Trommelrem vivacity

hattrick

Well-Known Member
ik heb vandaag me remschoenen vervangen, gewoon op de juiste manier!
alleen de scooter remt net zo slecht als vorige keer! kan het niet zo zijn dat de velg van binnen gewoon is uitgesleten?

groetn
 
Advertisement - register to remove this

dat kan , maar dat maakt opzich niet uit voor het remmen , alleen voor de stand van de nok waar de hevel aan zit en zou je dus de kabel niet genoeg kunnen opspannen.

wat wel gebeurd is dat de segmenten in de trommel moeten inslijten , en dit kan best lang duren , en je moet niet meteen de rem te strak zetten , en niet te veel lang remmen , anders verbranden de segmenten!
 
ze zijn van p1, dus het kan zijn dat ik ze nog een beetje moet inslijten?
als ik de rem inhoud en dan probeer wiel te bewegen moet ik wel veel kracht zetten, maar als ik gas geef met rem heeft die eerste stukje moeilijk, en dan draait het wiel gewoon volop
 
tja , een stel imitatiesegementen is altijd wat minder van kwaliteit , dus je zult het hoe dan ook vernemen.

ze moeten idd nog inslijten , je moet niet vergeten dat de segementen keurig rond zijn en glad , de remtrommel daarentegen bevat vaak groeven e.d.

en dat laatste wat je zegt moet je natuurlijk nooit doen met nieuwe remblokken , laat staan dat het goed voor je transmissie en de rest van de motor is ;)
 
Back
Top