::TSA:: HT Big Bore Boekerrrd SBO'11

Vincent #11

::TSA:: HT Big Bore
Hoi allemaal,
Hierbij ook ons project online, ik zeg ons omdat wij het met z'n 2een doen. Vincent kennen jullie waarschijnlijk wel van zijn Thunder Airbrushrox project, en de XSH 7T Kymco (7.14) van afgelopen jaar. Voor Luc was de planning om in 2010 ook SBO te gaan rijden dit helaas niet gered ivm omstandigheden. Wij komen beide uit Apeldoorn.

Waarom doen het het project met z’n tweeën?
Wij leven alle 2 van een bijbaantje en zijn ondertussen ook bezig met rijbewijs/auto en school.

Foto’s vorige projecten:

2qbc413.jpg


Het project:
Besloten om met een leuk knallend blok te gaan rijden, we hebben gekozen voor de Super Special klasse aangezien we iets echt snels willen.

Vervolgens de basis van Heiko (HT-tuning) over kunnen nemen, wat vorig seizoen al een mooie tijd heeft neergezet (6.3)
• Malossi MHR Bigbore 86,4cc HT tuned incl detonatie ring
• 2Fast4Race Krukas
• Piaggio kort carter HT tuned en aangepast voor VL14
• Malossi VL14 HT tuned
• Stage 6 Spruitstuk HT tuned
• Keihin 28mm PWK hebo versie met serie nummer HT tuned
14e74oo.jpg



Alleen hiermee komen we natuurlijk niet ver dus nog maar wat meuk opgezocht:
• Ook door Heiko gemaakt, aluminium sprintframe
• Radiateur met geïntegreerd reservoir
• Complete aluminium voorvork
• Yamaha Mint voorvelg inclusief bandje
• Clip-ons van een Polini GP3 minibike van aluminium 24mm
• Erg licht mountainbike stuur
• Zip 98 achtervelg zwart gecoat met afgedraaide randen inclusief ML50 (regenband)

Overige delen:
• Nitro 12V accu
• Snelgas
• Handvatten
• Bosch waterpomp
• Minibike stuurdemper
• Stage 6 Paddock
• Zwarte Carterkap (word nog verlicht)

Nou zoals het er nu naar uit ziet gaat de setup als volgt worden:
• Malossi MHR Bigbore 86,4cc HT tjoenings
• 2Fast4Race Krukas
• Piaggio kort carter HT tuned en aangepast voor VL14
• Keihin, 28mm PWK Hebo versie met serie nummer HT tuned
• Malossi MHR Bigbore / 2fast knalpijp
• Ignitech voor de benodigde vlammentjes, voorgeprogrammeerde curve
• Malossi VL14 HT tjoenings
• Stage 6 28mm Spruitstuk HT tjoenings
• Polini overrange poulies
• Polini 6 roller vario set
• Polini v-snaar
• Polini halfpoulie
• Malossi delta clutch + Wingbell / Stage 6 koppeling en huis 112mm
• Malossi vertanding ( RF nog even uitrekeken )
Nou hier komt vast wel een leuk vermogen uitrollen dachten wij zo ;)
Direct een nieuwe Ignitech besteld bij Heiko, ook gelijk de Polini overrange mee genomen inclusief wat test materiaal.

Vandaag alles losjes in elkaar gezet:
1yl5d0.jpg


dniomo.jpg


205rrds.jpg


9lln5w.jpg


264qe5j.jpg


Binnenkort zal een van de 2 uitlaten besteld worden, maar eerst testen op de bank.

Nu we vakantie hebben bouwen we het hele zooitje maar gelijk op, zodat hij binnenkort de eerste benzine kan proeven.

Onze plannen voor de rest van het project:
• Wheelybar maken.
• Keuze maken voor een koppeling/huis (Stage 6 112mm/ Malossi Delta setje?)
• Brandstof tankje, overloop maken.
• Frame zwart coaten/ spuiten.
• Velgen zwart coaten/spuiten en afdraaien en velgrand polijsten.
• Voorvork polijsten.
• Stuurdemper polijsten.
• Misschien blok polijsten,
• Alu remhendels van een fiets.
• Alle onderdelen monteren met nieuwe boutjes,moertjes,ringetjes op het frame.
• Nieuwe Malossi Bigbore of 2Fast4Race knalpijp hiermee moet nog even worden getest.
• Als alles in elkaar zit bij Pieter Smit banken i.v.m Ignitech afstellen.



Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.

