Vincent #11
::TSA:: HT Big Bore
Hoi allemaal,
Hierbij ook ons project online, ik zeg ons omdat wij het met z'n 2een doen. Vincent kennen jullie waarschijnlijk wel van zijn Thunder Airbrushrox project, en de XSH 7T Kymco (7.14) van afgelopen jaar. Voor Luc was de planning om in 2010 ook SBO te gaan rijden dit helaas niet gered ivm omstandigheden. Wij komen beide uit Apeldoorn.
Waarom doen het het project met z’n tweeën?
Wij leven alle 2 van een bijbaantje en zijn ondertussen ook bezig met rijbewijs/auto en school.
Foto’s vorige projecten:
Het project:
Besloten om met een leuk knallend blok te gaan rijden, we hebben gekozen voor de Super Special klasse aangezien we iets echt snels willen.
Vervolgens de basis van Heiko (HT-tuning) over kunnen nemen, wat vorig seizoen al een mooie tijd heeft neergezet (6.3)
• Malossi MHR Bigbore 86,4cc HT tuned incl detonatie ring
• 2Fast4Race Krukas
• Piaggio kort carter HT tuned en aangepast voor VL14
• Malossi VL14 HT tuned
• Stage 6 Spruitstuk HT tuned
• Keihin 28mm PWK hebo versie met serie nummer HT tuned
Alleen hiermee komen we natuurlijk niet ver dus nog maar wat meuk opgezocht:
• Ook door Heiko gemaakt, aluminium sprintframe
• Radiateur met geïntegreerd reservoir
• Complete aluminium voorvork
• Yamaha Mint voorvelg inclusief bandje
• Clip-ons van een Polini GP3 minibike van aluminium 24mm
• Erg licht mountainbike stuur
• Zip 98 achtervelg zwart gecoat met afgedraaide randen inclusief ML50 (regenband)
Overige delen:
• Nitro 12V accu
• Snelgas
• Handvatten
• Bosch waterpomp
• Minibike stuurdemper
• Stage 6 Paddock
• Zwarte Carterkap (word nog verlicht)
Nou zoals het er nu naar uit ziet gaat de setup als volgt worden:
Direct een nieuwe Ignitech besteld bij Heiko, ook gelijk de Polini overrange mee genomen inclusief wat test materiaal.
Vandaag alles losjes in elkaar gezet:
Binnenkort zal een van de 2 uitlaten besteld worden, maar eerst testen op de bank.
Nu we vakantie hebben bouwen we het hele zooitje maar gelijk op, zodat hij binnenkort de eerste benzine kan proeven.
Onze plannen voor de rest van het project:
• Wheelybar maken.
• Keuze maken voor een koppeling/huis (Stage 6 112mm/ Malossi Delta setje?)
• Brandstof tankje, overloop maken.
• Frame zwart coaten/ spuiten.
• Velgen zwart coaten/spuiten en afdraaien en velgrand polijsten.
• Voorvork polijsten.
• Stuurdemper polijsten.
• Misschien blok polijsten,
• Alu remhendels van een fiets.
• Alle onderdelen monteren met nieuwe boutjes,moertjes,ringetjes op het frame.
• Nieuwe Malossi Bigbore of 2Fast4Race knalpijp hiermee moet nog even worden getest.
• Als alles in elkaar zit bij Pieter Smit banken i.v.m Ignitech afstellen.
Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.
[ Update 21-01-2011 ]
Na een tijdje weer een update +ralf+
Afgelopen week toch weer wat gedaan,
* Ignitech aangesloten, kabels getrokken enz
* Bosch waterpomp gekocht en een reserve accu
* Koeling aangesloten
* Nieuw snelgas gekocht en nieuwe gaskabel en netjes aangesloten
* Frame aangepast omdat anders de karate kap niet past
* Voorvork goed pas gemaakt
* Malossi E13 aangepast voor onze afgedraaide Keihin
Ook hebben we hem gister kunnen starten, met een js80 van een vriend van ons ( xiphos ).
