Turbho RL-50 start niet na vervangen v snaar

Tobber

New Member
Beste mensen,

Ik probeer de scooter van mijn dochter te repareren, heb vroeger weleens aan brommers gesleuteld en dacht met YouTube een heel eind te komen.

Helaas weet ik het nu even niet meer.

Het betreft een Turbho RL-50 Scooter uit maart 2015 (4-takt 50cc) een z.g. snorscooter.

De V snaar was geknapt, maar de motor liep toen nog.

Inmiddels V snaar vervangen, maar scooter wil niet meer starten.

Bougie vonkt, deze ook al vervangen, maar zonder resultaat.

In dit filmpje is de situatie te horen:



https://www.dropbox.com/s/97ny94usmx7k31l/2020-03-18 17.44.35.mp4?dl=0



Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo mede RL-50, je hebt 3 dingen nodig,
1 vonk
2 benzine
3 lucht
nr 1 is OK zeg je,
dus doe een klein beetje benzine in het bougie gat, en snel de bougie er in , dop er op en starten.
loopt die wel even dan heb je een probleem in de aanvoer van benzine
ook kan je nog tevoren de 2 slangen die van de tank afkomen losmaken, let wel op welke waar zit
en dan zuigen aan die slang welke tussen de carburateur zit en de cilinder dan moet uit de andere benzine komen lopen,
zoniet is de vacuumkraan onder de tank defect die je er onderweg kan schroeven. (wel eerst de tank leeg maken)
Anders blijft het lucht over bv het lucht filter.
 
Achter de carterkap zit eigenlijk niks wat met de verbranding zelf te maken heeft.
Of zat er een cartersensor in het carterdeksel en zo ja, heb je die opnieuw aangesloten?

Heb je verder nog iets los gehad, het luchtfilter bijvoorbeeld en is deze weer goed teruggeplaatst zodat de scooter genoeg lucht krijgt (geknikte slang)?
 
Achter de carterkap zit eigenlijk niks wat met de verbranding zelf te maken heeft.
Of zat er een cartersensor in het carterdeksel en zo ja, heb je die opnieuw aangesloten?
Ja bij de RL-50 zit er een speedsensor aan bij de koppelings bel, misschien de draad die van onderen uit de deksel komt kapot?
Ik weet niet hoe hij dan reageerd want het is een begrenzing van de CDI
 
Wat ik mij kan voorstellen is dat als de riem eraf klapt omdat dat deze breekt, de krukas ineens onbelast begint te draaien.. Aangezien deze normaal belast draait met een riem erop..


Kan het niet zo zijn dat als de boel ineens in toeren dan begint te stijgen, de timing van de nokkenas en kleppen niet meer kloppen.. En de zuiger ineens een van de kleppen een stoot geeft, en dus of je zuiger schade heeft, en of je een kromme klep hebt..

Een kromme klep zal niet meer sluiten, en daardoor kan je de scooter niet meer starten.

Kijk als er een distrubutie riem bij je auto eraf klapt, dan krijg je ook hetzelfde effect.
 
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Als het blokje plots onbelast draait bij volgas, zal inderdaad het toerental omhoog schieten tot de begrenzing van de cdi.
Echter de krukas is door de timingketting vast verbonden met de kleppen.
Het toerental moet toch al flink hoog worden willen de kleppen gaan zweven en de zuiger de kleppen kan raken.
 
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Als het blokje plots onbelast draait bij volgas, zal inderdaad het toerental omhoog schieten tot de begrenzing van de cdi.
Echter de krukas is door de timingketting vast verbonden met de kleppen.
Het toerental moet toch al flink hoog worden willen de kleppen gaan zweven en de zuiger de kleppen kan raken.
Ik heb zelf door een slechte Chinese riem deze gebroken gehad, buiten de troep in de deksel
was ook de plastik ventilator welke op de krukas links zit aan barrels.
Motor liep na de gebroken riem gewoon.
En na de reparatie van een riem en ventilator schijfje weer normaal.
 
Back
Top