[ Update 21-01-2011 ]

Na een tijdje weer een update +ralf+

Afgelopen week toch weer wat gedaan,

* Ignitech aangesloten, kabels getrokken enz
* Bosch waterpomp gekocht en een reserve accu
* Koeling aangesloten
* Nieuw snelgas gekocht en nieuwe gaskabel en netjes aangesloten
* Frame aangepast omdat anders de karate kap niet past
* Voorvork goed pas gemaakt
* Malossi E13 aangepast voor onze afgedraaide Keihin

Ook hebben we hem gister kunnen starten, met een js80 van een vriend van ons ( xiphos ).
2 kleine trapjes en hij liep :#

25082hh.jpg


sgn87n.jpg


2uoo3v4.jpg


Verder hebben we de volgende dingen aangeschaft:

* Wheeliebar laten maken door Tom.
* Nieuwe Malossi Delta en Wingbell

En zal binnenkort de Malossi Bigbore pijp besteld worden en hoogstwaarschijnlijk een verrassing voor de nodige paardenkrachten psssst :)

Ook willen we nog steeds het hele zooitje laten coaten;)
hier zijn we nog niet helemaal over uit.

De ballen!!

Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.


[ 24-01-2011 ]
Inimini Update:D

Nieuwe Delta Clutch & Wingbell binnen.

11skwog.jpg


Wheely bar laten maken door Tom hier van het forum ( gelijk uitgetest, heeft de test doorstaan! )

2lm52z9.jpg


17-2-2011
Zijn we weer met een kleine update:
-Toen belde Ricardo ons op dat onze nieuwe ixil pijp binnen was, wij meteen er naartoe natuurlijk. Dus nieuwe Malossi Bigbore pijp gekocht bij Scooter Service Apeldoorn, bedankt nog hiervoor Ricardo :)
-Aim teller gekocht, of we deze gebruiken is nog niet zeker misschien komt er nog een nieuwe Stage 6 R/T "grote" teller.
-Via Karsemeijer een TT91 en een Sava soft kunnen regelen hiermee zal nog mee worden getest. (foto's hiervan komen nog)

dzfijc.jpg


w1wcj9.jpg




28m1o8w.jpg



2jey1oo.jpg



6-3-2011
Update! We zijn er toch wel achter gekomen dat de tijd best begint te dringen dus toch wel moeten gaan opschieten met alles. Eerst bij Scooter Service Apeldoorn een aantal kleine dingen gekocht:
* Groene drukveer
* Trekveren setje Delta Clutch
* Benzine kraan
* S6 tankje
* Achterremkabel

Door een vriend van ons hebben we een ontstekings kapje laten maken. Deze wordt nog mooier afgewerkt maar hij past in ieder geval wel al. Ook wordt die nog gepolijst dan kan je nog beter de Ignitech zien zitten.

Vandaag naar Heiko geweest, lekker in het zonnetje gebeund. Omdat wij weten dat het met Nos vaak fout gaat maar wij toch snelle tijden willen rijden wilden we voor wat meer zekerheid gewoon een NIEUWE Nos kit aanschaffen. Zo gezegd zo gedaan, nieuwe Nos kit dus kunnen aanschaffen bij Heiko.

Vandaag dus even gekeken wat er nog allemaal moest gebeuren. Dit is er vandaag gebeurd.
* Nos kit op de bedrading en de beugel van de fles na gemonteerd.
* Voorvork aangepast deze zat niet helemaal lekker naar ons gevoel.
* Gekeken hoe we de wheelybar gaan bevestigen en dit wordt bij ons thuis uitgevoerd.
* Minibike zitje aangepast voor een tankje. (s6 tank is toch iets te klein dus we gebruiken een ander tankje.

2s8318j.jpg


flczrb.jpg


zuscj6.jpg


1ifwbn.jpg


10crjpd.jpg


206bor6.jpg


jimkv5.jpg


jzazwg.jpg


2wokuo9.jpg


2d9uxoj.jpg


jzzkah.jpg



21-3-2011
Afgelopen tijd een paar dingen gedaan:
-Blauwe trekveren in de koppeling
-Groene drukveer gemonteerd
-Complete overbrenging erin gezet
-Fogger beugeltje gemaakt
-Nos zit nu helemaal goed enkel nog een mooie plek voor de knop verzinnen
-Tankje pas gemaakt (onder het minibike zitje)
-Wheelybar ophanging gemaakt
-Pijp gemonteerd
-Voorvork strak in elkaar gemaakt met Heiko
-Sava soft slick gemonteerd, tt91 komt op de andere velg

Foto's:
rhvg91.jpg


2uom5c0.jpg


1409cnc.jpg


34xnb43.jpg


j94prl.jpg


2vvosug.jpg


260acci.jpg


1zo8gfo.jpg



Nog een heleboel te doen, we hopen het te redden voor 17 april (coaten gaat sowieso daarvoor niet meer lukken)


Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.

http://www.heikotuning.nl/ voor alle hulp,lol en het tunings werk.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er allemaal wel leuk uit!
Oude blok van heiko liep wel goed dus ben benieuwd!
Zou alleen die traktor band veranderen, misschien een type 1 voorvelg afgedraaid?
Is veel lichter en misschien ook beter als een mint velg, deze heeft tenslotte een binnenband.

Zou een delta of een nieuwe polini koppeling pakken en een malossi huisje!
 
