Typhoon 125cc secundaire benzine opslag verwijderen ?

172cc2takt

New Member
Hey ik heb een 125cc typhoon 2takt, ik ga deze ombouwen naar een 172cc. Nu wil ik hem gebruiken om te stunten. Er is een probleem de typhoon heeft een secundaire benzinetank die zit langs de rechterkant waardoor de scooter helemaal uit balance trekt met wheelies. Heeft er iemand ervaring hoe je de 2de benzine opslag kan weg pakken en de aansluiten afsluiten ? Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Als het een echt separaat tank is dan lijkt het me niet zo lastig. Boel afdoppen en verwijderen.

Wat je ook kan doen is alle twee de tanks verwijderen en gewoon 1 custom tank gebruiken. Sowieso als je langdurig op je achterwiel wil rijden wil je dan wel zeker weten dat je brandstof kan leveren.
 
Als het een echt separaat tank is dan lijkt het me niet zo lastig. Boel afdoppen en verwijderen.

Wat je ook kan doen is alle twee de tanks verwijderen en gewoon 1 custom tank gebruiken. Sowieso als je langdurig op je achterwiel wil rijden wil je dan wel zeker weten dat je brandstof kan leveren.
Ja het zijn 2 verschillende tanks maar er zijn super veel afkoppelingen en ingewikkelde zooi in de leidingen. Ik ga dan die 2de tank weg halen de eerste benzine tank is net zoals bij scooters vanachter zal wle goed genoeg zijn voor lang duurde wheelies
 
Als het een echt separaat tank is dan lijkt het me niet zo lastig. Boel afdoppen en verwijderen.

Wat je ook kan doen is alle twee de tanks verwijderen en gewoon 1 custom tank gebruiken. Sowieso als je langdurig op je achterwiel wil rijden wil je dan wel zeker weten dat je brandstof kan leveren.
Hey ik heb een 125cc typhoon 2takt, ik ga deze ombouwen naar een 172cc. Nu wil ik hem gebruiken om te stunten. Er is een probleem de typhoon heeft een secundaire benzinetank die zit langs de rechterkant waardoor de scooter helemaal uit balance trekt met wheelies. Heeft er iemand ervaring hoe je de 2de benzine opslag kan weg pakken en de aansluiten afsluiten ? Alvast bedankt :)
Goedemiddag,

hebben jullie er ook ervaring mee, dat deze secundaire tank niet werkt? ik rijdt mijn tank namelijk leeg in 20km. met de standard 125cc.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groeten!
 
Hoezo secundaire brandstoftank?
Wat doet deze dan precies?

Een 2takt variant heeft normaliter 1 brandstof en 1 mengolietank dus..?
Een 2e brandstoftank is bij moi in ieder geval niet bekend op de Pia varianten!

Meestal is het zoiets als een reserve opslag wat normaliter als een reserve bekend staat..., 3 slagen aan de handbediende benzinekraan.
Een scooter heeft deze niet dus dat kun je afvinken....
In vroeger dagen heeft Honda nog geëxperimenteerd met een zgn. powerbox die het verloren en onverbrande brandstof tijdelijk opsloeg en het meegaf aan de volgende verbrandingsslag van de motor.

Dit ging echter via een klein cilindrische koker waaraan wat (retour) slangen op gemonteerd zat.
Wellicht bedoel je dat?

Een extra complete brandstoftank lijkt me dan ook niet aan de orde...
Kun je misschien een foto plaatsen van de beide brandstoftanks?
 
Thanks voor je antwoord! Hierbij wat foto’s.
De dikke slang zit direct aan mijn “normale” brandstoftank. Heb vandaag ook de slang losgekoppeld van de secundaire tank. Hier komt benzine uit. Op de tekeningen staat deze ook bekend als brandstoftank. Ik hoor graag van je.
Groeten!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    155.8 KB · Views: 14
  • image.jpg
    image.jpg
    124.2 KB · Views: 13
Hoezo secundaire brandstoftank?
Wat doet deze dan precies?

Een 2takt variant heeft normaliter 1 brandstof en 1 mengolietank dus..?
Een 2e brandstoftank is bij moi in ieder geval niet bekend op de Pia varianten!

