Type 3 houd in met powerfilter

Thomas_type3

New Member
Hallo,

Heb net op mijn type 3 een malossi powerfilter gezet. Als ik net niet in de powerband ga trekt hij normaal op tot zijn top. Als ik erin ga houd hij in en slaat bijna af.
 

Attachments

  • F8DAF5B5-59A4-499D-9A7E-3D1EC8E5126A.jpeg
    F8DAF5B5-59A4-499D-9A7E-3D1EC8E5126A.jpeg
    158.5 KB · Views: 13
  • 251F92D4-0B0B-45EB-9B02-0EEBD79F983F.jpeg
    251F92D4-0B0B-45EB-9B02-0EEBD79F983F.jpeg
    289.8 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

heb je al naar je bougie gekeken na een aantal kilometer gereden te hebben?
als je van een standaard luchtfilter naar dit powerfilter ga, dan moet je eigenlijk je carb iets rijker afstellen.
 
heb je al naar je bougie gekeken na een aantal kilometer gereden te hebben?
als je van een standaard luchtfilter naar dit powerfilter ga, dan moet je eigenlijk je carb iets rijker afstellen.
Met std luchtfilter loopt die perfect. Bougie is wel aan de natte en zwart kant.
 

Attachments

  • 7A2B169A-D560-455C-A405-AD8AAA1B5284.jpeg
    7A2B169A-D560-455C-A405-AD8AAA1B5284.jpeg
    85.1 KB · Views: 11
welke hoofdsproeier zit er nu in?

edit:
Ik zie nu dat je net nieuw ben op het forum. Welkom!
zou je voortaan wat meer informatie geven over je scooter, dit zodat andere forumleden minder hoeven te hengelen voor meer informatie.
 
welke hoofdsproeier zit er nu in?

edit:
Ik zie nu dat je net nieuw ben op het forum. Welkom!
zou je voortaan wat meer informatie geven over je scooter, dit zodat andere forumleden minder hoeven te hengelen voor meer informatie.
Zou ik niet weten, heb mn carb laatst helemaal gereinigd en schoongemaakt. Stond geen maat op de sproeier, zou gokken std, maar wat dat is geen idee.

Ben inderdaad nieuw, heb al wel heel veel info van dit forum kunnne halen. Kijk er al lange tijd maar zelf nooit wat op gepost.
 
Misschien ook handig om even te zeggen wat je snelheid is, wat voor onderdelen je in het blok hebt gezet, grootte van de carburateur, welke sproeier, welke onderdelen je juist uit je blok hebt gehaald.

Is bijvoorbeeld je Type 3 een snor met alle begrenzingen erin met een sproeier 56 dan loopt dat 9/10x gewoon niet lekker met een powerfilter. Bovenstaande info gelijk geven in je beginpost scheelt ons weer vragen(interview-achtig) en resulteert meestal stuk sneller in een mogelijke oplossing. Vandaar ook de opmerking van @it's_A_Lex.
 
Last edited:
Hey Thomas,

Met welke setup rij je met je zip?

Met een powerfilter rijden wordt voornamelijk gedaan met hoogtoerige setups.
Als je met een std 50cc of een laagtoerige 70cc rijdt, zou ik adviseren om de std luchtfilter te rijden.
Hier haal je weinig vermogen uit.

Als je meer vermogen uit je zip wil halen, moet je het zoeken bij een 70cc cilinder met bijpassende uitlaat.

mvg,
 
Trek dat filter er snel af, krijg je niet fatsoenlijk afgesteld. Standaard filter is op een standaard setup nog altijd het beste.

Standaard zit er sproeier 56 of 58 in als ik me niet vergis. En als het harder moet kun je beter je geld in een uitlaat of cilinder investeren. Powerfilter trekt alleen maar van die droeftoeters van de politie aan om boetes uit te delen
 
Back
Top