Tuning tips gevraagd.

rjDt

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een yamaha dt50mx, alles erop is nog standaard, en hij loopt dan ook helaas maar 50 km/u. Ik zou graag ietsje harder willen natuurlijk.

De cilinder is 50 cc, en de carburateur een 16mm yasuni. Uitlaatbocht en demper zijn standaard.

Wat kan ik er aan doen om ongeveer 65 te kunnen zonder al te veel krachtverlies, wat zou als ik ga knooien met de tandwielverhouding.

Iemand tips?

Rj

Advertisement - register to remove this

uitlaat ontgrenzen...

Wat voorn begrenzer zou daar op zitten dan. Want ik heb een 2-delige, en als ik het demper stuk eruit haal, en met een lang voorwerp in het uitlaatstuk van de bocht voel, kom ik niks tegen, tot ik niet verder kan door de bocht, de bocht eindigt aan de cilinder dus ik kan me niet voorstellen dat er een prop in zit.

Ik heb toevallig 2 van deze uitlaatbochten aangezien ik 2 van deze brommers had, maar ééntje voor onderdelen, die heb ik volledig opengehaald en ben nergens een begrensing tegen gekomen. Alles was gewoon hol, nergens geen ring, en geen prop.

Zou het kunnen dat mijn spoelpoorten klein zijn en dat dat de begrenzing is?

oh zo , dan lopen ze dacht ik gewoon niet sneller , er zijn wel wat manieren om m sneller te maken , met een paar niet al te grote aanpassingen.

maar ik heb er weinig aan gesleuteld , iig nooit de std brommer sneller gemaakt (was meestal al gedaan) , dus dat weet ik niet precies.

nou , van de verhalen die ik over DT heb gehoord moet ie redelijk makkelijk nog wel wat sneller kunnen , mischien dat er op www.brommerforum.nl wel wat staat.

deze brommers zijn al wat ouder , en zijn er niet zoveel geweest als MT en TSX bijv. dus de informatie is ook wat schaarser.

ik kan mischien nog wel even iemand vragen , die heeft ze vroeger wel sneller gemaakt.

Back