tuning evo cilinders :(

jorick

dotcom
klopt het dat bij EVO cilinder het nicasil in 90% van de gevallen afbrokkeld als je aan de poorten gaat frezen?? dit hoorde ik ergens.. polini maakt gebruik van hele harde materialen ofzo..
 
Advertisement - register to remove this

Je moet geen frees gebruiken maar van die fijne schuurpapierkokertjes die je op je dremel kan zetten... dan brokkeld het niet af een frees hapt te veel en zal dus brokkelen.....
 
mja dit dus ivm de mededeling die ik van tjoener kreeg dat er dus 90% kans is dat de cilinder als hij getuned is opnieuw genicasiled moet worden :eek:

ik hoop het niet want voor de prijs van 1 seal beurt kan ik 2 nieuwe evo cilinders kopen :(
 
mja, kerel die mijn phantom gaat klaarmaken heeft bij matton/creco gewerkt en werkt nu bij WP, heeft jaren expi geraced en raced nu 125cc (2 takt) heeft eigen dynojet enzo.. tuned al jaren schakels/scooters en motoren tis echt geen kneier. mja, hij zei dat dus..
 
Hmmz, volgens mij begin je een beetje laat met de tuning van je scoot.
Ik ben gister al wezen trainen op pottendijk met de nieuwe setup! Mijne loopt goed :)

Wat die evo betreft, gewoon rustig aan doen met de frees!
 
Originally posted by mhr#27
Hmmz, volgens mij begin je een beetje laat met de tuning van je scoot.

tell me about it :| :| :| :|

afhankelijk zijn van andere mensen zuigt aars...

mja.. het gaat dan tog EINDELIJK deze week gebeuren.. komt mooi uit want ik heb vakantie. vorig jaar was mn scooter pas op vrijdag 00u30 klaar.. zaterdag racen in berghem. ik heb nu nog 5 weken dus ik doe het al beter dan vorig jaar :)
 
Last edited:
Als er cilinders zijn waarvan het nicasil niet snel afbrokkeld dan zijn het wel Gilardoni/Polini cilinders...

Ik vind dit een heel raar verhaal, ik heb inmiddels al heel wat cilinders getuned en kan je vertellen dat Malossi en Hebo veel meer last hebben van brokkelend/opstaand nicasil dan de Polini's. Met Airsal/Doppler/AGP/Bidalot is het nog erger...

Maar het is gewoon helemaal afhankelijk van je werkwijze. In principe hoeft het nooit te gaan brokkelen als je het juist aanpakt.

Een open frees in het nicasil werkt natuurlijk niet... inderdaad schuurbandjes of slijpsteentjes, en dan is de draairichting en hoek van het gereedschap nog van belang...
 
Back
Top