Tunen V-Moto E-Max S110

Coen Vmoto

New Member
Onlangs een Vmoto Emaxx S110 op de kop getikt. 48 volt 4000Watt. Interessant is dat de setting box van de dealer er bij zit, hiermee kun je het motormanagement volledig programmeren. (Erg handig!)
Bij 168 Herz rijd de brommer 45 km/h, als je dit hoger instelt (maximaal 500 Herz) haal je maximaal 52 km/h. Zijn er nog andere zaken waarmee je het vermogen kan verhogen bij deze brommer? Amperage kun je ook instellen, maar dit bepaald enkel de trekkracht? In het display kun je zien dat ook op topsnelheid de motor maximaal 20% vermogen gebruikt. Volgens informatie op internet moet circa 70 km/h worden gehaald.
Heeft iemand ervaring met dit merk en type en het tunen hiervan?

Groet Coen
 
Advertisement - register to remove this

Het tunen van Elektrische scooters is vrij nieuw en je bent een van de eerste denk ik hier.

Wat betreft het opvoeren van dit soort scooters zijn er wel een paar belangrijke zaken om rekening mee te houde.

1. Doordat je elektromotor sneller moet gaan draaien word de tegenspanning hoger en hiermee het rendement. Dit leid tot een hogere verbruik.

2. Een accu slijt het snelst wanneer er hoge stromen lopen. Het opvoeren van de scooter zorgt ervoor dat je de constructeur een middelvinger geeft en de accu gaat misbruiken. Een defecte accu komt sneller kijken.

3. Je elektromotor word aangestuurd met een inverter waarin mosfets zitten. Deze schakelen met de gelijkstroom van je accu een wisselspanning voor je elektromotor. Ook deze elektrische onderdelen zijn maar berekent voor een bepaalde amperage.

Vooralsnog lijkt het tunen van elektrische scooters niet echt mogelijk doordat ze er niet op berekend zijn. Verder is het de vraag of je graag pionier wilt zijn met de risicos die daarbij horen. Als je een snelle elektrische scooter wilt dan kun je beter een elektrische motorscooter kopen die zijn wel op hogere snelheid berekend.
 
Back
Top