tuning potentie t6 70cc

jeroenaerox

aerox sjeezer
ik heb een airsal t6 70cc onder mijn aerox zitten, nu draaid hij 11000 rpm.
nou zat ik te denken hem te laten tunen, is er uit zo een airsal nog wel wat uit te halen ??

de rest van mij setup.

airsal t6 70cc (afgewerkt)
jolly moto 70cc
21mm carb
deltaclutch
multivar
mhr ventilvar
mhr kevlar snaar
p1 krukas met c4 lagers

de t6 heb ik zelf al netjes afgewerkt, alleen ga ik zelf niks aan die vlinderpoort veranderen. en is 11000 rpm het maximale voor een stnd t6 ?
want volges mij heb ik een probleem met mij carb, als ik de luchtschoef dicht draaid blijft de motor lopen, en draai ik hem ook maar iets lopen loopt hij brak. dus die zal ik van de week eens los halen.
 
Advertisement - register to remove this

std T6 doet het al erg goed :) , heb er meerdere van gemonteerd op min LC , liepen goed met 17,5 , shot , hebo vario , polini vertanding etc. , autowheelies en best snel :)

tuurlijk is deze cilinder nog sneller te maken , alleen zal dan wel de uitlaatpoort ook worden bewerkt. er is iig nog wel wat te doen aan deze cilinder , volgens mij stond de timing van deze cilinder op 180 graden uitlaatpoort wat niet echt hoog is.
 
ik heb nog wel mijn stnd vertanding volgens mij gaat het ook wel wat schelen als ik die vervang tog ?? wat zou jij aan die vertanding veranderen ??

en dat dat uitlaatpoort bij word gewerkt maakt me niks uit, maar dat ga ik niet zelf doen ;) haha
 
als ik een setup zoals ik zei klaarmaak zet ik er meteen lange vertanding in , Polini 15-42 , als ik dat niet doe maakt ie bij zo'n 80/85 al teveel toeren en loopt ie ook niet veel sneller (niet vertrouwt iig) , zet ik er een langere vertanding in loopt ie bij 80 mooi door en op het goeie toerental ipv veel teveel.

met std Airsal T6 en andere overbrenging zaten de tellersnelheden van aprilia sr racing en firefox , aerox rond de 115/120 max , ik heb 1 keer de uitlaatpoort bij een t6 @ sr racing omhoog gehaald toen liep ie bijan 130 @ teller , echte kilometers heb ik nooit gemeten btw. maar ik ga meestal gewoon van de std teller uit omdat de meesten die hebben en daar op moeten kijken.
 
hij loopt nu 100 @ digi koso teller, en op somige wegen zelfs 108 digi.
ma ik heb het gevoel dat er ergens vermogen verloren gaat, en met mijn vario gedeelte anders af te stellen veranderd dit niet.
ik ga eerst een kijken wat dat probleem met die carb is, dan is kijken hoe die loopt, en anders tog maar een andere vertanding bestellen.. op top maakt die niet echt overtoeren, maar met optrekken merk je gewoon dat hij wel wil maar niet alles op het achterwieletje terecht komt.
 
ben net ff met de carb bezig geweest maar het blijft raar, ik moet de luchtschoef helenmaal dicht draaien om het een beetje lekker te laten lopen, en hij blijft ook gewoon lopen als hij helenmaal dicht staat. hoe kant dat???

heb hem er ook eens helenmaal uitgehaald en schoongemaakt, maar maakte niks uit.
 
jeroenaerox said:
ben net ff met de carb bezig geweest maar het blijft raar, ik moet de luchtschoef helenmaal dicht draaien om het een beetje lekker te laten lopen, en hij blijft ook gewoon lopen als hij helenmaal dicht staat. hoe kant dat???

heb hem er ook eens helenmaal uitgehaald en schoongemaakt, maar maakte niks uit.
valse lucht meschien?..
 
maar hij loopt wel gewoon mooi stationair, kan hem zelfs 1000rpm stationair later lopen zonder hem af te laten slaan. ik vind het echt raar.. ik zat zelf te denken aan een fout in de carb zelf, of zou dat niet kunnen ??

het gaat om een dellorto 21mm
 
jolly moto 70cc, die moet dat wel aankunnen als ik het goed heb :P.

maar ik wil eigenlijk eerst dat probleem met die luchtschoef oplossen, dat zit me niet lekker..
de cilinder gaat er binnenkort toch af, en dan word hij gelijk getuned :)

maar iemand verder nog tips met mijn carb ?
 
Back
Top