Meestal is het zoiets als een reserve opslag wat normaliter als een reserve bekend staat..., 3 slagen aan de handbediende benzinekraan.
Een scooter heeft deze niet dus dat kun je afvinken....
In vroeger dagen heeft Honda nog geëxperimenteerd met een zgn. powerbox die het verloren en onverbrande brandstof tijdelijk opsloeg en het meegaf aan de volgende verbrandingsslag van de motor.

Dit ging echter via een klein cilindrische koker waaraan wat (retour) slangen op gemonteerd zat.
Wellicht bedoel je dat?

Een extra complete brandstoftank lijkt me dan ook niet aan de orde...
Kun je misschien een foto plaatsen van de beide brandstoftanks?
Beste Floris. Ik zelf heb ook een motortyphoon 125cc. Er zit daadwerkelijk een secundaire benzineopslag bij de motor variant van de Typhoon 2takt. Mijne komt uit 1998 toevallig. Er zit net als bij de 50cc brommer variant een kleine normale scooter tank van ongveer 3,5/4 liter, ongveer even groot als een type 3 tankje. Echter zit er bij me motor variant nog een tweede benzinekraan precies achter/naast de normale benzine kraan. Deze benzinekraan heeft 2 uiteinden. De ene heeft een slang die loopt naar het spruitstuk, om lucht aan te zuigen of iets, de ander is een redelijk brede slang die helemaal onder langs de treeplank loopt. Onder de treeplank zit dan een tweede benzine opslag. Hier past denk ik ook ongeveer 4 misschien 5/6 liter in. Hier zit ook een soort mechanisme/pompje die ervoor zorgt dat deze benzine blijft vloeien zodat het niet lang stil staat. Zoek maar op internet: Piaggio typhoon secundaire opslag of piaggio typhoon benzineopslag. Op afbeeldingen vind je dat het hele schema van de typhoon.
Post automatically merged:

IMG_8857.png
Post automatically merged:

Goedemiddag,

hebben jullie er ook ervaring mee, dat deze secundaire tank niet werkt? ik rijdt mijn tank namelijk leeg in 20km. met de standard 125cc.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groeten!
Ja. Het kan zijn dat je sensor kapot is. https://www.motorcyclespareparts.eu/en/piaggio-parts/82592r. Dit is een linkje naar die pomp nieuw
Post automatically merged:

Goedemiddag,

hebben jullie er ook ervaring mee, dat deze secundaire tank niet werkt? ik rijdt mijn tank namelijk leeg in 20km. met de standard 125cc.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groeten!
Ja. Het kan zijn dat je sensor kapot is. https://www.motorcyclespareparts.eu/en/piaggio-parts/82592r. Dit is een linkje naar die pomp nieuw
Thanks voor je antwoord! Hierbij wat foto’s.
De dikke slang zit direct aan mijn “normale” brandstoftank. Heb vandaag ook de slang losgekoppeld van de secundaire tank. Hier komt benzine uit. Op de tekeningen staat deze ook bekend als brandstoftank. Ik hoor graag van je.
Groeten!
kan ook zijn dat niet alles goed aangesloten zit of dat een slang/slangen kapot zijn. Doorzichtige die van je sensor loopt moet aan die tweede benzine kraan bij de normale tank. De zwarte lange die aan je sensor zit moet naar je membraam om vacuum te zuigen, en die brede moet gewoon naar je achterste normale tank. Zal even kijken of al die onderdleen nog wel vers/ werkend zijn dan zou die het moeten doen…
 
Last edited:
Hey ik heb een 125cc typhoon 2takt, ik ga deze ombouwen naar een 172cc. Nu wil ik hem gebruiken om te stunten. Er is een probleem de typhoon heeft een secundaire benzinetank die zit langs de rechterkant waardoor de scooter helemaal uit balance trekt met wheelies. Heeft er iemand ervaring hoe je de 2de benzine opslag kan weg pakken en de aansluiten afsluiten ? Alvast bedankt :)
Gewoon eerst alle benzine uit de scooter en daarna alle slangen van benzinepomp terug volgen en verwijderen en op je achterste benzine tank dan een benzine kraan zetten met nieuwe slang naar de carb en je bent klaar
 
Back
Top