Trillen, Vibreren, bonkend weg rijden.. Wat is dat toch nou?

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Dacht dat het eerst de distributie ketting was die uitgelubberd was en teveel speling had dat zelfs de ketting spanner dit niet meer kon spannen.

Ik reed er nog wel even mee door omdat ik niet wist wat het was..

Tot gisteren avond nadat ik van me werk naar huis reed. Weer dat trillen en irritant rijden.. nog gereden en toerental even wat laag gehouden..

Heb er nog een stukje richting huis mee kunnen rijden.(gok 2km). Maar kwam later al snel tot stil stand, waarna ik me gas nog even extra had open gedraait om achter te komen of dat de motor ook nog liep .. Toen ineens krak boem.. Geen aandrijving meer..

K*Tzooi.. Heb ik dus 11km met die pokke scooter (voor dat kleine ding en zwaar blok eronder nog best zwaar is met aan de hand naar huis moeten lopen..

Ik vermoedde al snel wat er gaande was.. Motor kon nog gestart worden.. Maar was alleen nog Hing Hing Hing hoge toeren.
Had ook snel het gevoel dat de vertanding van de primaire as helemaal aan gruzelementen kon zijn. Maar had al sneller eerder hoop op wat anders.

Heb pas vandaag de carterkap eraf gehaald. Had best een p*kke stuk gelopen en me voeten waren best heel moe en redelijk pijnlijk geworden..



Het kon dus alleen nog maar de aandrijf riem zijn die geknapt was.


IMG_20230318_131400[1].jpg


Een heuze Chinese aandrijf riem te koop bij Zandri voor 10 euro (voel me bekocht)

Ding heeft 2500KM gedraait en dat was het.. Volgends mij kosten die riemen in China niet eens 4 euro..

En ik kan nou ook niet zeggen dat ik er een bepaald opgewonden snelle setup eronder had zitten..


Wat je voor 10 euro aan ellende koopt... (en dan mensen zeggen dat goedkoper uit bent om xxxx km deze riem eerder te vervangen.

Als ik dit 5 keer doe ben ik met een A-merk riem goedkoper uit geweest.. En had ik die pleuris eind niet met een zwaar gewicht aan de hand hoeven te lopen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top