2 kleine trapjes en hij liep :#
Verder hebben we de volgende dingen aangeschaft:
* Wheeliebar laten maken door Tom.
* Nieuwe Malossi Delta en Wingbell
En zal binnenkort de Malossi Bigbore pijp besteld worden en hoogstwaarschijnlijk een verrassing voor de nodige paardenkrachten psssst
Ook willen we nog steeds het hele zooitje laten coaten
hier zijn we nog niet helemaal over uit.
De ballen!!
Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.
[ 24-01-2011 ]
Inimini Update
Nieuwe Delta Clutch & Wingbell binnen.
Wheely bar laten maken door Tom hier van het forum ( gelijk uitgetest, heeft de test doorstaan! )
17-2-2011
Zijn we weer met een kleine update:
-Toen belde Ricardo ons op dat onze nieuwe ixil pijp binnen was, wij meteen er naartoe natuurlijk. Dus nieuwe Malossi Bigbore pijp gekocht bij Scooter Service Apeldoorn, bedankt nog hiervoor Ricardo
-Aim teller gekocht, of we deze gebruiken is nog niet zeker misschien komt er nog een nieuwe Stage 6 R/T "grote" teller.
-Via Karsemeijer een TT91 en een Sava soft kunnen regelen hiermee zal nog mee worden getest. (foto's hiervan komen nog)
6-3-2011
Update! We zijn er toch wel achter gekomen dat de tijd best begint te dringen dus toch wel moeten gaan opschieten met alles. Eerst bij Scooter Service Apeldoorn een aantal kleine dingen gekocht:
* Groene drukveer
* Trekveren setje Delta Clutch
* Benzine kraan
* S6 tankje
* Achterremkabel
Door een vriend van ons hebben we een ontstekings kapje laten maken. Deze wordt nog mooier afgewerkt maar hij past in ieder geval wel al. Ook wordt die nog gepolijst dan kan je nog beter de Ignitech zien zitten.
Vandaag naar Heiko geweest, lekker in het zonnetje gebeund. Omdat wij weten dat het met Nos vaak fout gaat maar wij toch snelle tijden willen rijden wilden we voor wat meer zekerheid gewoon een NIEUWE Nos kit aanschaffen. Zo gezegd zo gedaan, nieuwe Nos kit dus kunnen aanschaffen bij Heiko.
Vandaag dus even gekeken wat er nog allemaal moest gebeuren. Dit is er vandaag gebeurd.
* Nos kit op de bedrading en de beugel van de fles na gemonteerd.
* Voorvork aangepast deze zat niet helemaal lekker naar ons gevoel.
* Gekeken hoe we de wheelybar gaan bevestigen en dit wordt bij ons thuis uitgevoerd.
* Minibike zitje aangepast voor een tankje. (s6 tank is toch iets te klein dus we gebruiken een ander tankje.
21-3-2011
Afgelopen tijd een paar dingen gedaan:
-Blauwe trekveren in de koppeling
-Groene drukveer gemonteerd
-Complete overbrenging erin gezet
-Fogger beugeltje gemaakt
-Nos zit nu helemaal goed enkel nog een mooie plek voor de knop verzinnen
-Tankje pas gemaakt (onder het minibike zitje)
-Wheelybar ophanging gemaakt
-Pijp gemonteerd
-Voorvork strak in elkaar gemaakt met Heiko
-Sava soft slick gemonteerd, tt91 komt op de andere velg
Foto's:
Nog een heleboel te doen, we hopen het te redden voor 17 april (coaten gaat sowieso daarvoor niet meer lukken)
Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.
http://www.heikotuning.nl/ voor alle hulp,lol en het tunings werk.
Hierbij ook ons project online, ik zeg ons omdat wij het met z'n 2een doen. Vincent kennen jullie waarschijnlijk wel van zijn Thunder Airbrushrox project, en de XSH 7T Kymco (7.14) van afgelopen jaar. Voor Luc was de planning om in 2010 ook SBO te gaan rijden dit helaas niet gered ivm omstandigheden. Wij komen beide uit Apeldoorn.
Waarom doen het het project met z’n tweeën?
