This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tuning rs50

Corn

Corn
Ik heb mijn rs nu 3 maanden (tweedehands en is nu 2.5 jaar oud) maar hij staat nog volledig standaard (onbegrensd). Het begint al wat te vervelen en ik zou em graag wat sneller laten trekken en iets doen aan het geluid.
Waarmee kan ik het best beginnen?

70 cc tuned, 21mm/24mm carb, kortere vertanding vanachter niet te kort of je mist optrekkracht goeie uitlaat onder, meer tandjes vanvoor tandwiel, geen ninja die zijn gewoon show!! je rolt 140 zeker!!

als je echt alleen optrekken wil groot secundair tandwiel die van achter, en kleiner /minder tandjes voor tandwiel

voor snelheid net het omgekeerd

idd nieuwe uitlaat steken
prestaties zullen toenemen en geluid zal ook veranderen
allemaal afhankelijk van wat je er onder steekt natuurlijk

ja hoor, 140.
jij hebt er verstand van zeker

andere uitlaat is genoeg voor 100km/u, en je kan verder alles origineel houden.
metrakit is een erg goeie en betaalbare optie.

Hoe zit het met de herrie van zo een Metrakit uitlaat ? Valt die niet erg op ?Ikzelf heb een RS50 uit '98 , helemaal standaard ,enkel prop uit uitlaat verwijderd. Zou zo een Metra uitlaat voor mijn brommer ook betere prestaties leveren?

ik heb zelf ook een RS50 uit 98' en ik rijd met gianelli uitlaat en das een hele leuke uitlaat, metrakit uitlaat zit al gouw dicht met roet enz.. (Hoorde ik van een metrakit uitlaat rijder dus geen comentaar )

Heb je voor de rest nog alles standaard? Mijn RS rijdt nu, met alleen de prop uit de standaard uitlaat 60 km/h max, en ik zou toch wel iets harder willen, 70 km/h ofzo...Maar liever nog geen andere carburateur.

Hoe hardt loopt jouw RS met die Gianelli ?

mijn brommer liep met prop uit uitlaat 70, trok poep:S. ik heb uitlaatpoort laten uitfrezen, trok veel beter, top 72, tegewind ook 69-70 en meewind al gauw 80, 1x zelfs 84. nu fasmemduo uitlaat, loopt 80, maakt zeer mooi geluid, trekt goed, en tegewind meest 76-78, meewind n keer 87. t is n aprilia rs50 troy corser. bj 2001

als ik jou was, zou ik een ander spruitstukje en carb nemen. Rond de 14 mm ofzo. En een leuk uitlaatje, yasuni zijn mooie en goede pijpjes voor een rs, maar daar betaal je dan ookvoor.

Ik heb ook een RS '98, met een gianelli uitlaat en uitlaatpoort wat hoger ofzo. Hij loopt 80-85...

Dus gwoon ff ander uitlaatje kopen dan gaat ie al een stuk sneller

ik heb een rx50,

prop eruit, 90

groter tandwiel voor, 110

dit is op de teller dus haal er maar 10 km vanaf voor echte km's.

OMG ik lig helemaal dubbel!

Weet je wel tegen wie je nou commentaar levert?
Die post van jou slaat gewoon helemaal nergens op!

Verder om toch maar effe on-topic te blijven, zou gewoon 50cc blijven rijden.
Rijd ontzettend leuk icm een grotere carb 19mm oid, leuk uitlaatje bv metrakit en miss de cilinder nog wat bij laten werken en het rijd helemaal geweldig