trilling in vario??

hutmannetje

Well-Known Member
ik heb een zenith (snor) met de volgende setup:

dr70
yasuni Z
mallossi multivar @ 7.8 gram rollen
en een gele drukveer merk onbekend.
sproeier 80

mijn probleem is dat als ik bijna op zijn top ben er een soort geratel uit me vario komt. als ik dan op zijn top ben heb ik er geen last van, tot ik rem dan hoor ik het weer even. ene keer hebik dit wel en andere keer niet. wat is dit. heb ook nieuwe lagers erin gedaan.

en volges mij maakt mijn scooter ook overtoeren. welke drukveer zou ongeveer goed zijn?? want ik heb toch nog best zware rollen

met vriendelijke groet
 
Advertisement - register to remove this

Heb je die dikke rubberen pakking wel tussen je carter en carterpan? Toen ik die er tussen deed was het geratel over bij m'n Zenith... Ik had dus het zelfde prob.
 
Nog zwaardere rollen? Weet je hoe zwaar dit al is...eerder lichter, het zullen dus geen overtoeren zijn die die trillingen veroorzaken...

Waarom eigenlijk een yasuni Z als ik vragen mag?
 
het kan dus zijn dat ik mijn lagers ofzo ietsje scheef heb zitten??

ik heb een yasuni Z omdat ik deze een tijd geleden voor bijna niets van iemand gekocht heb, en ik heb geen zin om een R te halen, want vindt dit net lekker rijden
 
Heb je nu al gekeken of er een grote, dikke rubberen ring tussen je carter-deksel en je carter zit? Anders loopt het kickstartgedeelte lichtelijk tegen de vario-moer aan. En dat overtoeren heb ik ook met m'n zenith, komt dat niet door die verschrikkelijke 'korte' vertanding?
 
Back
Top