TV series #3

Vincent-Aerox

Scooterloos
Hier weer verder met de TV series.

Laatst de eerste twee afleveringen van season 2 van Game of thrones gezien, season 1 evem gedownload. Lijkt me vette serie!

Vandaag mee beginnen :W
 
Advertisement - register to remove this

Game of Thrones is ook vette serie.

Ben momenteel naar seizoen 1 van The Killing aan het kijken, is zeker de moeite als je graag naar detective series kijkt. Er wordt maar 1 moord gepleegd en dit wordt dan onderzocht op 13 afleveringen, veel diepgang in het verhaal.
 
Ben weer The Wire aan het kijken, wat een vette serie. Had eerst alleen S1 gekeken, ben nu bij S2. Deze schijnt het minst boeiend te zijn, tot nu toe vind ik hem wel cool. Ben bij afl 5..
 
Ben weer The Wire aan het kijken, wat een vette serie. Had eerst alleen S1 gekeken, ben nu bij S2. Deze schijnt het minst boeiend te zijn, tot nu toe vind ik hem wel cool. Ben bij afl 5..

the-wire.jpg

Dat was The Wire!

Denk niet dat er een betere serie dan dit kan zijn! Men zegt Sopranos? Moet ik dan toch maar eens proberen...
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8gLvic55FXs&feature=related"]The Wire - Omar - Let's Bang Out - YouTube[/ame]

Deze? Totaal niks voor mij als ik op dit stukje film afga.
1. Onderwerp (niggers shooting niggers)
2. Manier van filmen
3. Geen muziek

Wat maakt dat je het zo geweldig vind..
 
Wat zo vet is aan de Wire...

Het speelt zich af in Baltimore. In deze stad zijn er veel problemen, voornamelijk in de drugswereld. In de serie wordt vooral in gegaan op de verhoudingen die zich afspelen in het politie departement en het pakken van de grote dealers. In de 5 seizoenen wordt van perspectief verwisseld, vanuit de politie, de drugsbendes, de bestuurlijke organisatie, het schoolsysteem en de pers.

Er wordt daarnaast ook diep in gegaan op verschillende belangrijke en minder belangrijke personages, vanuit verschillende perspectieven, van street level drugs bendes tot aan de grote leveranciers.

Voor de politie is het lastig om grote bazen te pakken, zij zitten met de orders van bovenaf die vooral voor de statistieken willen gaan, zodat zij hogerop kunnen klimmen van sergeant tot deputy.

Zo zit er nog veel meer in. Dat wat je in dat filmpje zag is 1 van de beste personages: Omar (met de shotgun). Hij leeft van het beroven van drugbendes, maakt daardoor vijanden en moet dus altijd opletten.
Zonder context snap je dat korte filmpje totaal niet, dan lijkt op iets heel slechts, maar het is echt 1 van de meest doordachte series die er is. Dan ook nog enigszins waar ook...
 
Oke dan heb ik het verschil te pakken: ik hou van OF een documentaire, OF een film/serie. Niet gemixt op een manier als deze. Smaak :)
 
Een paar.. = 3 of meer.. a 40 minuten.. zal even twee uur verspillen om te bevestigen dat mijn smaak ergens niet ligt. :rolleyes:

Er stond dan ook
als ik op dit stukje film afga.

@IMDB: people who liked this, also liked: numbers, criminal minds, law&order :x allemaal leuk voor 2 of 3 afleveringen, daarna dodelijk herhalend met die verschrikkelijke drang van de schrijvers om de agentjes wat persoonlijkheid en "eigen leven" te geven.
 
doe nou niet zo eigenwijs, je gaat nu een 5 seizoenen (uit 't hoofd) durende serie afkraken adhv een stukje van paar minuten?
 
Back
Top