Turbho wil niet

Jaani

New Member
Beste allen probeer het maar op deze manier. Heb Turbo RL 50 2019 is een 25 km. Heb veel vervangen aan rubbers en silentblocs en carb los gehad.
Krijg hem stationair wel aan de gang maar bij gas geven is het brooaapp. Bougie heeft een hele snelle vonk, vacuum werkt, rest is olie en filters vervangen.
Wie kan mij helpen de zaak weer vlot te trekken.
 
Advertisement - register to remove this

ze zeggen dat ie te weinig benzine krijgt. het kan zijn dat de carburateur weer gevuld moet worden, of dat je scooter te arm staat afgesteld.
voor het laatste is een grotere hoofdsproeier nodig.
 
Beste Lex, maar heeft altijd wel zo gelopen , nadat ik hem heb los gehaald is het probleem gekomen. En met carb vullen hoe bedoel je dit? Vol zetten met benzine? Die stekkers op de carb,? klopt het wat ik schrijf?
Er zit een automatische choke
2 gaan er naar die busjes waar Dellorto op staat.
En 1 grote die denk ik naar de gasschuif of benzinetoevoer regelt?? Deze kun je ook stellen.
Wat ik erg vreemd vind, als ik een stekker los maakt gebeurt er niets. Is er foto materiaal hoe alles moet aangesloten worden. Straks heb ik daar een fout gemaakt. Trouwens de enige die wel reageert is de rode connector. Alvast bedankt voor de moeite.
 
1639562191566.png
Trouwens de enige die wel reageert is de rode connector
dat lijkt mij de choke

onder de choke (zie foto) zit de TPS (Throttle Position Sensor)

die slang onder de carb (zie foto rechts) is de drain van de carb, lekker laten zo.

dat grote messing pijpje is denk ik de brandstof toevoer? en die kleine de retour?

en met carb vullen hoe bedoel je dit? Vol zetten met benzine?

Ja
Post automatically merged:

Ik ben weer lekker slim geweest, omdat je scooter uit 2019 komt is het een E4 model, en deze heeft als het goed ik een benzinepomp en injector.
Helaas heb ik daar geen ervaring mee...
 
Nee je zat wel goed -A-Lex , is een elektronisch geregelde ecs systeem carb met 2 solenoide kleppen om het mengsel te regelen en een choke.
Heb je de aansluiting van die 2 kleppen niet omgedraaid. Kijk anders eens met de search en type dellorto euro 4
 
Zou dat kunnen trabiarie? Hebben deze niet dezelfde functie dan, heb ze los gehad:confused2:. Zitten aan 2 zwart/witte draden.
Ga dat eerst kijken, ben benieuwd. Bedankt zover.
 
Beste allen, word beetje peunerveu van afstellen, krijg het niet voor elkaar. Is er iemand die ervaring heeft met Turbho scooters. En beetje in de buurt van de Betuwe. Gewoon tegen vergoeding, alleen wel graag zo regelen dat we samen kijken en ik hem dan indien mogelijk dezelfde avond mee terug neem. Moet er namelijk een bus voor regelen.
Ik hoor graag van jullie.
 
Back
Top