Wij leven alle 2 van een bijbaantje en zijn ondertussen ook bezig met rijbewijs/auto en school.
Foto’s vorige projecten:
Het project:
Besloten om met een leuk knallend blok te gaan rijden, we hebben gekozen voor de Super Special klasse aangezien we iets echt snels willen.
Vervolgens de basis van Heiko (HT-tuning) over kunnen nemen, wat vorig seizoen al een mooie tijd heeft neergezet (6.3)
• Malossi MHR Bigbore 86,4cc HT tuned incl detonatie ring
• 2Fast4Race Krukas
• Piaggio kort carter HT tuned en aangepast voor VL14
• Malossi VL14 HT tuned
• Stage 6 Spruitstuk HT tuned
• Keihin 28mm PWK hebo versie met serie nummer HT tuned
Alleen hiermee komen we natuurlijk niet ver dus nog maar wat meuk opgezocht:
• Ook door Heiko gemaakt, aluminium sprintframe
• Radiateur met geïntegreerd reservoir
• Complete aluminium voorvork
• Yamaha Mint voorvelg inclusief bandje
• Clip-ons van een Polini GP3 minibike van aluminium 24mm
• Erg licht mountainbike stuur
• Zip 98 achtervelg zwart gecoat met afgedraaide randen inclusief ML50 (regenband)
Overige delen:
• Nitro 12V accu
• Snelgas
• Handvatten
• Bosch waterpomp
• Minibike stuurdemper
• Stage 6 Paddock
• Zwarte Carterkap (word nog verlicht)
Nou zoals het er nu naar uit ziet gaat de setup als volgt worden:
Nou hier komt vast wel een leuk vermogen uitrollen dachten wij zo• Malossi MHR Bigbore 86,4cc HT tjoenings
• 2Fast4Race Krukas
• Piaggio kort carter HT tuned en aangepast voor VL14
• Keihin, 28mm PWK Hebo versie met serie nummer HT tuned
• Malossi MHR Bigbore / 2fast knalpijp
• Ignitech voor de benodigde vlammentjes, voorgeprogrammeerde curve
• Malossi VL14 HT tjoenings
• Stage 6 28mm Spruitstuk HT tjoenings
• Polini overrange poulies
• Polini 6 roller vario set
• Polini v-snaar
• Polini halfpoulie
• Malossi delta clutch + Wingbell / Stage 6 koppeling en huis 112mm
• Malossi vertanding ( RF nog even uitrekeken )
Direct een nieuwe Ignitech besteld bij Heiko, ook gelijk de Polini overrange mee genomen inclusief wat test materiaal.
Vandaag alles losjes in elkaar gezet:
Binnenkort zal een van de 2 uitlaten besteld worden, maar eerst testen op de bank.
Nu we vakantie hebben bouwen we het hele zooitje maar gelijk op, zodat hij binnenkort de eerste benzine kan proeven.
Onze plannen voor de rest van het project:
• Wheelybar maken.
• Keuze maken voor een koppeling/huis (Stage 6 112mm/ Malossi Delta setje?)
• Brandstof tankje, overloop maken.
• Frame zwart coaten/ spuiten.
• Velgen zwart coaten/spuiten en afdraaien en velgrand polijsten.
• Voorvork polijsten.
• Stuurdemper polijsten.
• Misschien blok polijsten,
• Alu remhendels van een fiets.
• Alle onderdelen monteren met nieuwe boutjes,moertjes,ringetjes op het frame.
• Nieuwe Malossi Bigbore of 2Fast4Race knalpijp hiermee moet nog even worden getest.
• Als alles in elkaar zit bij Pieter Smit banken i.v.m Ignitech afstellen.
Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.
[ Update 21-01-2011 ]
Na een tijdje weer een update +ralf+
Afgelopen week toch weer wat gedaan,
* Ignitech aangesloten, kabels getrokken enz
* Bosch waterpomp gekocht en een reserve accu
* Koeling aangesloten
* Nieuw snelgas gekocht en nieuwe gaskabel en netjes aangesloten
* Frame aangepast omdat anders de karate kap niet past
* Voorvork goed pas gemaakt
* Malossi E13 aangepast voor onze afgedraaide Keihin
Ook hebben we hem gister kunnen starten, met een js80 van een vriend van ons ( xiphos ).
