turbho rl 50 ontgrenzen

hallo,
ik heb een THURBO RL50 2015
Maar mijn vraag is welke begrenzers zitten er in?
Ik las iets over een sensor kabel in de carter waar je 12v dc moest op zetten? klopt dit?
en zit er een prop in de uitlaat? zoja als je die er uithaal hoe zit dat dan moet er dan een grotere injector in of doet hij dat zelf regelen?
Sorry voor al die vragen ben beginner met 4 takt heb alleen maar aan 2 takt gesleuteld.

Advertisement - register to remove this

Hallo, ik heb ook een RL50 2015. 25 km
Er zit een sensor in het carter die aan de CDI zit.
Als je een CDI hebt met een losse blauwe kabel en stekker dan kan je die stekker los maken en de begrenzing is er af.
Er hoort niets in de uitlaat te zitten (geen prop).
De begrenzing is immers de CDI met sensor.
Er zijn CDI te koop met afstand-bediening, en zonder, snel en begrenst.
.1444_snaps.jpg

Heb je geen blauwe draad aan de CDI dan heb je een iets nieuwer type RL50 (vanaf 2017 zeker) en dan zit de sensor-draad in de 4/2 stekker erbij, dan moet je de CDI vervangen voor een type snelheid dat jij wilt hebben.

Last edited:
Het merk Thurbo komt bij Baotian vandaan.
En Baotian is begrenst op het koppelingshuis via een cartersensor welke naar de CDI loopt.
En ook is er een varioring aanwezig tussen de poelies bij de 45 km versie dacht ik!?

En 12V DC is bij dit type niet nodig, je bent in de war met de Peugeot Kisbee van de eerste generatie.
Op geen enkel 4 takt motorblok is de uitlaat voorzien van een prop. Hooguit een db-killer, maar dit maakt niks uit v.w.b. het vermogen!

Zie ook de tip van Hap hierboven!

Last edited:
Ja indien die er aan zit, bij de latere RL-50 is die kabel vervallen.
De begrenzing is dan de CDI in zijn geheel, bij mij was dat 35 km zonder kabeltje.
Er zijn ook 45 km of onbegrensde CDI´s te koop.
De CDI zit rechts achter hoog onder de buddy-bak, dus de 4 schroeven v d buddy-bak los halen, bak eruit tillen en je kan erbij.

A oke het gaat hier wel over een variant met geel plaatje dus wss vario ring er uit en idd die kabel van de carter in dien dat die er niet is zou ik een ontgrensde cdi moeten kopen als ik het goed begrijp nu toch?

Zit geen varioring in deze scooter, de sensor met CDI is de begrenzing. Dus of kabel eraf of onbegrensde CDI kopen.

Hoi, ik heb ook een rl 50 brom (2016) en k vroeg me af of er ook nog een prop in de uitlaat zit.
Weten jullie ook toevallig welke sproeier er standaard op zit?
Mijne loopt nu rond de 60 welke ben ik dan nodig?

Hallo, ik heb er nu 2 gehad (RL50'), alle blauwe plaat en alle hadden geen prop en geen vario ring als begrenzer.
Alleen de CDI begrenst, die heb ik vervangen voor een 35 km type.
Nee ik weet de sproeier grote niet, ik heb hier nog wel een carb liggen, maar heb nu geen tijd om die te demonteren.
Voor de winter moet ik nog de zonnepalen op het dak geinstalleerd en werkend hebben en groepenkast aanpassen en ook de split-airco vervangen, monteren, afpersen en vacumeren, dus geen tijd nu tot de winter is gekomen.
Tussen door nog wel de voorwiel lagers vervangen van de RL50 (type 6201-2RS) moet toch blijven rijden.

Back