tv als scherm

DN072

#72
oii
ben van plan om nieuw tv'tje te halen
deze:
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/32pfl5624h/specificaties/333948/

dan was mijn vraag,
kan ik hier mijn pc op aansluiten? maar ook nog tegelijkertijd me normale beeldscherm.
ik heb 2 uitgangen van me videokaart
1 witte (s-video?) en een blauwe (VGA?)
kan ik dan deze allebij tegelijkertijd gebruiken zodat ik af en toe een filmpje kan kijke op me tv en dat ik die afspeel op me pc.

en kunnen op deze tv ook normale computer boxen? want die boxen tegenwoordig in lcd televisies stelt niks meer voor


weet niet of dit goede topic is hiervoor

maar alvast bedankt

Greetz Daniel
 
Advertisement - register to remove this

De witte aansluiting op je videokaart zal een dvi aansluiting zijn, de tv zal je dus via vga (blauwe aansluiting, analoog) aan moeten sluiten.

Je kan er idd speakers op doen via de hoofdtelefoon uitgang (moet je wel een set hebben die die aansluiting heeft).

Je huidige pc scherm kan erbij worden aangesloten als deze een dvi aansluiting heeft, of je zult als het een dvi-i aansluiting is (op je videokaart) er een connector bij moeten kopen van dvi->vga (dvi-d naar vga werkt NIET met zon connector!)
 
Kan gewoon, al is het alleen handig als je films oid kijkt. Er gewoon op computeren vind ik zelf niet zo handig.

Die witte aansluiting is een DVI aansluiting en geeft dus digitaal beeld door. Je kan een verloopstekker pakken (zit ws. in de doos van je videokaart) die naar HDMI gaat zodat je je TV dan via HDMI kan aansluiten. Ik zou hem dus niet aansluiten via de blauwe (analoge) stekkers, dat geeft geen mooi beeld.
 
oke dat is mooi
ik gebruik nu de blauwe stekker naar me computer beeldscherm die op een witte stekker eindigd, dus een soort omvormer
dus de witte ingang van me videokaart is nog open
dus dan kan ik een stekker kopen van dvi naar hdmi? (deze zat niet in m'n videokaartdoos)
en trekt me videokaart dat wel 2 beelden tegelijkertijd uitzenden (geforce 7300GT 256mb)
 
oke alles leuk en wel
heb tv'tje nu gehaald
stekkers aangesloten
doet het ook prima
maar, ik kan niet op allebei de beelden tegelijk scherm hebben.
ik moet de me tv stekker eruit halen om op me comp. scherm beeld te krijgen en andersom
is hier nog een switch voor wat je kan instellen in je beeldscherm opties oid ?

Gr
 
Back
Top