Twin Carbu Systeem

foxieke

Well-Known Member
hey ,

ik rijd met fox ,
nu ik wil zowat extreem gaan en zou graag twincarbu systeem willen,
nu zou ik graag jullie idee hebben en eventueel informatie,
het is ook voor de looks enzo , ik weet ook als ik een 21mm koop dat dit het zelfde effect heeft en gemakkelijk, maar ik wil iets speciaals doen,
dus kunnen jullie mij hierop weg helpen welk materiaal , hoe met de sproeiers enzo ....

alvast bedankt mede tuners

greetzs foxieke
 
Advertisement - register to remove this

Het staat Goed nu dankzij, Ronnie, danku,
ben namelijk nieuw hier maar niet nieuw qua techniek brommer,
nu het enige wat mij nu echt boeid zijn twin carbu systeem fo mn foxje
iemand ervaring ofzo of tips ?
 
is eigenlijk meer voor show,
ik dacht aan het uiteinde van spruitstuk afronden en werken met een ,
soort verdeler van water leiding die naar 2splitst, en dan werken met carbutjes van spirith omdat die rond zijn en een rond spruitstuk nodig hebben, en ipv 1sproeier 110 2X sproeier van tussen de 50 en 60 ( beetje zoek en afstelwerk )
en bekijken voor het gas shof de kabel hoe ik die zou kunnen splitsen ?

is mijn idee goed enige verbeteringen zijn welkom ?

p.s spruitstuk als het klaar is wil ik het spuiten in body kleur

groetjes
 
ik zou zelf een spruitstuk maken van aluminium , of 1 van staal , anders niet..

de gaskabel is simpel , gewoon 1 van Peugeot , die gaat van 1 naar 2 , dan hoef je alleen maar de kabels op lengte te maken...
 
Plastic en benzine is geen goeie combinatie.

Ook de theorie van als je eerst sproeier 110 heb dat je der dan 2 van 50 heb gaat niet op. Reken maar de oppervlakte na.

Als je het toch voor show wil doen, zorg dan een goed spruitstuk, en las er een 2e stuk op en werk het mooi af. Zorg dat de 2e carb niet werkt, dat bespaart je een hoop problemen met afstellen en dergelijke. Dan heb je volgens mij toch wat je wil, maar niet de problemen die komen kijken als je het echt zou willen realiseren, want je loopt tegen meer problemen aan dan je op 1e gezicht zou denken.
 
Als je het alleen voor de show wilt, maak het jezelf dan makkelijk en gebruik de 2de carb niet. Hoef je ook je gaskabel niet te splitten, en te kutten met de afstelling :p
 
al bedankt voor de posts,
het is een goed idee om de 2de niet te gebruiken,
maar dan vind ik ook zowat nutteloos, dus toch gebruiken,
het gaat idd serieus klooien worden , ik heb ook mn oog op 2x powerbox van mallosi dus juist voor elk carbu een powerbox plaatsen,
die teveel opnemen en op top loslaten dus dat zal het natuurlijk ook weer iets vergemakkelijken ( denk ik toch hehe )
mijn fox komt toch niet op de baan , dus mag er extreem gegaan worden

alvast bedankt
 
even verduidelijken,

ik ben nu aan het testen met een waardeloze KXT powerbox tnt en ik voel echt het verschil het enige wa vele niet weten is dat als je een powerbox plaatst een iets niet tevele grotere sproeier moet plaatsen 2 tot 3 maten
 
man, waarom je sproeier vergroten?
zie je dat nu niet? je geef hem gewoon teveel benzine PUUR en ALLEEN voor die powerbox. zonder 3 maten te grote sproeier is hetzelfde als 3 maten te groot met powerbow. jezus :|
 
mjah het is allemaal een leuk idee, en je zegt genoeg kennis te hebben maar vele nemen dit denk ik in twijfel. ook kan dit alleen wanneer je hier de mogelijkheden voor hebt. dus het maken en bewerken. heb je dit allemaal... suc6 :) maar dan moet je gewoon naar de tekentafel :p
 
Je zou zowiezo een spruitstuk moeten (laten) maken. Want zoals jij het denkt werkt het niet. Ook is het veel moeilijker afstellen als dat jij het nu denkt dat het gaat worden. Begin er nou maar gewoon niet aan...
 
Back
Top