tweedehands tips!

hal7

Well-Known Member
Hey!

Ik ben opzoek naar een tweedehands scooter.

Wat moet ik opletten met een advertentie of als ik ga om scooter te kijken wat moet ik precies kijken?

Hebben jullie belangerijke tips voor t.hands scooter kopen?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

uiteraard moet je kijken of alles werkt, of iig hetgeen dat voor jou belangrijk is.
verroest? onderhoud gehad? kloppen papieren met framenummers?
opgevoerd? volledig standaard?

ga voor jezelf na welk model scooter je het meest aantrekkelijk vind, vergelijk er een aantal en dan is de keuze snel gemaakt denk
 
uiteraard moet je kijken of alles werkt, of iig hetgeen dat voor jou belangrijk is.
verroest? onderhoud gehad? kloppen papieren met framenummers?
opgevoerd? volledig standaard?

ga voor jezelf na welk model scooter je het meest aantrekkelijk vind, vergelijk er een aantal en dan is de keuze snel gemaakt denk


dankjewel!
 
Vooral niet in de standaard praatjes trappen zoals ''dit kleine dingetje is kapot kost maar 5 euro''
Als het echt zo simpel is maakt de eigenaar hetecht wel voor 5 euro of laat het maken.

Ook vooral niet teveel naar de verkoper luisteren en gewoon zelf observeren wat je ziet. Een verkoper zal altijd de positieve punten aanstippen en de negatieve dingen ''simpel'' maken.
 
voorvork lek/krom, frame krom, heelvaak proberen ze je dit soort dingen aan te smeren. ik heb 2x gehad dat iemand mij een scooter aan wou smeren met krom frame! kijk of het achterwiel nog rechtstaat als je rijd. (neem zoiezo iemand mee die er meer verstand van heeft!) ik zou als eerst kijken naar delen die het duurst in vervanging zijn!
een remblokje kost geen fluit en een scooter niet nemen omdat er een remblokje te ver opgesleten is kan zonde zijn want misschien is de scooter voor de rest OK,

maar gewoon niet te overhaast beslissen en goed kijken! want als je te snel wilt kopen dan ga je dingen over het hoofd zien en er later spijt van krijgen!
 
Ik heb zelf, bij mijn eerste scooter geen testritje gemaakt, lag zo veel sneeuw dat ik eigenlijk het risico sowieso niet genomen heb want ik had geen ervaring. Nu het was wel een iets rijkere famillie dan gemiddeld genomen dus ik had er wel vertrouwen in. ik bedaalde ook 1350euro voor een aerox, en dan heb je normaal gezien toch al wat beters.

Natuurlijk als je voorvork tegen de kappen/frame aanlopen, kan niet goed zijn dan. Persoonlijk, moet je gewoon even een aantal scooters gaan bekijken. Sowieso, als het niet te ver is, gewoon erna toe gaan zonder de bedoeling te kopen. Kan je thuis nog kijken.

Wat je zeker kan doen, is een link van advertentie hier neer zetten en een mening vragen?
 
Back
Top