Ziet er allemaal wel leuk uit!
Oude blok van heiko liep wel goed dus ben benieuwd!
Zou alleen die traktor band veranderen, misschien een type 1 voorvelg afgedraaid?
Is veel lichter en misschien ook beter als een mint velg, deze heeft tenslotte een binnenband.

Zou een delta of een nieuwe polini koppeling pakken en een malossi huisje!

Bedankt voor de reactie :) tractor achterband is de regenband voor als de baan iets vochtig is, dus wordt niet normaal mee gereden. Als normale achtervelg willen we waarschijnlijk voor een Typhoon gaan deze is ietsje breder.

Over die voorvelg hebben we eigenlijk nog niet eens zo erg nagedacht, dit wordt misschien nog veranderd bedankt voor de tip ;)
 
Waarom een 6roller als ik vragen mag? 9 roller zal toch een stuk beter uitpakken hoor...

En de bigbore pijp heeft zich toch al bewezen op dit blok? Lijkt me een vrij simpele keuze dan.

Succes iig:)
 
Waarom een 6roller als ik vragen mag? 9 roller zal toch een stuk beter uitpakken hoor...

En de bigbore pijp heeft zich toch al bewezen op dit blok? Lijkt me een vrij simpele keuze dan.

Succes iig:)

Met deze 6 roller set heeft Heiko afgelopen jaar ook gereden dus slecht is het sowieso niet, een 9 roller is inderdaad een optie om nog mee te gaan testen. En we dachten aan een 2fast pijp aangezien deze voor 13 a 14k is en ons blok rond de 13,3 heeft gedraaid. Een vriend van ons heeft deze uitlaat ook onder zijn 2f4r dus deze zouden we sowieso mee kunnen nemen naar de testbank.
 
Ziet er heel vet uit en netjes opgebouwd. En 6 of 9 roller is per blok verschillend vind ik. Niet overal loopt die beter op.
 
Ziet er heel vet uit en netjes opgebouwd. En 6 of 9 roller is per blok verschillend vind ik. Niet overal loopt die beter op.

Alles zit nu gewoon even snel in elkaar, na wat polijst, coat/spuit beurtjes gaat alles goed in elkaar. Ook het stuur moet nog "rechter" staan, ziet er nu beetje gek uit. En over de 6/9 roller, deze vario heeft tot nu toe goed bewezen misschien valt er nog met een 9 roller te testen. Maar voor hetzelfde geld kan je ook een 112mm koppeling+huis van Stage 6 van kopen wat ons zinvoller lijkt om mee te testen.
 
lijkt me juist minder zinvol, bewezen is dat een malossi huis beter is, vario daarentegen is altijd verschillend..

Heb jij al uitslagen van dat nieuwe 112mm koppeling+huis setje van stage 6 dan? Ik heb er nog niemand over gehoord dus leek mij dit zinvoller, of iemand moet er wel al mee hebben getest.

Delta clutch heb ik nog wel liggen dus misschien doen we deze er eerst gewoon in. We willen sowieso eerst een nieuwe Bigbore pijp gaan aanschaffen om te gaan testen tegenover een 2f4r pijp, dan zien we wel verder.
 
zal wel weer een goed project worden aangezien de vorige al erg netjes waren ;)..
net zoals andere jongen en jij zelf al zegt, gewoon gaan testen en je ziet vanzelf wat er als beste uit komt, moet het op de baan natuurlijk ook goed presteren!

succes met het blok!
 
De 6 roller deed het onder Joel zijn sprinter al tijden rijden van 6,29, dus die discussie is niet zo zinvol. het zijn beiden goede vario's en aan de tijden op de baan zul je geen verandering zien.
de meesten rijden met een 9 roller puur vanwege het feit, dat dit de nieuwe vario is en het toerenverloop is anders. mijn ervaring is, dat de 6 roller van onderuit iets feller is.

Ben erg benieuwd wat voor vermogen we er met de ignitech uit gaan halen.

Wat betreft koppelingshuis, zul je niet erg veel winst behalen. koppeling uiteraard wel. Ik reed altijd met een deltaclutch, maar met een stage6 kun je net wat fijner afstellen, ik zou dan ook voor die laatste gaan, zwarte veren van Malossi erin en proberen.
 
stage6 is idd mooi aftestellen,
maar wat ik van een ervaren sprinter heb mee gekregen,
die er mee getest heb is dat die dingen in 2 runs kapot/opgesleten waren omdat ze het vermogen niet aankonden....
dus die rijd nu met delta en die houd wel.
was blok met ong 23pk voor in scooterspecial
a3aan
 
Ik denk dat we maar wachten met Stage 6 koppeling kopen aangezien deze nogal prijzig is en wij ook nog een goede Delta hebben liggen. Misschien zal deze nog worden aangeschaft mits wij niet tevreden zijn over dit setje.

Bedankt voor alle reacties trouwens :)
 
Ja inderdaad lichter dan dit gaat een stuur niet worden. De stuurstangen moeten nog wel wat meer naar buiten staan zo lijkt het net een space raket en zo heb je ook niet veel controle op de baan.
 
Back
Top