin

zoals 06 of zo`n soort getal. of 10.. 2006 of 2010. Even goed op je carters binnen en buiten kijken.

Als je eerste eigenaar bent gaat dit wel op.
Maar als je 2de of 3de eigenaar bent kan ook ondertussen er een ander blok of carters eronder zijn gezet.

soms staat er wel iets van een markering erin

zoals 06 of zo`n soort getal. of 10.. 2006 of 2010. Even goed op je carters binnen en buiten kijken.

Als je eerste eigenaar bent gaat dit wel op.
Maar als je 2de of 3de eigenaar bent kan ook ondertussen er een ander blok of carters eronder zijn gezet.
ja is lastig te vinden enigste wat ik kan doen is bepaalde onderdelen voor het aantal jaren erop proberen

Misschien moet er bij het oude model er kleinere poelie diameter op.
Heb je nou waarschijnlijk een grotere erop zitten.

Ben verder niet zo heel bekend met piaggio 2takt modellen van toen..

Maar weet dat er bij minarelli horizontaal vroeger ook zoiezo is maar dan met de koppeling en koppelinghuis.
En zou mij kunnen voorstellen dat de poeliemaat wellicht ook kleiner zou kunnen zijn.

Ben verder niet zo heel bekend met piaggio 2takt modellen van toen.
Ik gelukkig iets meer, en wat je hoort zou ook de poulie kunnen zijn waar deze over je vertandingsdeksel gaat. Kan makkelijk dat er vanwege de speling op de as en dat in combinatie met de poulie en koppeling en hun speling weer op de as dat je dat hoort.
En als het met het koppelingshuis erop weg is het goed. Je kan eventueel een shimmetje over de as doen voor je poulie erop schuift dat ie iets of wat hoger komt.

Ik gelukkig iets meer, en wat je hoort zou ook de poulie kunnen zijn waar deze over je vertandingsdeksel gaat. Kan makkelijk dat er vanwege de speling op de as en dat in combinatie met de poulie en koppeling en hun speling weer op de as dat je dat hoort.
En als het met het koppelingshuis erop weg is het goed. Je kan eventueel een shimmetje over de as doen voor je poulie erop schuift dat ie iets of wat hoger komt.
ja een shimmetje zou het schrapende geluid wss oplossen maar als je even naar de afbeelding erbij wilt kijken, het kan toch niet dat die as zo kort is er zou toch meer ruimte moeten zijn voor het moertje. (dit is als de poelies en koppeling er normaal opzitten)

Attachments

• 876A9C81-F13F-4F35-9095-8BD9DD1D48E2.jpeg
    876A9C81-F13F-4F35-9095-8BD9DD1D48E2.jpeg
    141.8 KB · Views: 7
Back