Tweedehands malossi ecu

Pertjee

New Member
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen maar ik doe het toch maar.

Ik heb nu een zip iget uit 2020 brom met een malossi mulitvar. Nu zat ik toch te kijken voor een Malossi ECU en deze zijn toch aardig prijzig. Nu was mijn vraag zou ik deze ecu's ook tweedehands kunnen kopen of is dat een te groot risicio? En ik zat ook te kijken naar misschien een power commander begrenzer, hoeveel verschilt het in de snelheid en kracht tussen malossi ecu en de power commander begrenzer, want ik had begrepen dat je bij deze begrenzer geen malossi ecu nodig had.

Ik zie graag een reactie tegemoed alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Pertjee,

eerlijk gezegd zou ik niet beginnen aan de aanschaf van een tweedehandse ECU.
Je weet de historie niet en je hebt totaal geen garantie.
Ik heb zelfs Youtube filmpjes gezien van nieuwe exemplaren waarbij de brandstofpomp bleef doorlopen, koop je zo'n ding tweedehands zit je met de gebakken peren.

Misschien kun je even op Youtube kijken.
Joey Schaar heeft meerdere filmreeksjes gemaakt over het opvoeren van I-get.
 
Ik heb precies dat gehad wat Sparky hierboven noemt. Had een tweedehandse gekocht en toen bleef die pomp continu lopen, ook met contact uit. Toen nog een andere tweedehands gekocht, en die deed het gelukkig wel goed. Je kan het dus proberen maar is niet zonder risico. Je moet goed kijken op de website van Zandri welke je nu precies moet hebben. Die tweedehandse moet dan precies dezelfde nummers hebben anders lukt het niet.
 
Dat de ECU het niet goed heeft gedaan kan ook een reden zijn waarom ze op de 2ehandse markt belanden.
Geld is voor de verkoper, problemen voor de koper.

Ja het is duur, maar koop een nieuwe. Weet je zeker dat hij ongebruikt is geweest.
 
De duurste aanbieder is rond de € 200,00 voor een nieuwe.
Zowel voor de 25 als de 45 km ECU.

Wellicht dat het wat goedkoper kan, maar dit moet men zelf checken.
Maar ik ben het eens v.w.b. een 2e hands exemplaar zoals de heren al aangeven.

Het kan immers alleen maar aangepast worden door de juiste uitleesapparatuur en bijbehorende software.
En dat kan ook best oplopen qua euro's v.w.b. welke dealer en/of webshop men benadert.
 
Je zou ook een division ECU kunnen aanschaffen, deze worden verkocht rond de 130 euro en zou een hogere top hebben dan de malossi met hetzelfde aantal toeren.
 
zou een tweedehands malossi ecu met een eventueel deffect schade op je zip kunnen brengen?
gewoon een nieuwe kopen.
Ik heb hem zelfs door een scooterzaak laten bestellen en plaatsen omdat ik het risico niet wilde lopen een defecte te ontvangen (aangezien garantie meestal niet geld voor elektronische onderdelen)
 
Heb je die? Zo ja hoe is die ecu?

Nee ik heb nog geen ECU gekocht, zit op het moment te kijken naar de mogelijkheden met de polini ECU. Deze heeft 4 standen vanuit de fabriek; 50cc met standaard uitlaat, 50cc met polini uitlaat, 80cc met standaard uitlaat en 80cc met polini uitlaat.
 
Nee ik heb nog geen ECU gekocht, zit op het moment te kijken naar de mogelijkheden met de polini ECU. Deze heeft 4 standen vanuit de fabriek; 50cc met standaard uitlaat, 50cc met polini uitlaat, 80cc met standaard uitlaat en 80cc met polini uitlaat.
Die polini ecu is wel volgens mijn weten echt bedoelt als je een 80cc kit van polini monteert
 
Ik ga binnenkort een malossi ecu van een kennis van mij overkopen, zo weet ik dat die geen defect heeft, moet ik deze dan opnieuw inleren of kan ik meteen ermee rijden? de ecu komt uit een zip en ik rij zelf ook een zip
 
weet iemand toevallig ook nog of als een malossi ecu is ingeleerd en gebruikt op een vespa sprint of die hierna ook gebruikt kan worden op een zip?
 
Back
Top