Tweede hands cilinder?

Hallo,

Ik heb een vespa sprint iget en wil een 80cc van malossi er op zetten. Nu kom ik vaak 2de hands cilinders tegen op marktplaats en vraag me eigenlijk af of het slim is om een tweede handse te kopen…

Is het onverstandig om 2de hands er op te zetten of zou het wel kunnen als deze geen groeven etc. In de cilinder heeft?

Kan iemand mij advies geven?
Alvast bedankt

Gr Pieter
 
Advertisement - register to remove this

kan wel, maar beste is dan wel ff om de cilinder eerst ff in t echt te bekijken, niet laten bezorgen iig. Dan weet je maar nooit 100% of t echt goed is, totdat die aan komt.
 
je weet nooit waarom iemand m verkoopt
Dat weet je ook niet van een tweedehands cilinder.
Persoonlijk zou ik geen van beide tweedehands kopen.
Want ook al zitten er in de cilinder geen groeven/beschadigingen, dit betekent nog niet dat deze goed is.
In ieder geval is de verkoper niet tevreden met de cilinder anders zou hij hem niet verkopen, lijkt mij.
 
Ik zou niet zo snel 2e hands onderdelen kopen. Alles aan een brommer is vatbaar voor slijtage. En je weet nooit wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan.

Zoals Sparky zegt, ze doen het weg om een reden.
 
Een gebruikte cilinder zou ik persoonlijk niet kopen.
Wat al eerder gezegd is: je weet niet wat ermee gebeurt/mis is.
Je haalt je er, hoogstwaarschijnlijk, alleen maar problemen op de hals.
-------------------------------------------------------------------------------
Zo zijn er ook mensen die gebruikte banden en zelfs gebruikte remblokken/schoenen kopen.
Zeer onverantwoord om dit te doen.
Dit om een paar tientjes te besparen!
 
bij 2t zou ik het nog overwegen, bij 4t totaal niet, vaak slijt de zuiger en cilinder samen als 1 in voor een optimale afdichting, mocht de zuiger door slecht gebruik hard gesleten zijn, is vaak een nieuwe zuiger in de oude cilinder zonder de cilinder te honen niet veel zin. vaak nog duurder ook dan gewoon een nieuw kitje te kopen, bij 2t kan je vaak gewoon je zuiger vervangen en weer rijden
 
Ik zou dat nooit doen. Een cilinder is immers een slijtage deel en de arbeid om deze te vervangen is aanzienlijk. Beter nieuwe erop.
 
heb zelf ook nog n cilindertje in de koop, echt gewoon nog in bijna nieuwstaat, maar klopt wel zullen vast altijd mensen tussen zitten die je willen naaien. Is overigens wel n 2t cilinder, heb zelf niet echt verstand van 4t dus misschien had k ook niet mn mening moeten geven over n 4t cil, denk dat ik me dan maar bij @marcelMHR rox aansluit.
 
Dat weet je ook niet van een tweedehands cilinder.
Persoonlijk zou ik geen van beide tweedehands kopen.
Want ook al zitten er in de cilinder geen groeven/beschadigingen, dit betekent nog niet dat deze goed is.
In ieder geval is de verkoper niet tevreden met de cilinder anders zou hij hem niet verkopen, lijkt mij.


Ik heb er zelf een 2ehandse originele peugeot cilinder eronder zitten.. Ik had geen andere goede peugeot originele cilinder liggen..
En de imitaties die je koopt zijn allemaal nog veel slechter, zelfs als die net pas nieuw uit de doos komen. Zoals die naraku..
Ik moest toch een ander. Maar alles boven de 100 euro vond ik te duur voor mijn schroot hok die binnenkort toch gesloopt word.
Het enigste wat ik vervangen had waren een setje originele nieuwe zuigerveren.. Zuiger heb ik gewoon wat goedkoop opgepoetst.
Die cilinder had bij aankoop maar iets van 14.000km gereden.. En vond het voor 18 euro zeker wel de moeite om te proberen..
Bij 25.000km had ik de cilinder niet gekocht. Overigens rijd ik er momenteel er nog mee. Toch weer wat aardig kilometers gemaakt naar mijn werk.
Die 18 euro + nog 20 euro voor de zuigerveren heb ik er allang weer eruit.

Bij 4takt zou ik het zelf ook niet doen.. Voor een china scooter heb je voor 39 euro een nieuwe cilinderkit.
Voor piaggio volgens mij iets boven de 100 euro, maar dat is ook nog wel prima te doen.
 
An sich geen probleem met een tweedehands cilinder. Er bestaat altijd het risico dat de verkoper hem wegdoet omdat er wat aan schort. Maar dat is altijd met tweedehands spul.

Het is ook vaak een peace of mind als je nieuw spul koopt. Geeft rust in de kop ;-)
 
Bedankt voor alle reacties, ik denk dat het inderdaad dan verstandiger is om een nieuwe te halen. Is ook een fijner idee dat er niks mis mee kan zijn.

bedankt allemaal!
 
Back
Top