2 kleine trapjes en hij liep :#
Verder hebben we de volgende dingen aangeschaft:
* Wheeliebar laten maken door Tom.
* Nieuwe Malossi Delta en Wingbell
En zal binnenkort de Malossi Bigbore pijp besteld worden en hoogstwaarschijnlijk een verrassing voor de nodige paardenkrachten psssst
Ook willen we nog steeds het hele zooitje laten coaten
hier zijn we nog niet helemaal over uit.
De ballen!!
Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.
[ 24-01-2011 ]
Inimini Update
Nieuwe Delta Clutch & Wingbell binnen.
Wheely bar laten maken door Tom hier van het forum ( gelijk uitgetest, heeft de test doorstaan! )
17-2-2011
Zijn we weer met een kleine update:
-Toen belde Ricardo ons op dat onze nieuwe ixil pijp binnen was, wij meteen er naartoe natuurlijk. Dus nieuwe Malossi Bigbore pijp gekocht bij Scooter Service Apeldoorn, bedankt nog hiervoor Ricardo
-Aim teller gekocht, of we deze gebruiken is nog niet zeker misschien komt er nog een nieuwe Stage 6 R/T "grote" teller.
-Via Karsemeijer een TT91 en een Sava soft kunnen regelen hiermee zal nog mee worden getest. (foto's hiervan komen nog)
6-3-2011
Update! We zijn er toch wel achter gekomen dat de tijd best begint te dringen dus toch wel moeten gaan opschieten met alles. Eerst bij Scooter Service Apeldoorn een aantal kleine dingen gekocht:
* Groene drukveer
* Trekveren setje Delta Clutch
* Benzine kraan
* S6 tankje
* Achterremkabel
Door een vriend van ons hebben we een ontstekings kapje laten maken. Deze wordt nog mooier afgewerkt maar hij past in ieder geval wel al. Ook wordt die nog gepolijst dan kan je nog beter de Ignitech zien zitten.
Vandaag naar Heiko geweest, lekker in het zonnetje gebeund. Omdat wij weten dat het met Nos vaak fout gaat maar wij toch snelle tijden willen rijden wilden we voor wat meer zekerheid gewoon een NIEUWE Nos kit aanschaffen. Zo gezegd zo gedaan, nieuwe Nos kit dus kunnen aanschaffen bij Heiko.
Vandaag dus even gekeken wat er nog allemaal moest gebeuren. Dit is er vandaag gebeurd.
* Nos kit op de bedrading en de beugel van de fles na gemonteerd.
* Voorvork aangepast deze zat niet helemaal lekker naar ons gevoel.
* Gekeken hoe we de wheelybar gaan bevestigen en dit wordt bij ons thuis uitgevoerd.
* Minibike zitje aangepast voor een tankje. (s6 tank is toch iets te klein dus we gebruiken een ander tankje.
21-3-2011
Afgelopen tijd een paar dingen gedaan:
-Blauwe trekveren in de koppeling
-Groene drukveer gemonteerd
-Complete overbrenging erin gezet
-Fogger beugeltje gemaakt
-Nos zit nu helemaal goed enkel nog een mooie plek voor de knop verzinnen
-Tankje pas gemaakt (onder het minibike zitje)
-Wheelybar ophanging gemaakt
-Pijp gemonteerd
-Voorvork strak in elkaar gemaakt met Heiko
-Sava soft slick gemonteerd, tt91 komt op de andere velg
Foto's:
Nog een heleboel te doen, we hopen het te redden voor 17 april (coaten gaat sowieso daarvoor niet meer lukken)
Mede mogelijk gemaakt door:
http://www.scooterserviceapeldoorn.nl voor al uw scooter onderdelen en onderhoud.
http://www.heikotuning.nl/ voor alle hulp,lol en het tunings werk.
Last edited: