Tumic Tweetaktinjectie

Razma

Well-Known Member
Omdat ik op zoek was naar technische artikels over tweetakt in oude motorbladen kwam ik wat interessants tegen over het nederlandse Tumic injectiesysteem..

soort programmeerbare carb.. niet echt injectie, maar ook niet echt carb...

iemand meer info over?
In het artikel staan tests, info enzovoort, maar na 1997 (datum artikel) is er nix meer over te vinden...
 
Advertisement - register to remove this

Ze ontwikkelen speciale onderdelen voor de motorcross. Verder is er praktisch geen info te vinden. Bellen dus:

TUMIC research

Hanzestraat 2-4
7006 RH DOETINCHEM
The Netherlands

Tel: +31-314-391070
Fax: +31-314-363501
 
Ik heb het verhaal ook eens gelezen , als mensen het willen lezen kan ik het wel scannen. Ik heb me ook al eens afgevraagd wat het geworden is al me al maar ik heb er nooit meer echt wat over gehoord....
Het zou best kunnen dat ze het idee verkocht hebben aan een grote 2-takt bouwer zoals piaggo ofzo :p
 
Originally posted by Rudy_W
Ik heb het verhaal ook eens gelezen , als mensen het willen lezen kan ik het wel scannen. Ik heb me ook al eens afgevraagd wat het geworden is al me al maar ik heb er nooit meer echt wat over gehoord....
Het zou best kunnen dat ze het idee verkocht hebben aan een grote 2-takt bouwer zoals piaggo ofzo :p

als je het zouw willen inscannen graag:W
 
Ben ze aan het scannen , over paar minuten staan ze hier :D

Edit: dit is het verhaal



Plaatjes zijn klikbaar
 
Last edited:
ik ben wel benieuwd naar de meer technische toepassingen van dit apparaatje met name de voeding en waarop aan te sluiten,ik neem aan dat er 1 draad op je pickup komt voor t tijdstip van inspuiten,1 voedingsdraad aan je accu,1 massa en ????
de rest weet ik niet.
heeft er iemand al over gebeld?
 
Originally posted by Rudy_W
Ben ze aan het scannen , over paar minuten staan ze hier :D

Edit: dit is het verhaal
*plaatjes*
Plaatjes zijn klikbaar
In welk nummer van Moto73 staat dit artikel?

Erg interessant artikel. :)
 
Ik heb net gebeld met het bedrijf. Wat mij verteld is dat ze gestopt zijn met de carburatie. Ze richten zich op dit moment voornamelijk op vering en nog steeds op hun GP team.

Verdere info volgt misschien nog.
 
Last edited:
Kan me maar moeilijk voorstellen dat zoiets maar gewoon weer terug de ijskast in is gegaan? Zeker interessant verder.. Had me alleens bedacht dat je met 1 carb op 2 cilinders ook de ingaande stroom wat constanter kon maken, nooit aan zo'n oplossing gedacht natuurlijk maar wel tof om te lezen.
 
:| Die volg ik effe niet. Moderne 4-takt heeft ook niet voor niet multipoint-injectie. Beter iets minder constant (met carb dan) en meer vermogen...
 
Back
Top