TV Series #2

Die is wel heel lastig. Sopranos had veeeeel meer geld tot diens beschikking. Maar Wire is qua maatschappelijke kritiek ongehoord; ik heb nog nooit een serie gezien met daarin zon nauwkeurige afbeelding van hoe collectieve instellingen er een potje van maken. Je kunt ook merken dat er ontzettend veel mensen aan mee hebben gewerkt die nauw betrokken zijn geweest aan real time Baltimore. Zit een agent bij de producers volgens mij die daar 15 jaar gewerkt heeft, een journalist die daar de helft van zijn leven heeft rondgelopen. Deze serie is op sommige universiteiten op sociale studies verplichte kost, om die reden.

Sopranos is veel meer entertainment. Hele goede acteurs, ontzettend goede rollen. Heel sterk geschreven (met name het einde, moet je maar is opzoeken als je dat interessant vind, de oplossing van de allerlaatste aflevering zit al in veel vroegere seizoenen verwerkt).

Dit zijn gewoon series die je beide gezien MOET hebben.
 
Heb me ook zitten verbazen over de waarheidsgetrouwheid van The Wire als ik verschillende series/filmpjes e.d. over de criminaliteit daar (Baltimore) mag geloven. Vind het ook een lastige, maar denk toch dat ik iets meer heb genoten van The Sopranos. Ik vond het havenseizoen van The Wire trouwens niets aan
 
Ik heb ook pas alle afleveringen van The Wire gekeken en ik vond het echt een fenomenale serie. Desalniettemin, The Sopranos is natuurlijk ook een pracht serie. Ik ben het eens met Lucien; beide een must see.
 
The wire is echt top inderdaad! Net de laatste aflevering van seizoen 4 breaking bad gekeken, dit is toch niet het einde?

Nu dan maar beginnen aan the sopranos!
 
Ik lees dus net dat Walter White van Breaking Bad door dezeflde acteur wordt gespeeld als de vader in Malcolm in thé Middle. Nooit opgevallen! 8P
 
Ik heb ook pas alle afleveringen van The Wire gekeken en ik vond het echt een fenomenale serie. Desalniettemin, The Sopranos is natuurlijk ook een pracht serie. Ik ben het eens met Lucien; beide een must see.

Volledig met Lucien eens, had het niet beter kunnen neerzetten :) The Wire vs The Sopranos is een erg moeilijke. Ik neig meer naar The Wire omdat daar meer inzit. Maar tis een close call.

Echter 'de oplossing' van het einde? Die mag je uitleggen, want dit blijven gewoon theorieën.
Chase zelf is bv verontwaardigd over dat de fans Tony zon bloederig einde toewensen. En hij denkt zelfs na over een film, maar die wil hij pas maken als hij daarvoor een idee heeft wat 'serie waardig' is (dus dat impliceert een nog levende Tony, of het moet een proloog worden oid). Maar ik ken de hints die eerder in de serie zijn verwerkt, maar alleen de scene met Bacala in dat bootje kan je zien als hint en die kan er toevallig in hebben gezeten. Dat die bekende personen in de bar zitten is natuurlijk niet van te voren bedacht maar achteraf makkelijk als referentie erin te krijgen.
 
Ik denk dat je met redelijke zekerheid kan stellen dat Tony vermoord wordt. Natuurlijk vond Chase het jammer dat de fans smeekten om een bebloede Tony en dat is ook raar. Als je 7 seizoenen aan een karakter hecht is het raar als je teleurgesteld bent als die niet bruut vermoord wordt. Zou ook altijd een anti-climax zijn en de serie was destijds zo groot, dat had heel de wereld over gelekt.

http://masterofsopranos.wordpress.com/the-sopranos-definitive-explanation-of-the-end/

Als je tijd hebt moet je het maar eens lezen. Hele sterke analyse. Ook camera-technisch, de point of view analyse, erg overtuigend.

Ok, zeker weten doe je het nooit. Maar in mijn beleving is Tony vermoord
 
Back
Top