Turbho rl-50

Heb je al eens getest op valse lucht?
Jazeker. Maar heb alles vandaag weer los gehad dus kan het nog eens doen.

Snap er alleen niets meer van.
Alles is “nieuw” aan de scooter en start gewoon goed.

Pakt lekker op tot de 30 en begint dan te rommelen en stotteren.

Na afremmen en terug naar huis willen komt hij moeilijk op gang en stottert weer bij de 30
 
Wat jij beschrijft klinkt toch echt als een te rijk lopende scooter…

Kan je misschien een filmpje droppen??
Geluid zeg meer dan veel slap gelul
 
Ik zou alles eens goed nakijken bij het spruitststuk of alles goed dicht is het stotteren kan daar vandaan komen,verder zou ik de cdi eens nakijken of hij wel voor 50cc is.
Ga ik zo nog ff nakijken.

Cdi is nieuw gekocht als zijnde onbegrensde 50
Wat jij beschrijft klinkt toch echt als een te rijk lopende scooter…

Kan je misschien een filmpje droppen??
Geluid zeg meer dan veel s

Ga vanavond proberen een filmpje te maken en hier te posten
 
Jazeker. Zit er tussen.

Het rijk lopen zou best goed kunnen
Heb vandaag sproeier 80 er in gedaan. Welke zou er orginele in moeten?
probeer het met 80 sproeier wat hij doet,maar een opmerking over de pakking tussen spuitstuk en cilinder bij mijn weten kunnen deze scheuren als als deze te hard worden aangetrokken,dit is niet te zien zo maar met een schijnlamp en de de pakking kantelen.
 
probeer het met 80 sproeier wat hij doet,maar een opmerking over de pakking tussen spuitstuk en cilinder bij mijn weten kunnen deze scheuren als als deze te hard worden aangetrokken,dit is niet te zien zo maar met een schijnlamp en de de pakking kantelen.
Met sproeier 80 doet hij t ook niet goed.

Pakking zal ik eens naar kijken maar hij heeft geen valse lucht verder.
 
Kan het zijn dat het verkeerde spruitstuk er op zit? Zit namenlijk nog een slangetje bij maar die kan ik er niet op aansluiten.

Bedoel je hiermee dat er 2 aansluitingen zitten op het spruitstuk zelf, of dat je een slangetje overhoudt van de carburateur welke je nergens meer kunt plaatsen en/of aansluiten?
 
trekt hij wel of laat hij het achterwegen na een tijd.
Post automatically merged:


bedoel optrekken
Trekt goed door tot je het gas los liet daarna was het even modderen en dan ging hij weer
Post automatically merged:

Bedoel je hiermee dat er 2 aansluitingen zitten op het spruitstuk zelf, of dat je een slangetje overhoudt van de carburateur welke je nergens meer kunt plaatsen en/of aansluiten?
Zit op het spruitstuk maar 1 nippel waar ook 1 slangetje op zit. Heb nu een slangetje over die ook op het spruitstuk hoort
Post automatically merged:

Nou mensen super bedankt voor alle goede hulp

Net even sproeier 74 er in gedaan en hij rijd super. Geen dipjes en trok hem lekker door tot 50 km/u. (Heb hem nog niet verder gehad maar zit nog wel gang in)

Ook het spruitstuk weer los gehad om voor
Die dikke pakking te kijken.

Daar mankeerde niets aan.

Wel zit er onder het spruitstuk bij de flens een rubbere ring die n maatje te groot is.

Deze nog even vervangen van de week (of toch kijken voor het goede spruitstuk) en dan eens kijken of de sproeier nog goed
Is.

Nogmaals super bedankt voor de hulp en adviezen mensen
 
Let wel op dat de huidige sproeiermaat 74 relatief klein is aangezien de meeste scooters van Baotian een standaard maat 78 hanteren.
De Turbho en BTC scooters en zijn wat dat betreft allen afkomstig van Baotian!

Bij veel (Chinese) 4 takt scooter fabrikanten is juist de hoofdsproeiermaat dusdanig aangepast dat het standaard ook voldoende is.

Dit is echter zonder de welbekende begrenzers, het spreekt voor zich dat als er begrenzers verwijdert zijn de sproeiermaat word aangepast in de zin van 2 t/m 4 maten ruimer qua doorlaat!
 
Let wel op dat de huidige sproeiermaat 74 relatief klein is aangezien de meeste scooters van Baotian een standaard maat 78 hanteren.
De Turbho en BTC scooters en zijn wat dat betreft allen afkomstig van Baotian!

Bij veel (Chinese) 4 takt scooter fabrikanten is juist de hoofdsproeiermaat dusdanig aangepast dat het standaard ook voldoende is.

Dit is echter zonder de welbekende begrenzers, het spreekt voor zich dat als er begrenzers verwijdert zijn de sproeiermaat word aangepast in de zin van 2 t/m 4 maten ruimer qua doorlaat!
Ben ik me van bewust maar met sproeier 80 vandaag deed hij het nog voor geen meter.

Wil gaan kijken voor de orginele spruitstuk (met 2 nippels) of voor een passende o ring voor deze

Aangezien ik dan toch weer bij de carb bezig ben probeer ik weer sproeier 80 of 78 om te kijken wat hij dan doet.

Ben nog niet klaar maar ben al super blij dat hij t nu gewoon goed doet.
 
Back
Top