Tros Radar: Problemen met injectiemotor Aprilia [19-01-2004]

Bij een injectiesysteem heb je geen carburateur, maar een injector. In de injector wordt de juiste benzine/lucht verhouding gemengd en in je blok ge-"injecteerd"
Ik denk niet dat er hier membraanklepjes aan te pas komen hor :?
 
Hahaha kheb et vandaag ook gemerkt dat er wat probleempjes zijn met de Ditechs

Ik was op de fiets(vind je et gek met een vastloper:P) en we hebben aardig wat van die dingen op school staan en die dingen willen maar niet starte elektrisch en kicke haha dat gaat niet zonder kickstart
Oww prachtig zie je al die mensen lekker proberen te starte en na een paar minuten en knoppie ingehouden lukt et wel:P
 
Ik heb pics van een purejet. Is van een engelsman van apriliaforum.com.. ziet er gewoon uit als een normaal pia blok maar dan zonder carb, en er zitten nog gewoon ditech stickers op, hij heeft er ook al een leo zx opzitten:

Leo_Zx.jpg
 
Originally posted by Joost@aerox
niet verdraaien, er waren 20 klachten bij radar, dat wil niet zeggen 20 klachten in totaal van de 8000..

ownee, dat zeker niet.. maar ik vind het wel opvallend dat alle problemen altijd ontstaan bij begrensde blokken :)
 
Eventjes over dat ditechblok (ding is gewoon ong membraam gestuurt heeft spoelpoorten enz enz) enige dat er word gedaan is benzine inspuiten waardoor rendament gewoon verhoogt word omdat de benzine beter vernevelt word en hij gewoon erg armloopt eigenlijk. En nu zit er weer een ander blokje onder de sretjes (staan hier ook al met piagio blok bij dealers)
 
Ik bezit zelf een Ditech voor Woon-school en ik heb er op een gaskabel na nooit problemen mee gehad (29000km). Het dus echt geen kutproduct zoals sommige hier durven te beweren. De woordvoerder van Aprilia heeft gelijk, het is vaak de onkunde en ontwetendheid van de dealer die je scooter nog verder de poep in helpt. Bij De Jager bijvoorbeeld is Alexander de enige die een DiTech gaskabel kan vervangen die dingen moet digitaal afgesteld worden. Natuurlijk is het makkelijk om te zeggen dat een Aerox dat niet heeft. Die techniek heeft zich jarenlang mogen ontwikkelen dit is net 4 jaar op de markt.
 
Originally posted by Cipher
Bij een injectiesysteem heb je geen carburateur, maar een injector. In de injector wordt de juiste benzine/lucht verhouding gemengd en in je blok ge-"injecteerd"
Ik denk niet dat er hier membraanklepjes aan te pas komen hor :?

die zitten daar wel erin.
 
bij vd kruijs staat die aprillia met pia blok eral wel beter!
Maar maat van me heeft al 1 jaar een ditech en NOOIT probs mee gehad en ook nooit zelf aan gekomen
 
Bij een injectiesysteem heb je geen carburateur, maar een injector. In de injector wordt de juiste benzine/lucht verhouding gemengd en in je blok ge-"injecteerd"
Ik denk niet dat er hier membraanklepjes aan te pas komen hor


Er zijn dus echt gasten die denken dat er 50cc lucht door een miniscuul injectortje past :)
Het is geen auto met kleppen, er zitten nog steeds spoelpoorten in zo'n cylinder en er zal dus ook ergens een soort terugslagbeveiliging moeten zitten. Membraan dus.
 
weet zeker dat er membraambjes inzitten.

jongen die ik ken heeft 2 x achter elkaar problemen gehad ermee.

bij de 500 km liep ie al vast vanwege die membraam. alles moest vervangen worden cilinder enzovoort.

naar 1000 km liep ie weer vast.

het is maar net uit welk bouwjaar je zo een ding heb volgens mij.

en het is ook nog eens zo dat die dingen uit zichzelf harder gaan lopen.

zelf geconstateerd bij een ditech van een meisje.

ging in het begin precies 45 en nu al rond de 70 echte km/h
ik vind dit wel raar.
 
dat ie harder begon te lopen was naar een half jaar.

wat ik wel fijn vind aan die dingen dat ze echt hard trekken voor een standaard scooter.:D
 
Back
Top