trouble ivm radje

rookie

Well-Known Member
hallo,

heb zonet voor de 1ste maal men scootje aangetrapt.
Met evo,c20,....

Het rijd als een echte regelrechte gek:eek:

Maar er lekt koelvloeistof uit de radiator, het zit echt tussen de kleine metaalplaatjes (lamellen) bovenaan.
Ik zie wel ongeveer waar de lek zou zitten, maar hoe krijg ik dit probleem van de baan?

zonder een nieuwe te kopen als het ff kan...
 
Advertisement - register to remove this

nee ik zou maar een nieuwe radiateur kopen, een ei erin helpt ook gezien op mythbusters:p maar of het goed is... je hebt volgens mij ook leakstopper bij halfords en dat soort zaken maar ik zou voor een neiwue rad gaan..
 
Ja als het tussen de lamellen zit dan word het moeilijk lassen. Je zou het idd even goed kunnen schoonmaken en dichtkitten/lijmen.

Dit zou ik echter meer voor nu doen en dan als je banksaldo het weer toelaat een nieuw radje kopen.

Leakstopper moet je inderdaad er gewoon ingieten maar of het hier voor bedoeld is?
 
kan vaak best makkelijk gemaakt worden, alleen werkt je radje dan wel iets minder goed.
ik zou eens naar een autodealer toe lopen en het daar in de werkplaats vragen.
of iig zo een bedrijfje ofzo...
 
dat spul wat je in een radiateur stopt is meestal gewoon voor tijdelijk en het geeft ook een klaaizooi enn kan zelfs voor verstoppingen zorgen ..

en spul vanaf de buitenkant werkt iig al niet

het is mischien te solderen/lassen door iemand die vaker radiateurs last, dat zou je nog even kunnen proberen.

het beste is uiteraard gewoon een nieuwe of een goeie gebruikte opzoeken
 
Loctite lagerpassing-lijm.

Geen grapje, werkt prima. Radiateur demonteren, leeg uiteraard. Loctite van de buitenkant erop en laten drogen, liefst wat verwarmen.
Dit werkt alleen bij minimale lekkages btw...
 
geloof het niet maar het is gemaakt:)

Welliswaar op een ''beun''achtige manier maar het werkt wel en je zieter niets van.

Vloeibare pakking, langs achteren de lekkende opening dichtgemaakt.
Zit er netjes in.

Nu het hele geval nog afstellen wat me niet simpel lijkt :p

Zit nu met w7 op middelste clipje en sproeier 115@21mm dellorto en kelk en hij stottert aan eht begin en komt moeilijk weg, daarna als ik een 40km/u rijd en heel voorzichtig gas bijgeef sleurt hij opeens weg, maar als ik dan volgas geef ofzo dan trug soort van stotteren.

Bougiekleur is donkerbruin,maar dat is omdat ik die 115nam om zeker te zijn van genoeg mengsel...

En ik kan niet goed aan de how-to's uit om de carbu af te stellen.
Ik heb het al veel gedaan maar niet op zo een setup, als je de scooter moet zetten dat de luchtschroef dichtstaat en je met de stationairschroef de scooter rustig moet laten lopen om dan weer met de luchtschroef te spelen.
Wat bedoelen ze met hij moet nog lopen maar niet te bruut of niet te zacht?

Moet hij net niet afslaan, of rustig draaien of gwn redelijke toeren draaien al? :s
 
Last edited:
die vloeibare pakking die loskomt : ja tis een tijdelijke oplossing :)

en over dat afstellen : jij bent ermee geboren dan?

Ik heb al veel van men eigen spul afgesteld maar was altijd zon maximum setup van hebo alu 70cc met mhr pijp enzo

Nu vraag ik gewoon of ze ermee bedoelen ''dat hij net niet afslaat maar ook niet te hard in toeren'' of het verschilt per setup?

Moet een evo niet stationair hoger worden afgesteld dan laat zeggen een ori 50cc of een 70cc dr?


grtzz
 
Back
Top