Tuned Aerox kan alsnog geen wheelie

Joris_aerox076

Well-Known Member
Ik heb een 2 takt aeroxje “50cc” die lichtjes getuned is en een goede afstelling heeft voor een felle en decent optrek, hierop zou je makkelijk een wheelie moeten kunnen maken...

Maar dat wilt die niet, weet iemand wat het probleem is?

Motorisch:
Stage 6 pro replica terugloper.
50cc.
Standard racing membraam.

Afstelling:
3,8 g rollen.
Gele trekveren.
Rode drukveer.
Polini v snaar.

(Wat mij wel een beetje opvalt is dat die niet zo fel op gas hernames reageert, dus ik geef bijvoorbeeld van 0% gas naar vol gas duurt het heel even voordat het volle vermogen eruit komt.
 
Advertisement - register to remove this

Met een 50cc kom je ook niet ver. En je hebt te weinig pk's. Toeren zeggen niets over je vermogen. Bij jouw set-up.
 
Weet je zeker dat je wheelie techniek uberhaubt goed is, anders kom je er natuurlijk nooit. Ken je iemand die goed kan wheelien? Vraag die dan ofzoiets.
 
Hij heeft opzich wel vermogen hoor, trekt best hard op...

ik merk dat hij bij gas hername wat later het volle vermogen levert


Als je gas reactie niet perfect is ligt het toch echt aan de afstelling van de carb. Wat voor carb zit eronder? Gurtner of Dellortho? 12 of 17,5? Welke sproeier? Rijd je met originele luchtfilter met luchtprop?
 
Als die verder goed optrekt zoals je zegt.. is het goed toch ga alsjeblieft geen auto wheelie verwachten met 50cc daar heb je de pk's niet voor

Mijn stage 6 mk2 racing rox lukt het wel maar dan praat je over 70c met een 24mm carb etc
 
Als je gas reactie niet perfect is ligt het toch echt aan de afstelling van de carb. Wat voor carb zit eronder? Gurtner of Dellortho? 12 of 17,5? Welke sproeier? Rijd je met originele luchtfilter met luchtprop?
Dellorto 17,5 met sproeier 82 als het goed is, originele luchtfilter maar de prop is eruit
Post automatically merged:

Als die verder goed optrekt zoals je zegt.. is het goed toch ga alsjeblieft geen auto wheelie verwachten met 50cc daar heb je de pk's niet voor

Mijn stage 6 mk2 racing rox lukt het wel maar dan praat je over 70c met een 24mm carb etc
Nou ja voor mijn doen trekt hij goed op, is mijn enigste en eerste aerox die ik rijdt.
Ik verwacht zeker geen auto wheelie nee, maar hij heeft echt geen genoeg vermogen om een wheelie te doen hoe veel kracht ik zelf maar gebruik hem in de wheelie te krijgen.
Post automatically merged:

Gas hername kan ook aan de drukveer liggen heb ik ook gehad
Zit al een sterke drukveer in, tis gwn het vermogen
 
Een 17,5mm carb op 50cc vind ik persoonlijk beetje te veel. Ik zelf rij met een Dellortho 12mm en sproeier 72, luchtschroef 1,5 slag, originele filter met luchtprop, en snelgas, snelgas icm met die 12mm geeft een hele korte gas-slag en geeft mij echt geweldige gasreactie. Heb ook een 17,5 liggen en ook geprobeerd met die af te stellen maar met de 12mm had ik zeker een betere gasreactie..
Verder rijd ik met een sito(zonder prop), malossi vario 4,75 gram rollen (met bijgeleverde malossi varioring), witte drukveer malossi, grijze trekveren polini. En met deze afstelling rijd ik kilometers op t achterwiel.
En als je zo lang op t achterwiel rijd dat je je vlotterbak leeg rijd, kan je je carb ietsjes tegen de klok in, in je spruitstuk draaien zodat ie in wheeliestand ietjes rechter is dan origineel.
 
Weet niemand raad?

Welke 50cc? En je hebt hem gewoon slecht afgesteld.

50cc is opzicht zeker wel te doen met wheelies, alleen heb je wel een cilinder nodig die wilt vlammen.. Met een standaard cilinder gaat het lastig worden.
Post automatically merged:

Een 17,5mm carb op 50cc vind ik persoonlijk beetje te veel. Ik zelf rij met een Dellortho 12mm en sproeier 72, luchtschroef 1,5 slag, originele filter met luchtprop, en snelgas, snelgas icm met die 12mm geeft een hele korte gas-slag en geeft mij echt geweldige gasreactie. Heb ook een 17,5 liggen en ook geprobeerd met die af te stellen maar met de 12mm had ik zeker een betere gasreactie..
Verder rijd ik met een sito(zonder prop), malossi vario 4,75 gram rollen (met bijgeleverde malossi varioring), witte drukveer malossi, grijze trekveren polini. En met deze afstelling rijd ik kilometers op t achterwiel.
En als je zo lang op t achterwiel rijd dat je je vlotterbak leeg rijd, kan je je carb ietsjes tegen de klok in, in je spruitstuk draaien zodat ie in wheeliestand ietjes rechter is dan origineel.

Op een originele cilinder is 17,5mm zeker te veel.. Het bied je vrijwel niks aan vermogen. Je hebt er alleen wat aan als je 50cc een snellere spoel timing heeft en dus een snelle cilinder is. Maar op een originele cilinder doet het vrij weinig..
 
Een 17,5mm carb op 50cc vind ik persoonlijk beetje te veel. Ik zelf rij met een Dellortho 12mm en sproeier 72, luchtschroef 1,5 slag, originele filter met luchtprop, en snelgas, snelgas icm met die 12mm geeft een hele korte gas-slag en geeft mij echt geweldige gasreactie. Heb ook een 17,5 liggen en ook geprobeerd met die af te stellen maar met de 12mm had ik zeker een betere gasreactie..
Verder rijd ik met een sito(zonder prop), malossi vario 4,75 gram rollen (met bijgeleverde malossi varioring), witte drukveer malossi, grijze trekveren polini. En met deze afstelling rijd ik kilometers op t achterwiel.
En als je zo lang op t achterwiel rijd dat je je vlotterbak leeg rijd, kan je je carb ietsjes tegen de klok in, in je spruitstuk draaien zodat ie in wheeliestand ietjes rechter is dan origineel.

Heb een Aerox met vergelijkbare setup. Standaard cilinder, sito plus zonder prop, standaard luchtfilter maar dan zonder prop, malossi multivar met 4,9 gram rollen en bijgeleverde Witte drukveer. Nou heb ik gister een PHVA17,5mm Dellorto carb. geprobeerd met helaas weinig succes. Met sproeier 75 viel hij weg (te klein) en bij 80 en 84 hield hij in. Heb nu een setje sproeiers besteld om te zien of ik daarmee de carb beter kan afstellen. Met de standaard 12mm Gurtner carb (sproeier 76) reageert hij tot nu toe beter.
 
als je rollend het gas dicht doet en daarna open, en je dan niet genoeg toeren maakt ligt het aan je drukveer. er vanuit gaande dat de luchtschroef goed afgesteld staat.
 
Back
Top