Type 3 luchtfilter vol benzine HELP

jdm16

Member
Hallo, ik heb onlangs een type 3 gekocht en die probeer ik op te knappe daarbij heb ik de carb er afgehaald goed schoongemaakt en de rest ook goed schoon gemaakt aleen nu ik alles weer terug gemonteerd heb start de scooter pas na 5 x kicken en dan start die en dan als ik gas wil geven hoor je erg veel gestotter bij volgas en gaat die niet vooruit blijkbaar komt mn luchtfilter vol met benzine hoe komt dit hoe kan ik dit oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is dus een visieuze cirkel.
Hoe natter het filter wordt, hoe minder luchtdoorlatend.
Door de zuigende werking van de motor ontstaat er in het gefilterde deel van het luchtfilterhuis en dus ook in de buis tussen filterhuis en carburateur een onderdruk.
Die onderdruk zorgt er nog eens extra voor dat de benzinedamp dat nog niet voorbij het membraan is terug gezogen wordt naar het filterhuis.

Dus initieel zou een smerig luchtfilter dit proces ook op gang kunnen brengen zonder dat het membraan slecht is.
 
Dit is dus een visieuze cirkel.
Hoe natter het filter wordt, hoe minder luchtdoorlatend.
Door de zuigende werking van de motor ontstaat er in het gefilterde deel van het luchtfilterhuis en dus ook in de buis tussen filterhuis en carburateur een onderdruk.
Die onderdruk zorgt er nog eens extra voor dat de benzinedamp dat nog niet voorbij het membraan is terug gezogen wordt naar het filterhuis.

Dus initieel zou een smerig luchtfilter dit proces ook op gang kunnen brengen zonder dat het membraan slecht is.
Mijn luchtfilter is helemaal schoon er zit ook een nieuwe filter in van malossi
 
Back
Top